babyprojekt igang = en masse spørsmål

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.690 visninger
29 svar
0 synes godt om
30. oktober 2009

tandbørsten

hej piger,

jeg er ny her og håber på en masse støtte og opbakning.

kæresten og jeg er lige gået igang med baby projekt 1 okt og vi håber begge at det lykkedes snart, man er vel optimistisk.

jeg er overvægtig og er igang med vægttab og det går rigtig godt. men, min mens har aldrig været reglmæssig, feks i denne mdr havde jeg mens d. 12 og blødte i 2 dage, så blødte jeg igen i tirsdags, ganske lidt. jeg syns det er noget rod når min cyklus ikke fungere, hvordan skal jeg så regne min ægløsning ud ? kan jeg overhovedet blive gravid når min mens ikke er reglmæssig og er der noget jeg kan gøre for at få den reglmæssig. vi øver os på at få baby ca 1-2 dag men der er intet sket, ved godt vi ikke har været igang så længe men jeg er da bange for at jeg ikke kan blive gravid.

hvad kan vi gøre for at fremskynde prosessen, er der nogen piller, urter andet jeg kan tage??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Mum33

Mit bedste råd er alt lade alle tanker ligger.... Nyd livet og din dejlige kæreste og pludselig .... Bang. Tror man kan stresse sig selv og sin krop rigtigt meget ved at tænke for meget på det. Tænk på alle dem, der oplever at blive gravide efter de har adopteret.

Bare mit bedste bud.  og så god fornøjelse.

Anmeld

30. oktober 2009

MaleneG

Floridoor skriver:

hej piger,

kæresten og jeg er lige gået igang med baby projekt 1 okt og vi håber begge at det lykkedes snart, man er vel optimistisk.

jeg er overvægtig og er igang med vægttab og det går rigtig godt. men, min mens har aldrig været reglmæssig, feks i denne mdr havde jeg mens d. 12 og blødte i 2 dage, så blødte jeg igen i tirsdags, ganske lidt. jeg syns det er noget rod når min cyklus ikke fungere, hvordan skal jeg så regne min ægløsning ud ? kan jeg overhovedet blive gravid når min mens ikke er reglmæssig og er der noget jeg kan gøre for at få den reglmæssig. vi øver os på at få baby ca 1-2 dag men der er intet sket, ved godt vi ikke har været igang så længe men jeg er da bange for at jeg ikke kan blive gravid.

hvad kan vi gøre for at fremskynde prosessen, er der nogen piller, urter andet jeg kan tage??

Først og fremmest velkommen til, og håber du bliver glad for at være herinde.

Nu nævner du intet om at du er stoppet på nogen prævention former for nylig, som p-piller f.eks. der indeholder hormoner, hvis dette er tilfældet er det helt normalt der kan gå op til et år før din mens bliver regelmæssig, og det hele er ude af kroppen.

Din mens behøver ikke at være regelmæssig for at blive gravid, det eneste der er nødvendig for dig for blive gravid er selvfølgelig at du har ægløsning

Der er ikke noget man som sådan kan gøre for at fremskynde processen, udover selvfølgelig at spise sundt, og varieret, dyrke motion mm. Der findes desværre ingen mirakkel piller.

Held og lykke med det.

Anmeld

30. oktober 2009

tandbørsten

jeg håber jo på at vægttab vil gøre at min mens vil komme mere reglmæssig, den kommer hver mdr men på forskellige tidspunkter så jeg syns det er svært at finde ud af hvornår jeg har ægløsning, elle om jeg overhovedet har ægløsning iog med jeg har haft så mange ugylige test resutater. det er et par mdr siden jeg smed p-pillerne men vi har ikke sådan været seriøs omkring babyprojekt men jeg er nu begyndt at tænkte over hvornår det er bedst ? hvis man er sammen 1-3 dag så burde det da kunne lykkedes ik ?

nogen siger også at det kan være tegn på at æget har sat sig fast når man bløder lidt en enkelt dag ? jeg har os den sidste uge haft øm lænd, men ved ikke om det er fordi jeg er begyndt at motionere mer - puha jeg har en masse tanker.

En moderator har fjernet dette indlæg.

Anmeld

30. oktober 2009

mullesmith2

Floridoor skriver:

jeg håber jo på at vægttab vil gøre at min mens vil komme mere reglmæssig, den kommer hver mdr men på forskellige tidspunkter så jeg syns det er svært at finde ud af hvornår jeg har ægløsning, elle om jeg overhovedet har ægløsning iog med jeg har haft så mange ugylige test resutater. det er et par mdr siden jeg smed p-pillerne men vi har ikke sådan været seriøs omkring babyprojekt men jeg er nu begyndt at tænkte over hvornår det er bedst ? hvis man er sammen 1-3 dag så burde det da kunne lykkedes ik ?

nogen siger også at det kan være tegn på at æget har sat sig fast når man bløder lidt en enkelt dag ? jeg har os den sidste uge haft øm lænd, men ved ikke om det er fordi jeg er begyndt at motionere mer - puha jeg har en masse tanker.

En moderator har fjernet dette indlæg.

Hej jeg har det fuldstændig som dig hehe troede det var mig selv der havde skrevet det da jeg læste det du skrev hehe. Vores taktik er sex mindst en gang om dagen haha så kommer det nok... held og lykke

Anmeld

30. oktober 2009

mullesmith2

Floridoor skriver:

hej piger,

Hvad mener du med at i øver 1-2 dag?? er det om ugen eller hvordan??

Anmeld

30. oktober 2009

tandbørsten

hehe du er sød, men jeg mente nu 1-3 dag (hveranden eller hvertrede dag )  har bare læst et sted at sæd kan holde sig i kvinden nogen dage - men er da sikker på at det hellerik skader at ha sex flere gange om dagen så bliv du bare ved med det

Anmeld

30. oktober 2009

mullesmith2

Floridoor skriver:

hehe du er sød, men jeg mente nu 1-3 dag (hveranden eller hvertrede dag )  har bare læst et sted at sæd kan holde sig i kvinden nogen dage - men er da sikker på at det hellerik skader at ha sex flere gange om dagen så bliv du bare ved med det

He he okay ja har også hørt sæden godt kan holde et par dage i underlivet. ;-) Håber snart der er positive tests hos dig ;-) krydser fingre.

Anmeld

31. oktober 2009

Maise

mullesmith2 skriver:

Hej jeg har det fuldstændig som dig hehe troede det var mig selv der havde skrevet det da jeg læste det du skrev hehe. Vores taktik er sex mindst en gang om dagen haha så kommer det nok... held og lykke

Man skal kun have sex hver 2-3 dag, da det tager minimum 48 timer for sæden at blive optimal igen. Da vi begyndte på det gik der to måneder og jeg blev gravid.

Anmeld

31. oktober 2009

tandbørsten

det har vi os ca - men et andet spørgsmål, hvis man har mens hver mdr men er ureglmæssig på den måde at den kommer forskelligt har man så ikke ægløsning ?

syns jeg har læst et sted, at når man har mens har man også ægløsning eller er det forkert ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.