Alder mellem børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2022

Måskemor

Jeg har ret præcist tre år mellem mine, de er 3 og 6 og har forskelligt køn. De har haft rigtig meget ud af hinanden fra yngste var ca. 2,5. De leger sammen og fjoller og den store er rigtig god til st hjælpe den lille. Synes der har været meget lidt jalousi, men de har self konflikter om legetøjet. 
Jeg synes tre år er helt perfekt, og kunne ikke tænke mig, at der var kortere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Vi overvejer meget om vi snart skal have et barn nummer 2. Vi har et barn på 17 måneder i forvejen. Min mand mener at det vil være en god aldersforskel nu, så vi har smidt p-pillerne. Jeg ønsker mig rigtig meget et barn mere, men er dog i tvivl om 26 måneder er for lille en aldersforskel. Hvad er jeres erfaring? hvor langt har i imellem jeres?

Tror man skal vælge at få nummer to når begge er klar til det. Tror ikke at der er et bestemt  antal år der er bedst. 

vores nummer to, tog længere tid at lave end den første så var egentligt glad for at vi gik i gang tidligt. Men de er personligthedsmæssig vidt forskellige og vil nok aldrig blive helt vildt tætte. Så tænker ikke der er forskel på deres forhold om der var 1 år eller 3 år mellem dem. 

Anmeld Citér

19. august 2022

Kontrast

Min søn er 12 og det er først nu, jeg er begyndt at overveje, om jeg vil have flere. Så for mit vedkommende ville der blive mindst 13 -14 år imellem dem.

Anmeld Citér

19. august 2022

Anonym

25 mdr mellem vores og det kunne ikke blive bedre. Nu vil vi gerne den 3. og vi håber, vi får ham/hende inden der bliver 3 års forskel mellem den mellemste og den nye.

Men ærlig talt. Andre er glade for, at der er 4 år i mellem. Andre er glade for, at der er 11 mdr i mellem. Der er ikke en perfekt alder uanset hvad folk siger.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.