Abort eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. november 2022

Anonym

Altså hvis han IKKE ønsker sig et barn mere, hvorfor så ikke beskytte sig? Den graviditet er ikke kommet af sig selv jo. Han vidste udmærket at der var en konsekvens. Jeg havde beholdt barnet og vil han gå fordi du valgte barnet, jamen så lad ham gå. Jeg er imod abort medmindre der er tale om voldtægt el misdannelser. 

Syntes det for nemt at sige.. og pisse frækt overfor mennesker som kæmper flere år på at blive forældre.. 

Så  beskyt jer forhelved!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. november 2022

Anonym trådstarter

Liland skriver:

Det er en beslutning de, i fælleskab, skal blive enige om.

Man kan ikke tvinge folk til at være forældre og jeg synes ærligt talt det er en egoistisk holdning, at ville presse et barn, der ikke er ønsket, ned over hovedet på den anden forældre. 

Er hun klar på at være enlig mor til 3? For det tror jeg det ville kunne ende med.

Når han allerede nu tænker på både økonomi og hans psyke, så er der nok en god grund til det.

Hun tror, at han affinder sig med det, og at det ikke kommer til at koste forholdet, hvis hun vælger at beholde barnet.

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Er hun dig? 

Jeg havde fået en abort. Jeg har delebørn nu og ville ikke sætte dem i den situation "bare fordi" jeg ville have barn nummer 3. 

Nej, hun er ikke mig. Men jeg er anonym, så ingen kan regne ud, hvem jeg her refererer til.

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

for mig kommer det an på hvordan det er endt med en graviditet..

har hun glemt sine piller eller gik der hul i kondomet?

eller bruger de ikke beskyttelse ???

hvis det er pga præventionen har fejlet selvom de har brugt det så ville jeg sige abort for at redde det man har...

men hvis det er fordi man ikke har beskyttet sig så er han selv med i spillet om at det kan ende med graviditet og så ville jeg sige at det er okay hun beholder...

De har ikke brugt beskyttelse. Han har bedt hende om at hoppe af inden udløsning og efterfølgende bedt hende om at tage en fortrydelsespille, men hun har ikke snydt ham. Han vidste, at der var risiko for en graviditet.

Anmeld Citér

28. november 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

De har ikke brugt beskyttelse. Han har bedt hende om at hoppe af inden udløsning og efterfølgende bedt hende om at tage en fortrydelsespille, men hun har ikke snydt ham. Han vidste, at der var risiko for en graviditet.

Så har han jo også selv været med i at der var en risiko..

man kan blive gravid af præsæd.. og en fortrydelsespille virker kun hvis ikke ægget er befrugtet da den udskiller ægget hvis det ikke har sat sig fast så det er på ingen måde en sikker prævention...

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Så har han jo også selv været med i at der var en risiko..

man kan blive gravid af præsæd.. og en fortrydelsespille virker kun hvis ikke ægget er befrugtet da den udskiller ægget hvis det ikke har sat sig fast så det er på ingen måde en sikker prævention...

Ja, han har kendt risikoen. Det ændrer dog ikke på hans følelser i forhold til at skulle have et barn mere.

Anmeld Citér

28. november 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Anonym skriver:

Det er jo også idiotisk, men i min verden stadig ikke et argument for at sætte et barn i verden i en familie, hvor der tydeligvis er nogle ting de skal have ændret.

Det er et fælles ansvar med prævention og hun skulle aldrig have gået med til at have sex på de vilkår, hvis hun samtidig ved at han vil modsætte sig graviditet. Men han er naturligvis også en klaphat hvis det er den form for prævention han insisterer på.

Anmeld Citér

28. november 2022

drabo

Profilbillede for drabo

De skal sætte sig ned og tale det hele godt igennem, og så skal de have en ordentlig snak om prævention, så de ikke står i denne situation igen.

Der er ikke et rigtigt svar her, de må finde det rigtigste svar for dem.

men hvis hun beholder risikerer hun at blive alenemor, måske endda alenemor til tre, hvor faderen kun ønsker kontakt med de to store. Og måske også en far med en efterfødselsreaktion.

men en abort er hellerikke uden risiko for dem eller forholdet.

og ja de har opført sig som uansvarlige børn, så nu er det på tide at opføre sig som ansvarlige voksne og tage den for dem og deres familie bedste beslutning.

alt det om hvem der har mest ret kan de lige så godt lægge væk, ja de er begge lige gode om at blive gravide, ja han burde kende risikoen, men hun kendte også hans holdning til flere børn og der er tusind ting de burde have gjort, men nu er graviditeten der. Og vi kan alle være kloge i bagklogskabens klare lys, men mon ikke vi alle har gjort noget dumt gennem tiden, nogle slipper bare heldigere fra det end andre.

Anmeld Citér

28. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Altså hvis han IKKE ønsker sig et barn mere, hvorfor så ikke beskytte sig? Den graviditet er ikke kommet af sig selv jo. Han vidste udmærket at der var en konsekvens. Jeg havde beholdt barnet og vil han gå fordi du valgte barnet, jamen så lad ham gå. Jeg er imod abort medmindre der er tale om voldtægt el misdannelser. 

Syntes det for nemt at sige.. og pisse frækt overfor mennesker som kæmper flere år på at blive forældre.. 

Du glemmer en ting. Selv beskyttelse kan fejle. Jeg har fået 2 aborter og været gravid 3 gange. Alle gange på beskyttelse. 
skulle jeg så bare gave valgt de børn fordi andre kæmper også været en dårlig mor der ikk kunne tage sig af dem? 

Anmeld Citér

28. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Hvordan kan det på nogen måde være frækt over for ufrivilligt barnløse, at andre vælger en abort, fordi et barn ikke er ønsket af den ene eller begge forældre? Bliver ufrivilligt barnløse lykkeligere af, at en anden familie får et barn, og at forældrene går fra hinanden? Eller at et barn fødes ind i en familie, hvor den ene forælder ikke har overskud til det? 
Jeg har aldrig hørt om ufrivilligt barnløse, der klapper i hænderne af glæde, fordi naboen får et barn, som er en “smutter” og ikke var ønsket. Jeg har oplevet vores genbo stryge forbi mig uden at hilse eller stoppe op for at se vores tredje barn, som ikke var planlagt, fordi hun selv kæmpede for at blive gravid og ikke kunne rumme, at vi bare “sprøjtede” børn ud - og det forstod jeg faktisk godt. Men havde jeg fået en abort, ville det ikke have påvirket hendes liv det fjerneste. Det ville hun da ikke blive mere gravid af. 

“Han vidste, at der var en konsekvens” - nej, han vidste, at der  kunne være en risiko for graviditet. Det var dumt og uansvarligt at løbe den risiko. Men skal et barn komme til verden som en negativ konsekvens for sin far? Er det alletiders grundlag og rammer for et nyt liv? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.