Så starter Decembers dilemmaer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.876 visninger
25 svar
23 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2022

Anonym trådstarter

Farmor og i bedste mening givet ungerne 3 spiselige kalender (en hver).

Det er jo super sødt af hende og er ikke utaknemmelig på nogen måde.

MEN hun har valgt at købe tre forskellige og jeg ser allerede konflikterne.

1 med slikkepinde (det tænker jeg alle vil have). 1 med kinder (også noget de alle tre kan lide) og den sidste synes jeg lidt er en voksen en med fyldte chokolader og lakrids og det tænker jeg ingen vil have. (Ved i hvert fald at ingen kan lide lakrids og så har de ikke fået lov at få noget fyldt chokolade med alkohol/rom)

Så hvem skal have nitten ?

Hvad dælen gør man lige

Åh jeg gruer allerede for julen

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2022

Optimom

Profilbillede for Optimom

Hvor gamle er dine børn? For mine børne ville være stor nok til at de selv ville kunne forstå dilemmaet og være med til at finde en løsning. Fx at de skiftes til at åbne en låge i de tre kalendere.

Personligt ville jeg dog også være utilfreds med at skulle give mine børn slikkepind hver dag!

Anmeld Citér

23. november 2022

Anonym

Afhængig af alder, tænker jeg I kan lave en aftale om at skiftes til at åbne kalendre? Det ville vi gøre her. 

Hos os får vores 3 børn ens kalendre fra mine forældre og så vælger de selv en fra os. Men selvom den lille har valgt sin egen kan han have svært ved at forstå han ikke får det samme som hans søskende. Men de plejer at være gode til at bytte/deles om det der er.

Den kalender med fyldte chokolader, ville jeg lave til voksenkalender og så købe en anden der er mere børnevenlig. 

Anmeld Citér

23. november 2022

Blablaa

Profilbillede for Blablaa

Hvad med at roterer. Den ene tager slikkepind første dag, så tager en chokoladen og en lakridsen. Næste dag, tager nr 2 slikkepind , nr 3 tager chokolade og 1 tager lakrids osv. Også roterer hver dag 

Anmeld Citér

23. november 2022

Anonym trådstarter

Ideen med at roterer er egentlig fin nok, men det varierer jo hvornår de "store"/gode ting er og det løser heller ikke noget i forhold til at en vil få noget barnet ikke kunne lide.

Jeg har også overvejet at den ene bliver til de voksne og så vi selv køber en kinder mere. Men svigermor kommer i løbet af december, så hun kommer til at opdage det

Anmeld Citér

23. november 2022

Anonym

Anonym skriver:

Ideen med at roterer er egentlig fin nok, men det varierer jo hvornår de "store"/gode ting er og det løser heller ikke noget i forhold til at en vil få noget barnet ikke kunne lide.

Jeg har også overvejet at den ene bliver til de voksne og så vi selv køber en kinder mere. Men svigermor kommer i løbet af december, så hun kommer til at opdage det

Men sig det da som det er. Jeres hjem, jeres regler. Og december skal være hyggelig og ikke fyldt ned konflikter over en skide julekalender.

Altså hvis min svigermor eller mor blev fornærmet over mit “koncept” med de givne julekalendre, ville jeg være fløjtende ligeglad. Jeg ville uden tvivl være taknemmelig, men jeg vil også stadig holde på at man oftest er nødt til at købe ens til børn, særligt når det omhandler slik. 

MEN jeg synes nu at I skal forsøge at få det til at gå op uden for mange konflikter og så køb en 3. julekalender som ikke er magen til de andre, så tænker jeg nok det skal gå. Så er der ikke to der får det samme og en der skal have noget andet. 

Anmeld Citér

23. november 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Sig det da, som det er, hvis svigermor kommenterer det. Hun har næppe ønsket at give anledning til problemer, så det er da bare at købe en 4. kalender og fortælle hende baggrunden for det.

Anmeld Citér

23. november 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Er det ikke bare at sige til Farmor, at den ene kalender er til voksne. Det nummer kunne min egen mor også have lavet i den bedste mening. Og så købe en anden kalender som erstatning som ikke er magen til de to andre. Det er vel bedre, at det er 3 forskellige end at 2 børn får samme kalender og den 3. en helt anden. Men der kender du selv dine børn bedst. 

Anmeld Citér

23. november 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Fortæl hende at de ikke kan li den ene, at i vil købe en anden eller om hun vil.

Anmeld Citér

23. november 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Farmor og i bedste mening givet ungerne 3 spiselige kalender (en hver).

Det er jo super sødt af hende og er ikke utaknemmelig på nogen måde.

MEN hun har valgt at købe tre forskellige og jeg ser allerede konflikterne.

1 med slikkepinde (det tænker jeg alle vil have). 1 med kinder (også noget de alle tre kan lide) og den sidste synes jeg lidt er en voksen en med fyldte chokolader og lakrids og det tænker jeg ingen vil have. (Ved i hvert fald at ingen kan lide lakrids og så har de ikke fået lov at få noget fyldt chokolade med alkohol/rom)

Så hvem skal have nitten ?

Hvad dælen gør man lige

Åh jeg gruer allerede for julen

Kan du ikke bare købe en ekstra af dem ee kan li?
Træk evt. lod eller sten saks papir, hvis de ikke kan blive enige om hvilken de skal have, eller lav rotationsordning på dem

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.