Altid en god ide, at være ude i god tid, og også god ide at have pristjekket!!
Køber du så "alle" dine julegaver feks den dag? Og er der virklig så mange penge at spare? Jeg ka nemlig ik gennemskue det? Vh Stine
Nu kører de fleste med Black Week og der er cyber monday også osv. så det er ikke fordi jeg løber ud i butikkerne og shopper amok og står i lange køer. Det har jeg faktisk aldrig oplevet. Jeg prøver at få julegaverne købt i november fordi jeg gerne vil bruge tiden i december på hygge med ungerne og tage i skoven, være kreativ, bage osv og der kan shoppeture i december, i min optik, presse tiden lidt. Vi prøver at have en så stressfri december som muligt. Men det er bare mig/os og vores tilgang til denne årstid - jeg ved at mange foretrækker kun at handle ind til jul i december og dét forstår jeg 100%
Min indløbsmønstre er ikke anderledes her op til jul end året rundt ellers. Jeg køber sjældent noget til fuld pris (ud over noget mad) for at få pengene til at række længst muligt. Den kommentar om at man som handlende til BF er en del af et ulækkert overforbrug, den køber jeg ikke (pun intended
) og er for generaliserende. Der findes mange som tænker nøje over sit forbrug og planlægger sine indkøb. Jeg køber stort set aldrig ting vi ikke har brug for og jeg overveje nøje mine indkøb dvs jeg impulsshopper aldrig, og vi holder øje efter en god pris. Køber aldrig efter mode men researcher og finder fx jakke, sko mv som bruges til det slides helt op. Kigger gerne genbrug og smider sjældent ud men bruger på anden vis, sælger videre eller giver til velgørenhed. Så man kan sagtens være miljøbevidst osv selvom man shopper til BF.
Om der er meget at spare? Tja, nogle steder ikke mere end andre udsalg i løbet af året. Men 20-25% besparelse er værd at tage med når julegaverne skal købes, da det giver mulighed for større gaver i forhold gavebudgettet eller et mindre gavebudget og dermed råd til andre ting. Men fx har jeg fået 50% på en gave til min mand. Det er noget han har ønsket sig i årevis men til fuld pris blev det for dyrt. Nu glæder jeg mig meget til at overraske ham 
Anmeld
Citér