Jeg kan på sin vis relatere. Det hus vi bor i er heller ikke dét jeg drømte om. På nogen måde. Det er et stort kompromis af mange ting. Timing da vi flyttede, økonomi, tid, overskud, jobplacering. Det har hverken den størrelse, indretning eller placering jeg drømte om.
Sagen er den at med mindre man er blandt de rigeste i Danmark, så får man ikke alt det man drømmer om på samme tid. Det findes ikke. Langt de fleste af os almindelige dødelige må gå på krompromis med vores drømme og ønsker i ét eller andet omfang og nogle gange rigtig meget. Og så acceptere at sådan her er det og få det bedste ud af det. Jeg brugte også energi på at være ked af at jeg ikke havde det helt perfekte. Men til gengæld har jeg så meget andet: dejlige unger, dejlig mand, sund økonomi med masser af råderum til sjov og ballade, og mindre plads at gøre rent. Min erfaring er at hvis man lader “mere vil have mere/jagten på det perfekte” tankegangen styre, så er det en kamp resten af livet.
Du er nødt til at acceptere at du har truffet et valg og så blive ved det, og få det bedste ud af det. Køb lækre møbler, mal, indretning, lav om. Hyg jer med at gøre huset til jeres eget. Hvorfor denne forventning om at alt skal stå snorlige? Når først I får børn så roder alt alligevel
Når utilfredsheden dukker op hos mig så stopper jeg tankerne og accepterer at de er der, og så minder jeg mig selv om alt det gode ved huset og livet. At det kan godt være det ikke er så stort men så har jeg mindre at rengøre og er tættere på mine børn og huset er billigt at bo i. At det kan godt være det indretningsmæssigt ikke er mig, men så køber jeg lidt efter lidt og udskifter og hver gang et nyt miniprojekt i hjemmet er færdig bliver jeg lidt nyforelsket i huset. At det kan godt være det ikke ligger i byen tæt på shopping og caféliv men så sparer jeg da de kalorier og i øvrigt nyder roen og at vi bor tæt på vandet.
Min pointe er, at ja du kan godt flytte. Men sekundet efter så er du sikkert utilfreds med dét også. Det er skruen uden ende som du kun selv kan stoppe. Men du skal selv vælge at stoppe det ved at vende fokus på alt det du har. Giv det tid og giv det kærlighed. Måske forelsker du dig i huset når du sidder en aften i stuen med en sovende baby på dig og en mand der nusser dine fødder, og velvidende at din datter skal vokse op i et spændende, finurligt hus som mor og far gør til deres helt eget.
Gode tanker herfra.
Anmeld
Citér