Black friday hva ska I?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.734 visninger
29 svar
21 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har aldrig rigtig været god til at gennemskue alt det her med tilbud på Black friday, men blir altid lidt fascineret når venner og bekendte, går helt amok, med ting de ska købe osv.

Så derfor ku det være sjovt at se, hva i ska ha til JER SELV og evt gaver i vil købe til andre 

Er der nogen bestemte sider/tilbud i går efter osv? vh Stine 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2022

Anonym

Julegaver primært. Jeg er altid ude længe før med gaveideer fordi jeg godt kan lide at det er klaret inden december, og på den måde så ved jeg hvad tingenes førpris er og ellers bruger jeg Pricerunner til prisscanning eller en Google-søgning af varerne så jeg undgår at blive snydt. Går ikke som sådan amok men vil da gerne bruge muligheden for at give lidt større gaver end hvis det ikke var på tilbud og få mest for pengene �� Når det så er sagt så synes jeg ikke rigtig at Black Friday tilbudene er “rigtige Black Friday tilbud” som man ser i udlandet hvor priserne er godt banket ned. Herhjemme er der altid en eller anden butik der kører med minus 20-25%. 

Anmeld Citér

22. november 2022

Anonym

Altså jeg skal passe mit job den dag- og så kan jeg se min lokale meny har sat bland selv slik ned til 7.95 pr 100 g. Så det skal vi blande en røvfuld af 

Jeg orker ikke fyldte butikskæder med timelange køer for at spare et par 100 kr. 

Anmeld Citér

23. november 2022

Anonym

Passe mit arbejde, hente mit barn, se juletræet blive tændt sammen med barn på Rådhuspladsen i vores by. 

Synes det er ulækkert som BF har skabt et overdrevet  købemønster for dem der ikke har råd til at købe varerne til dagligt. At se folks overforbrug sådan en dag, giver mig kvalme. Få måneder efter at vi har brugt klodens ressourcer for dette år, handler vi som gale på nettet med co2 udledende fragt til følge. Butikkernes varelagre bugner med crap som vi ikke tror vi kan undvære, og til januarudsalget er selv samme varer sat endnu mere ned fordi de ikke kunne komme af med resten af det crap de bestilt hjem, så de hat plads til nyt og unødvendigt crap som vi tror vi ikke kan undvære.. 

Anmeld Citér

23. november 2022

StortOgSmåt

Profilbillede for StortOgSmåt

Aner faktisk ikke hvornår det er Black Friday (altså ud over at jeg antager, at det nok er en kommende fredag, hø!) Men jeg regner ikke med at skulle andet end jeg plejer på en fredag (det vil sige arbejde lidt, nyde mine unger, måske drikke et glas vin med en veninde eller min mand) - og så måske at øve mig lidt ekstra i ikke at købe unødvendige ting og bruge penge, blot fordi der er opfundet en udsalgsdag. Jeg bliver ikke speciale fascineret af andres forbrug heller, næsten tvært imod vil jeg sige. Og jeg har ikke brug for flere ting, end jeg har - selvom det er nemt at blive fristet af udsalgets “psykologiske mekanismer” som får én til at tro, at det er “now or never”. Men det kommer jo mildt sagt altid et udsalg mere … og vi mangler som sagt ikke noget … og ift. julen er det alligevel min ambition at fortsætte med at skrue ned for fokus på gaver og sådan

Anmeld Citér

23. november 2022

StineW79

Anonym skriver:

Julegaver primært. Jeg er altid ude længe før med gaveideer fordi jeg godt kan lide at det er klaret inden december, og på den måde så ved jeg hvad tingenes førpris er og ellers bruger jeg Pricerunner til prisscanning eller en Google-søgning af varerne så jeg undgår at blive snydt. Går ikke som sådan amok men vil da gerne bruge muligheden for at give lidt større gaver end hvis det ikke var på tilbud og få mest for pengene �� Når det så er sagt så synes jeg ikke rigtig at Black Friday tilbudene er “rigtige Black Friday tilbud” som man ser i udlandet hvor priserne er godt banket ned. Herhjemme er der altid en eller anden butik der kører med minus 20-25%. 

