Black friday hva ska I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2022

Anonym

2skønnebørn skriver:

Du skriver: 

"Synes det er ulækkert som BF har skabt et overdrevet  købemønster for dem der ikke har råd til at købe varerne til dagligt"

Hvorfor er det at det er ulækkert, at dem der ikke har råd til til hverdag,  at købe fx. en ny sofa, computer eller en ny kjole, at de får muligheden til BF?

Er det ikke lidt nedladende at sige sådan? Kan du ikke unde at folk med færre penge, som ofte har det svært i forvejen, får lidt af det gode her i livet?

Skal vi blive i terminologien "ulækkert", så må det da være mere ulækkert at dem der har råd, er med til at øge forbruget unødvendigt med at købe mere, er behovet der egentlig for mere forbrug, vil dem med få midler tænke. 

Vigtigst er vel ikke at være dømmende over for hvad andre gør!

Helt enig med dig! 
Black friday giver muligheder, både til goder til dem med færre midler og generelt mulighed for at spare, særligt nu hvor der er prisstigninger på mange ting. Lad da folk bruge deres penge som de vil

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2022

Anonym

Altid en god ide, at være ude i god tid, og også god ide at have pristjekket!!

Køber du så "alle" dine julegaver feks den dag? Og er der virklig så mange penge at spare? Jeg ka nemlig ik gennemskue det? Vh Stine 

Nu kører de fleste med Black Week og der er cyber monday også osv. så det er ikke fordi jeg løber ud i butikkerne og shopper amok og står i lange køer. Det har jeg faktisk aldrig oplevet. Jeg prøver at få julegaverne købt i november fordi jeg gerne vil bruge tiden i december på hygge med ungerne og tage i skoven, være kreativ, bage osv og der kan shoppeture i december, i min optik, presse tiden lidt. Vi prøver at have en så stressfri december som muligt. Men det er bare mig/os og vores tilgang til denne årstid - jeg ved at mange foretrækker kun at handle ind til jul i december og dét forstår jeg 100% �� 

Min indløbsmønstre er ikke anderledes her op til jul end året rundt ellers. Jeg køber sjældent noget til fuld pris (ud over noget mad) for at få pengene til at række længst muligt. Den kommentar om at man som handlende til BF er en del af et ulækkert overforbrug, den køber jeg ikke (pun intended ) og er for generaliserende. Der findes mange som tænker nøje over sit forbrug og planlægger sine indkøb. Jeg køber stort set aldrig ting vi ikke har brug for og jeg overveje nøje mine indkøb dvs jeg impulsshopper aldrig, og vi holder øje efter en god pris. Køber aldrig efter mode men researcher og finder fx jakke, sko mv som bruges til det slides helt op. Kigger gerne genbrug og smider sjældent ud men bruger på anden vis, sælger videre eller giver til velgørenhed. Så man kan sagtens være miljøbevidst osv selvom man shopper til BF. 

Om der er meget at spare? Tja, nogle steder ikke mere end andre udsalg i løbet af året. Men 20-25% besparelse er værd at tage med når julegaverne skal købes, da det giver mulighed for større gaver i forhold gavebudgettet eller et mindre gavebudget og dermed råd til andre ting. Men fx har jeg fået 50% på en gave til min mand. Det er noget han har ønsket sig i årevis men til fuld pris blev det for dyrt. Nu glæder jeg mig meget til at overraske ham

Anmeld Citér

23. november 2022

B&J

StineW79 skriver:

Jeg har aldrig rigtig været god til at gennemskue alt det her med tilbud på Black friday, men blir altid lidt fascineret når venner og bekendte, går helt amok, med ting de ska købe osv.

Så derfor ku det være sjovt at se, hva i ska ha til JER SELV og evt gaver i vil købe til andre 

Er der nogen bestemte sider/tilbud i går efter osv? vh Stine 

Vi har købt gaver ikke nåede til os selv og ja vi er meget beviste i år fordi elregningen var desværre torn høj

Og gaver tilbud alt fra Bøger skjorter, billeder osv. Høretelefoner legetøj Har vi sparet over 1000kr og det er også en slat penge 

Anmeld Citér

23. november 2022

Mrs.

Jeg har gjort de sidste julegave køb her i blackweek, mangler et par stykker og holder da øje med et godt tilbud fredag. 
Men jeg køber online da vi bor langt fra en storby med butikkerne jeg skal i, og det er både upraktisk med et lille barn, og jeg står alene og kan ikke rigtig tage min store dreng med ud og købe hans julegaver alt i alt er det bare nemmere online.. 

Begynder dog med julegave indkøb allerede i september/oktober da vi simpelthen er så mange i familien, så skal snildt ud og købe minimum 50 gaver, alt efter hvad børnene også får osv.. så det kan hurtigt løbe op! Så det er lige når der er et godt tilbud på noget jeg ved en i familien vil blive glade for eller sætte pris på. 

synes Black friday i DK er lidt fesent dog.. de 25% fætter br har, havde de også i sidste måned.. 

der må man sige konceptet i usa er noget mere værd! Men alt sparet er godt, og er glad for det giver mulighed for at spare lidt i disse tider særligt og giver mulighed for folk, for at købe ting de ikke ville have kunne købe ellers! 

Anmeld Citér

24. november 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79
Lomm skriver:

Jeg har for første gang i år købt en ting ifm BF "med vilje" - en gave min mand der var sat 200kr ned.

