Min kone vil ikke gøre noget ud af sig selv mere.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Jeg elsker også joggingtøj, men kunne da aldrig drømme om at gå rundt til hverdag i joggingtøj, medmindre jeg havde slappe dag hjemme eller skulle træne. 
Og der er forskel på en pæn knold hvor man har gjort noget ud af sig selv, og morgenhår der er snøret op.

Du kan jo godt få pænt joggingtøj. Jeg elsker det også. 

Der er da mange kvinder der går i jogging sæt ofte, det ser jeg ikke til at være man ikke gør noget ud af sig selv.æ, men det er det tøj man kan li. 

Hvis det nu sådan man kan li at have sit hår i en knold, hvorfor skal det så gøres til noget dårligt?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2022

Mrs.

Astoria skriver:

Undskyld, men hvorfor skal de det? Man skal gøre det man har det bedst med, så det er sgu træls at få sådan en kommentar. Jeg går gerne i jogging tøj og knold. Min mand tænder ikke på mig mindre af den grund. Hvorfor er det en undskyldning at man har fået børn? Hvis man selv bare gerne vil se sådan ud? Der er mennesker hvor det fysiske ikke betyder noget, overhovedet. Jeg tænder på personligheden, ikke på det fysiske. 

Jeg synes problemet ofte er at kravene til kvinder er høje. Så høje. Du skal være en perfekt mor, en perfekt medarbejder, træne, spise sundt og i øvrigt have styr på alt det derhjemme. Børnenes behov skal altid komme først, ah nej, man må heller ikke bruge det som en undskyldning. 

Jeg har endnu ikke mødt ét menneske der 100% tænder kun på personlighed  jeg vil vædde med at stiller jeg 10 personer op foran dig med fantastiske personligheder er det ikke lig med du tænder på hver enkelte. 

og hvad for høje krav? De ting du nævner er da alment? 
perfekt mor - man er en perfekt mor når man elsker sine børn og er der for dem. (Præcis som mænd skal være far)
Perfekt medarbejder? Ja man skal passe sit job og møde til tiden. (Præcis som mænd skal)

Træne og spise sundt - det er individuelt hvad man oplever som sundt, men har man børn/familie har man ansvar for at passe på sig selv, og dermed også leve sundt - også så børnene vokser op med sunde vaner de kan tage med videre i livet. (Gælder også mænd)
styr på alt der hjemme - jaaa det skal alle også børn eller ej.. så det kan jeg ikke se hvorfor det er hårdt eller et højt krav? Selvfølgelig skal der være styr på hjemmet? (Og mænd skal også holde styr på hjemmet) 

børnenes behov skal altid komme først. Men et barn har også behov for at mor/far er sund og rask, at mor og far har en indtægt så de kan forsørge dem, de har behov for et rent hjem med struktur og rutiner for at kunne give dem tryghed, og de har behov for at mor/far er der og har styr på tingene.. 

så hvad krav er det du påstår der er til kvinder der er så høje/uretfærdige? 
at kvinder stadig bør se ud som om de ikke har givet op? Det er også uretfærdigt.. det kan jeg godt se.

Anmeld Citér

10. juni 2022

Mrs.

BAE skriver:

Du kan jo godt få pænt joggingtøj. Jeg elsker det også. 

Der er da mange kvinder der går i jogging sæt ofte, det ser jeg ikke til at være man ikke gør noget ud af sig selv.æ, men det er det tøj man kan li. 

Hvis det nu sådan man kan li at have sit hår i en knold, hvorfor skal det så gøres til noget dårligt?

Stooooop der findes ikke “pænt” jogging tøj. Jo det kan være lækker kvalitet og design. Men jogging tøj er ikke til “pænt” brug. Det er jo faktisk lavet med specifikt formål. 

og som nævnt - knold ok, knold af morgenhår fordi man ikke gider tage sig sammen og børste håret eller lige sætte det bare i en pæn knold fx er noget helt andet.

Anmeld Citér

10. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Mrs. skriver:

Stooooop der findes ikke “pænt” jogging tøj. Jo det kan være lækker kvalitet og design. Men jogging tøj er ikke til “pænt” brug. Det er jo faktisk lavet med specifikt formål. 

og som nævnt - knold ok, knold af morgenhår fordi man ikke gider tage sig sammen og børste håret eller lige sætte det bare i en pæn knold fx er noget helt andet.

Det er jo hvad folk ser. Nej du tager ikke til galla i jogging sæt, men du kan da sagtens gå på nogle arbejdspladser i joggingsæt. Så bare fordi du synes det ikke er pænt, betyder jo ikke at alle andre har samme mening og det er det de har det bedst i. 

Så man må kun gå i det til det formål eller derhjemme?? 

Damm så jeg må heller ikke gå i badebukser ned i byen og købe ind , for det er de jo ikke lavet til? 

