Så starter Decembers dilemmaer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2022

AnoMor

Kastanje skriver:

Helt enig .. vi er alle forskellige. Jeg har ikke en specielt holdning til kalendere med slik hver dag… men der er vitterlig ingen forskel for tænder, helbred eller andet om det er en lille Bounty, karamel eller slikkepind. …  jeg kæber det ikke selv til mine børn. 

Men får de en ting hver dag og sammenligner med en slikpose til biografen eller fredagsslik…? Tja. Så tror jeg det er ret harmløst.  

Jeg fik skrevet forkert. Mente slikpind og ikke slikpose. Men en slikpose ville han nu heller ikke få hver dag. 

selvom der ikke er den store forskel i den forstand. Så synes jeg nu stadig der er forskel på en slikpind som tager måske en halv time at sutte på eller en lille karamel eller stykke chokolade som er væk på 10 sekunder. Samt forskellen på at (min søn) knuser ofte slikpinde med tænderne og det øger risikoen for ødelæggelse af dem.  Men det er selvfølgelig bare min holdning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2022

kamikaze

BAE skriver:

Men hvor ligger forskellen i 24 slikkepinde overfor 24 chokolade barer eller 24 slik poser?

De fleste bruger længere tid på at spise en slikkepind end et stykke chokolade. Det gør at tænderne bliver udsat for syre i længere tid.

Anmeld Citér

23. november 2022

Lje

Anonym skriver:

Farmor og i bedste mening givet ungerne 3 spiselige kalender (en hver).

Det er jo super sødt af hende og er ikke utaknemmelig på nogen måde.

MEN hun har valgt at købe tre forskellige og jeg ser allerede konflikterne.

1 med slikkepinde (det tænker jeg alle vil have). 1 med kinder (også noget de alle tre kan lide) og den sidste synes jeg lidt er en voksen en med fyldte chokolader og lakrids og det tænker jeg ingen vil have. (Ved i hvert fald at ingen kan lide lakrids og så har de ikke fået lov at få noget fyldt chokolade med alkohol/rom)

Så hvem skal have nitten ?

Hvad dælen gør man lige

Åh jeg gruer allerede for julen

Løsningen på det dilemma er da super nemt: vær ærlig. 

"Svigermor, det viser sig, at fyldte chokolader med lakrids og alkohol ikke er super velegnet til børnene. Så for at sikre julefreden har vi købte en ekstra kinder-kalender. Til gengæld har vi voksne så overtaget den tiloversblevne. Alle tiders løsning for alle". 

Alternativt: "svigermor, det viste sig, at dine gode intentioner med tre forskellige kalendere gav to grædende børn hver dag. Så vi har løst det ved at indkøbe to ekstra kinder-kalendere. Slikkepindene gemmer vi til januar og de voksne har overtaget den med lakrids og alkohol". 

Problem løst. 

Vh.

Anmeld Citér

23. november 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy
Anonym skriver:

Ideen med at roterer er egentlig fin nok, men det varierer jo hvornår de "store"/gode ting er og det løser heller ikke noget i forhold til at en vil få noget barnet ikke kunne lide.

Jeg har også overvejet at den ene bliver til de voksne og så vi selv køber en kinder mere. Men svigermor kommer i løbet af december, så hun kommer til at opdage det

I kan måske blot fortælle hende det på forhånd, at I køber en anden kalender, fordi den ene ikke vil falde i børnenes smag.

Hun må da også have interesse i, at ingen blevet kede af at få den kalender de ikke kan lide.

Anmeld Citér

23. november 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

1 med slikkepinde (det tænker jeg alle vil have). 1 med kinder (også noget de alle tre kan lide) og den sidste synes jeg lidt er en voksen en med fyldte chokolader og lakrids og det tænker jeg ingen vil have. (Ved i hvert fald at ingen kan lide lakrids og så har de ikke fået lov at få noget fyldt chokolade med alkohol/rom)

Hvad dælen gør man lige

Jeg vil da bare sige noget i stil med: tusind tak for kalenderne, jeg glæder mig til at børnene skal åbne dem. Kalenderen med lakrids vælger jeg og din søn at dele, da børnene desværre ikke kan lide lakrids or fyldt chokolade. Men vi sørger for at købe en til

der er ingen grundt til at skjule det. 

Anmeld Citér

23. november 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Hvad dælen gør man lige

Jeg havde spist den med lakrids og købt en anden kalender. Også ville jeg sige det som det var hvis svigermor stiller spørgsmål til det, at der ikke var nogen der kunne lide den med lakrids, så den blev byttet til en anden. Men at du har sagt til ungerne at den nye kalender også er fra hende. Det er ærlig snak at de ikke kan lide den med lakrids. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.