For en del år siden skulle vi male, og jeg havde tilfældigvis fri på BF, og skulle derfor handle maling den dag - til vores held var der så 50 procent på maling i Flugger, så der sparede vi flere tusinde kroner uden egentlig at have været gået efter det.

Maling er virklig også bare sindsygt dyrt! Og extra fedt, når det er en uventet rabat!! Vh Stine 

Anmeld Citér

24. november 2022

StineW79

Morfire skriver:

Så kom forbrugsudskammerne da frem  Om man køber tingene på BF eller andre dage kan jeg simpelthen ikke se noget galt i, ej heller overfor miljøet. Selvfølgelig hvis der er tale om overforbrug/ekstra forbrug er det jo dumt, men hvorfor ikke spare det man kan!

Vi har nogle ting, som vi har gået og ønsket os i et års tid, ikke noget vi ikke kan undvære men helt ærlig, det kan man jo med det meste. Så min mand har løbende holdt øje med priserne og er de sat ned til BF køber vi dem, ellers køber vi dem på et senere tidspunkt, når de er sat ned. For mig er det da hverken “ulækkert” eller overforbrug eller “at købe ting man ellers ikke har råd til” men en fornuftig disponering af sine penge.

Og så køber vi julegaver til egne unger og familiens. 25 % i fætter BR synes jeg da bestemt er værd at tage med. De får det de ellers skulle have haft, men jeg har brugt færre penge, whats not to like!

Enig i at det gir meget bedre mening, at sprede sine penge ud, og spare hvor man ka. 

Jeg er i forvejen jyde, med stort J, så jeg prøver da altid at forhandle en god pris hjem, hvis vi ska investere, i dyre ting vh Stine 

Anmeld Citér

24. november 2022

StineW79

StortOgSmåt skriver:

Tjah, altså .. hvis målet var at sparre penge, så havde dine veninder jo mest af alt haft gavn af at lade være med at købe noget i første omgang  Jeg ville ikke have lyst at bruge tusindevis af kroner på julegaver til at starte med … og at butikkerne skruer kunstigt op og ned for priserne ved et udsalg er jo netop designet til, at få dine veninder til at føle at de har gjort et ganske særligt scoop derfor købe i vildskab.

Nå… men som sagt mangler vi ikke rigtig noget, og jeg synes nok også at det er lidt cool at undvære og sætte fokus på noget andet. Jeg håber at du får en god dag uanset hvad den indeholder

Altså jeg var faktisk mega imponeret over hvor mange penge de sparede ved at købe tingene den dag. 

Det var alt fra ting til dem selv, deres hus og hobbyer og ting til julegave de købte.

Den ene fik feks redningsveste til en mega god pris, hvilket da gir god mening osv.

Det var bare lidt forstyrrende, at de hele tiden sad med deres mobil fremme. Vh Stine 

Anmeld Citér

24. november 2022

StineW79

drabo skriver:

Syntes efterhånden der altid er tilbud hele tiden. 

men tog da i fætter br og fik købt lidt kalendergaver og julegaver.

vi skal også have en nycomputer, så ser om ikke der kommer et godt tilbud.

men som oftest orker jeg ikke tilbudsjagt for jagtens skyld. Og efterhånden syntes jeg man bliver så overfodret med tilbudsreklamer at jeg helt mister lysten til at købe. 

med hensyn til fragt og nethandel er jeg nu ikke sikker på det udleder mere co2 end først at fragte det til butikken og derefter fragte det hjem selv især hvis man kører i egen bil til butikken.

Ja man ka godt blive lidt overfodring med reklamer osv!

Tror såmænd heller ik det lige er den dag, der gir det største udslip. Vh Stine 

Anmeld Citér

24. november 2022

StineW79

2017morigen skriver:

Jeg vil helst ikke komme i butikkerne på black friday pga risiko for køer. Men det er nemt løst i år da jeg skal på arbejde fredag og weekenden.

Men jeg er glad for at udnytte black friday/black week på nettet. Både sidste år og i år har jeg købt julegave til min ældste da hun ønsker sig bøger. Der har forlaget tilbud. I år var det 50% rabat. 

Og min mors gave er også købt. Jeg følger en forfatter på fb og hun har eget forlag. Der havde hun sat en serier ned til 25kr per bog så der var råd til hele serien på engang.

Derud over så skal jeg snuses lidt mere rundt da jeg har fået penge fra min mor til kalendergaver og fra oldemor til julegaver så skal jeg se om der kommer flere gode tilbud.

Elsker når der er tilbud på bøger. Noget der altid står på min ønskeliste�� vh Stine 

Anmeld Citér

24. november 2022

StineW79

Aalborgtøsen skriver:

Jeg køber ikke noget til mig selv på BF bare fordi det er billigt. Vi har nogle gange ventet med at købe nogle større ting, vi alligevel skulle have til BF og dermed sparet penge. 

Men de seneste par år har jeg fået klaret de fleste adventsgaver og julegaver den dag, både i fysiske butikker og på nettet. Altså ting, jeg alligevel ville købe, bare billigere og så var det klaret i god tid inden jul. Det var dog været lidt presset, når jeg samtidig skulle på arbejde, så morgenen og frokostpausen måtte tages i brug. Så i år har jeg simpelthen taget en feriedag og kommer derfor ikke til at stresse over køer mv. 

Tænker også der må være mange penge at spare, hvis man ved præcis hva man feks ska kigge efter og henne. 

Tror endelig mest mit "problem" er at jeg ik ved hvordan jeg finder tingene Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.