Altid en god ide, at være ude i god tid, og også god ide at have pristjekket!!

Køber du så "alle" dine julegaver feks den dag? Og er der virklig så mange penge at spare? Jeg ka nemlig ik gennemskue det? Vh Stine 

Anmeld Citér

23. november 2022

StineW79

Anonym skriver:

Altså jeg skal passe mit job den dag- og så kan jeg se min lokale meny har sat bland selv slik ned til 7.95 pr 100 g. Så det skal vi blande en røvfuld af 

Jeg orker ikke fyldte butikskæder med timelange køer for at spare et par 100 kr. 

He He ja så er det da med at slå til på slik tilbudet, for tror da at vores normalt ligger omkring de 10 kr pr 100 g Slik er bare dyrt! 

Nej fyldte butikker og lange køer er simpelthenogså noget af det værste jeg ved. Jeg er så heldig, at ha fri hver torsdag feks, så jeg tager altid ud og køber julegaver osv om formiddagen, hvor der ik er så mange mennesker. Vh Stine  

Anmeld Citér

23. november 2022

Anonym

Jeg skal gøre det samme som jeg har gjort i hele 2022. Ikke købe noget nyt til mig selv (ud over hudpleje og underbukser). Har kun måtte købe brugt eller undvære. Det er gået overraskende godt.

Har øvet mig i at sammensætte min garderobe anderledes, har upcyclet noget af det tøj der var kedeligt og ellers blot fundet ud af at jeg ikke mangler noget. 

Anmeld Citér

23. november 2022

Anonym

Jeg har haft en liste over ting til baby i maven, som jeg skulle se om blev sat ned (vi har det meste fra storesøster, har købt en del brugt men lige to ting jeg gerne vil have fra ny) og så kan jeg lige så godt spare de 20-25% de er sat ned. Derudover køber jeg de julegaver jeg lige kan. Igen, det er ikke vilde tilbud men kan lige så godt spare lidt. De fleste butikker kører jo med Black week så tilbuddene er startet, så har købt det jeg skulle mere eller mindre. Men jeg tjekker pricerunner før jeg køber noget og jeg køber ikke noget kun fordi det er på tilbud, så de ting vi køber i denne uge, er ting vi ville købe alligevel. Der er intet "forbrug" til os selv i form af tøj, sko eller andet vi egentlig ikke mangler. 

Anmeld Citér

23. november 2022

StineW79

Anonym skriver:

Passe mit arbejde, hente mit barn, se juletræet blive tændt sammen med barn på Rådhuspladsen i vores by. 

Synes det er ulækkert som BF har skabt et overdrevet  købemønster for dem der ikke har råd til at købe varerne til dagligt. At se folks overforbrug sådan en dag, giver mig kvalme. Få måneder efter at vi har brugt klodens ressourcer for dette år, handler vi som gale på nettet med co2 udledende fragt til følge. Butikkernes varelagre bugner med crap som vi ikke tror vi kan undvære, og til januarudsalget er selv samme varer sat endnu mere ned fordi de ikke kunne komme af med resten af det crap de bestilt hjem, så de hat plads til nyt og unødvendigt crap som vi tror vi ikke kan undvære.. 

Ka sagtens se at du har mange gode poins, og tror  helt sikkert på at butikker, køber extra ind, for at ku lave "de gode tilbud"

Jeg handler sjældent på nettet, men når jeg gør ska jeg også gerne indrømme at jeg ik er særlig bevist omkring transport af varen osv.

Tror mange, køber de ting de køber den dag, netop fordi de gerne vi spare lidt penge, så de ka få de ting, de måske normalt ik har råd til, hvilket på den måde, og på den måde at få lidt mere luft til andre ting? Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.