Alder mellem børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.931 visninger
23 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. august 2022

Anonym trådstarter

Vi overvejer meget om vi snart skal have et barn nummer 2. Vi har et barn på 17 måneder i forvejen. Min mand mener at det vil være en god aldersforskel nu, så vi har smidt p-pillerne. Jeg ønsker mig rigtig meget et barn mere, men er dog i tvivl om 26 måneder er for lille en aldersforskel. Hvad er jeres erfaring? hvor langt har i imellem jeres?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. august 2022

Fnulle

Profilbillede for Fnulle

Hvis I føler jer klar til en mere så skal I da gøre det jeg har 2 år og 3 måneder imellem mine. Hvis jeg kunne vælge om ville jeg nok skyde efter tættere på 3 år da der virkelig sker et skift i forhold til selvstændighed. Når det så er sagt har de helt vildt meget glæde af hinanden.

Anmeld Citér

17. august 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Personligt vil jeg synes der er for tæt. Men skal også nyde n å r de er små. Vores piger er 1år og 7 år nu vil gerne ha haft 6 år imellem. Vi er også unge i det. Vi snakket om 2år imellem er også godt. Så kan man i den lange bane også nå at spar op til de stor ting livet. 

Mange siger så kan børnene lege sammen ovs. Man altså, børn leger ved siden af hinanden ,til de er næsten 4 år (erfaringer fra både vuggestuen og børnehaven. )

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Fnulle skriver:

Hvis I føler jer klar til en mere så skal I da gøre det jeg har 2 år og 3 måneder imellem mine. Hvis jeg kunne vælge om ville jeg nok skyde efter tættere på 3 år da der virkelig sker et skift i forhold til selvstændighed. Når det så er sagt har de helt vildt meget glæde af hinanden.

Det er netop det med selvstændigheden der får mig til at tvivle er virkelig svært at forestille sig hvor selvstændig vores barn vil være om 9 måneder

Anmeld Citér

17. august 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

Jeg har 2 år og 9 måneder imellem (ville gerne have haft kortere, men pga fertilitetsbehandling tog det tid) og nu er jeg faktisk meget glad for den aldersforskel. Som en anden nævner, sker der meget i forhold til selvstændigheden, når de starter i børnehave. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Mrs.

Jeg har 11 år mellem mine. (Min dreng er 11 og den lille er 2 1/2 mnd). 
ville gerne have haft dem tættere men sådan gik det bare ikke - men min søn ELSKER sin lillesøster. 
dog vil vi gerne have en mere, og håber da at om alt vil, at det bliver inden for et par år. 

tror på der er positive og negative ting ved begge dele

Anmeld Citér

17. august 2022

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Der er også 26 måneder mellem mine de store. 

De har selvfølgelig haft meget glæde af hinanden i deres opvækst, men i dag hvor de er 16 og 18 har de ikke så meget sammen, da de er ret forskellige. Så lille aldersforskel gør ikke nødvendigvis børn tætte. Hvis jeg kunne gøre om ville jeg vælge 3 i stedet for 2 år imellem. Jeg synes jeg har gået glip af for meget af den store, da jeg skulle tage mig af den lille, mens den store stadig var ret lille. Desuden var der meget jalousi, men ved ikke om det ville være det samme hvis der havde været længere imellem dem. 

Anmeld Citér

17. august 2022

Anonym trådstarter

Frederikke80 skriver:

Der er også 26 måneder mellem mine de store. 

De har selvfølgelig haft meget glæde af hinanden i deres opvækst, men i dag hvor de er 16 og 18 har de ikke så meget sammen, da de er ret forskellige. Så lille aldersforskel gør ikke nødvendigvis børn tætte. Hvis jeg kunne gøre om ville jeg vælge 3 i stedet for 2 år imellem. Jeg synes jeg har gået glip af for meget af den store, da jeg skulle tage mig af den lille, mens den store stadig var ret lille. Desuden var der meget jalousi, men ved ikke om det ville være det samme hvis der havde været længere imellem dem. 

Det er nogle gode pointer du kommer med. Kan godt se at det giver mening at nyde vores barn lidt længere inden der kommer en til som tager meget af ens tid  

Anmeld Citér

17. august 2022

B&J

Jeg tror man skal følge hjertet er man klar som forældre til nr 2 

jeg havde altid sagt ikke to blebørn og ja så kom uddannelse arbejde og en helt masse også vup der gik næsten 12år men wow selv om alders forskellen er kæmpe stor ja så er der så meget kærlighed mellem storbror og lille søster 

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Vi overvejer meget om vi snart skal have et barn nummer 2. Vi har et barn på 17 måneder i forvejen. Min mand mener at det vil være en god aldersforskel nu, så vi har smidt p-pillerne. Jeg ønsker mig rigtig meget et barn mere, men er dog i tvivl om 26 måneder er for lille en aldersforskel. Hvad er jeres erfaring? hvor langt har i imellem jeres?

Jeg har to bonus piger på 15 og 6 også min egen på 7 og vi planlægger en efternøler om et års tid.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.