Alder mellem børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. august 2022

Anonym

Jeg venter nr 3

Den ældste er 9 og nr 2 er li blevet 4.. den ældste når at fylde 10 år inden lillebror/lillesøster kommer til verden

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. august 2022

SAVI

Jeg har 16 måneder imellem mine, der ville have været kortere hvis ikke graviditeten imellem endte i en SA. 

Jeg ville ikke have det anderledes, de er så tætte, der har altid været en at lege med, følges med igennem børnehave/skole, fik overstået ble, sut osv tiden på en gang. De har så meget glæde af hinanden og er samtidig så forskellige og individer med så meget personlighed. 

i dag er de 8 og 7 år. 

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym trådstarter

SAVI skriver:

Jeg har 16 måneder imellem mine, der ville have været kortere hvis ikke graviditeten imellem endte i en SA. 

Jeg ville ikke have det anderledes, de er så tætte, der har altid været en at lege med, følges med igennem børnehave/skole, fik overstået ble, sut osv tiden på en gang. De har så meget glæde af hinanden og er samtidig så forskellige og individer med så meget personlighed. 

i dag er de 8 og 7 år. 

Lyder som om at de har rigtig meget glæde af hinanden

Anmeld Citér

18. august 2022

Linlin2022

4 år og 1 uge imellem nr 1 & 2

4 år og 5 uger mellem nr 2 & 3

Anmeld Citér

18. august 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

min ældste datter fyldt 8 år her starten af august. Og min mindste datter fylder 4 år her starten af septemer.

og jeg er gravid med nr 3. Jeg er idag 37+4 uger henne. 

så der er 4 år mellem nr 1 og 2 og 4 år mellem nr 2 og 3.

jeg er så glad for den alders forskel mine børn har og den kommende baby, som vi ikke ved hvad køn det er.

Anmeld Citér

18. august 2022

fehår

Der er 23 måneder mellem min ældste og mellemste. Det var virkelig hårdt det første år, men jeg vil også ærligt sige, at min mellemste var en svær baby, så det havde måske været svært uanset aldersforskel. 

Selvom vores ældste var relativt selvhjulpen for sin alder (blefri, god til at tøj af og på, f.eks.), var det stadig anstrengende at være så meget på med to små børn. Til gengæld har børnene også et helt fantastisk tæt bånd og elsker at lege sammen. Det havde de ikke til at starte med - det første år kunne min ældste slet ikke holde lillesøster ud. Nu er det noget helt andet men vejen herhen var hård.

Der er 3 år mellem nummer 2 og nummer 3, og det har været langt, langt nemmere. Skulle vi have haft flere, ville jeg gå efter en lignende aldersforskel.

Anmeld Citér

18. august 2022

Anonym

Vi har 22 måneder mellem vores og det har været afsindigt hårdt det første år. Derefter blev det lettere, indtil den dag begge er kommet i selvstændighedsalderen

Anmeld Citér

19. august 2022

Dutelidut

Profilbillede for Dutelidut

Der er 30 mdr mellem vores to ældste. I bakspejlet ville jeg gerne have haft lidt større aldersforskel, fordi jeg gerne ville have haft mere overskud til at fokusere på begge børn mens de var små…

Der er fire år fra mellemste til yngste - det har virkelig givet overskud til at nyde den lille ny og ikke bare køre på ren drift.

Anmeld Citér

19. august 2022

Tinstin

23 måneder mellem mine drenge - det første 1-2 år var virkelig bare ikke særlige sjove, især spædbarnstiden, hvor den lille nye også have kolik og skreg konstant uden anledning.

Jeg følte, at jeg svigtede min store dreng og samtidig havde jeg meget svært ved at holde af den lille nye, arrige fredsforstyrrer.

Men tiden gik og det blev bedre - og i dag, hvor de er børnehavebørn begge to, er de virkelig hinandens allerbedste venner. Og man kan sige, at de to første år er ikke så lang tid, når man tænker på, hvor stor glæde de vil have af hinanden resten af livet!
(Selvom det jo ikke er sikkert at alle søskende bliver så gode venner som vores. De er nærmest uadskillige.)

Mine søskende og jeg er også alle 3 født i rap og det har altså været en skøn opvækst, og hvor jeg ved, at jeg synes det var mega hårdt - ja, så nød min mor de 3 små i fulde drag! Der er nok meget stor forskel og det er svært at sige noget generelt...

Jeg kan kun sige, hvad jeg har oplevet med 2 år imellem.

Anmeld Citér

19. august 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Der er 7 år mellem nr 1 og 2, og 12 mdr mellem nr 2 og 3.

der er fordele og ulemper ved begge dele, men nr 2 og 3 har bestemt mest gavn af hinanden. De er altid sammen, hvilket jo så også er grunden til det ekstra arbejde fordi konfliktniveauet er højere end med den ældste pga aldersforskellen.

Jeg ville gå efter den lille aldersforskel 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.