Så starter Decembers dilemmaer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2022

AnoMor

Behold “voksen” julekalenderen selv. 
Åben alle lågerne i de andre og hæld i en skål de kan få en ting af hver fra hvor de selv vælger. Også køb selv 3 ens chokolade julekalendre til den i stedet. 
det havde været min løsning. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2022

Kastanje

Optimom skriver:

Hvor gamle er dine børn? For mine børne ville være stor nok til at de selv ville kunne forstå dilemmaet og være med til at finde en løsning. Fx at de skiftes til at åbne en låge i de tre kalendere.

Personligt ville jeg dog også være utilfreds med at skulle give mine børn slikkepind hver dag!

Øhh.. det er da ret almindeligt med julekalender med chokolade, nissesok med pebernødder eller æbleskiver. Hvad er problemet med en slikkepind..?

Anmeld Citér

23. november 2022

kamikaze

Kastanje skriver:

Øhh.. det er da ret almindeligt med julekalender med chokolade, nissesok med pebernødder eller æbleskiver. Hvad er problemet med en slikkepind..?

Mon ikke det er de 24 slikkepinde der udgør et problem? �� Det havde jeg også synes var træls.

Anmeld Citér

23. november 2022

Kastanje

kamikaze skriver:

Mon ikke det er de 24 slikkepinde der udgør et problem? �� Det havde jeg også synes var træls.

Det er jeg helt med på … men hvad er forskellen på en låge med en Bounty / Mars / kinder / fyldt chokolade … det er da på ingen måde sundere?

En slikkepind skulle det være dårligere at indtage?

Anmeld Citér

23. november 2022

kamikaze

Kastanje skriver:

Det er jeg helt med på … men hvad er forskellen på en låge med en Bounty / Mars / kinder / fyldt chokolade … det er da på ingen måde sundere?

En slikkepind skulle det være dårligere at indtage?

For tænderne, ja, fordi det tager meget længere at spise.

Men jeg har det personligt også strængt med at børnene får chokolade hver dag.

Anmeld Citér

23. november 2022

Kastanje

kamikaze skriver:

For tænderne, ja, fordi det tager meget længere at spise.

Men jeg har det personligt også strængt med at børnene får chokolade hver dag.

Tænderne - det gør da absolut ingen forskel? Drik noget mælk eller vand. Børste tænderne..? Min søn med diabetes går ca to druesukker tabletter hver dag…

Anmeld Citér

23. november 2022

AnoMor

Kastanje skriver:

Tænderne - det gør da absolut ingen forskel? Drik noget mælk eller vand. Børste tænderne..? Min søn med diabetes går ca to druesukker tabletter hver dag…

Der er jo forskel i hvordan man opdrager sine børn og synes er okay eller ej. 

min søn fejler ingenting. Men han får heller ikke en slikpose hver dag. Ville så heller ikke give ham en Bounty, Marsbar eller sneakers hver dag. Men derfor ser jeg da ikke ned på andre som synes det er fint at give deres børn de ting dagligt. 

Anmeld Citér

23. november 2022

Kastanje

AnoMor skriver:

Der er jo forskel i hvordan man opdrager sine børn og synes er okay eller ej. 

min søn fejler ingenting. Men han får heller ikke en slikpose hver dag. Ville så heller ikke give ham en Bounty, Marsbar eller sneakers hver dag. Men derfor ser jeg da ikke ned på andre som synes det er fint at give deres børn de ting dagligt. 

Helt enig .. vi er alle forskellige. Jeg har ikke en specielt holdning til kalendere med slik hver dag… men der er vitterlig ingen forskel for tænder, helbred eller andet om det er en lille Bounty, karamel eller slikkepind. …  jeg kæber det ikke selv til mine børn. 

Men får de en ting hver dag og sammenligner med en slikpose til biografen eller fredagsslik…? Tja. Så tror jeg det er ret harmløst.  

Anmeld Citér

23. november 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
kamikaze skriver:

Men hvor ligger forskellen i 24 slikkepinde overfor 24 chokolade barer eller 24 slik poser?

Anmeld Citér

23. november 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
kamikaze skriver:

Fejl

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.