Men igen hvordan ved du hvilken knold folk kan li? Hvorfor skal der den fordom om at en knold er bare fordi folk ikke gider at tage sammen. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

ChesireKitty

Mrs. skriver:

Jeg har endnu ikke mødt ét menneske der 100% tænder kun på personlighed  jeg vil vædde med at stiller jeg 10 personer op foran dig med fantastiske personligheder er det ikke lig med du tænder på hver enkelte. 

og hvad for høje krav? De ting du nævner er da alment? 
perfekt mor - man er en perfekt mor når man elsker sine børn og er der for dem. (Præcis som mænd skal være far)
Perfekt medarbejder? Ja man skal passe sit job og møde til tiden. (Præcis som mænd skal)

Træne og spise sundt - det er individuelt hvad man oplever som sundt, men har man børn/familie har man ansvar for at passe på sig selv, og dermed også leve sundt - også så børnene vokser op med sunde vaner de kan tage med videre i livet. (Gælder også mænd)
styr på alt der hjemme - jaaa det skal alle også børn eller ej.. så det kan jeg ikke se hvorfor det er hårdt eller et højt krav? Selvfølgelig skal der være styr på hjemmet? (Og mænd skal også holde styr på hjemmet) 

børnenes behov skal altid komme først. Men et barn har også behov for at mor/far er sund og rask, at mor og far har en indtægt så de kan forsørge dem, de har behov for et rent hjem med struktur og rutiner for at kunne give dem tryghed, og de har behov for at mor/far er der og har styr på tingene.. 

så hvad krav er det du påstår der er til kvinder der er så høje/uretfærdige? 
at kvinder stadig bør se ud som om de ikke har givet op? Det er også uretfærdigt.. det kan jeg godt se.

Altså på samme måde som folk tænder på forskellige ting af udseende, så tænder folk jo også på forskellige typer af personlighed. Så nej, 10 personer med fantastiske personligheder er ikke nødvendigvis 10 personer man tænder på, for en fantastisk personlighed behøver ikke nødvendigvis at indeholde de træk, som man tænder på, bare fordi de er "fantastiske".

Men det er nu en ting at tænde på personlighed. Det er sådan de fleste Panseksuelle har det - hvilket også er grunden til at man både kan og vil abstrahere fra både køn, seksualitet og udseende. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018
Mrs. skriver:

Sådan kan man altså ikke stille det op. 
Fysisk tiltrækning, sexuelle præferencer og lign. Er ikke noget man selv styrer. 

Min mand og jeg elsker hinanden højere end alt i verden. Men hverken min mand eller jeg tænder på overvægt. Jeg ved da at hvis jeg tog 10-20 kg på, stoppede med at gøre noget ud af mig selv og bare gik og lignede en grå mus i en kartoffelsæk, så havde min mand også trukket mig til siden og sagt Hva fanden foregår der lige? 
lige så vel som jeg ville med ham. 

Der er ingen der siger hun SKAL træne, men almen fysisk aktivitet som gå ture dagligt og sund kost hvor man fjerner sukker og stivelse kan gøre underværker. 

og så skal mange kvinder stoppe med joggingtøj/yoga bukser, fesen tshirt, og morgenhåret i en knold - det er bestemt ikke en undskyldning man har fået børn! 
En søndag hjemme på sofaen osv er det fint, men til hverdag må jeg indrømme at have set mange kvinder der nok burde have strammet bare en smule op. Man kan altså ikke bebrejde mændene at de efter 2 børn står og tænker hvor faen blev min top lækre kone lige af?

og når mændene så siger noget, så er de straks kvindeundertrykkere, egoistiske og modbydelige mennesker der ikke elsker deres koner.  Man får sgu nogen gange ondt af herrerne.. 

det gælder også den anden vej. Har dælme set mange fedtede mænd der er stået af. Nogle trives i det og elsker hinanden uanset hvad-  og boller nok alligevel trods deres slaskede og uvaskede hår og jogintøj og nyder deres tilværelse indtil de en dag vågner og vil ha mere og falder for den 25 årige marketingkoordinator (m/k). 

Anmeld Citér

10. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Mor og meget mere skriver:

Jeg synes, det er sørgeligt, at en detalje som kønsbehåring kan føre til manglende oralsex i fem år - og endda med din accept. At have en varm, dejlig, ophidset partner ved sin side - den, man har begæret og elsket i flere år - og så ikke længere tænde på at smage på hendes køn på grund af (naturlige) hår. Ikke kunne abstrahere fra dem, give sig hen og gøre det dejligt og nydelsesfuldt for hende. 

Jeg ved ikke, hvad det er, men det er ikke fair. 

Det handler vel om præferencer og hvad man er blevet præsenteret for gennem livet. Det var jo ikke sådan at han sagde "nå fordi du ikke barberer dig glat, vil jeg ikke slikke dig mere" han prøvede faktisk, for min skyld. Men jeg kunne jo mærke det var svært for ham at give sig hen, og det var bestemt ikke nydelse fra hans side som det havde været før. Og så tændte jeg faktisk ikke på det mere -pga den reaktion. Det tog så 5 år før han en dag bare gjorde det, med samme passion som tidligere. Det var skønt. Og da vi snakkede bagefter sagde han at det nok bare handlede om at han havde vænnet sig til hvordan jeg så ud nu. Han synes stadig glat er frækt, men han ser det ikke længere som turn-off med dusk. Han sætter dog pris på når jeg holder længden under 2 cm, og det kan jeg fint acceptere.

Om det er fair? Det handler vel i bund og grund om respekt for hinanden. Jeg kunne ikke drømme om at have plaget om oralsex når han ikke kunne lide det.. ligesom jeg ikke ønsker at han skulle bede om at komme mig i munden. Uanset om det er hans stærkeste fantasi (det er det heldigvis ikke!) Så ville jeg ikke kunne gøre det. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ
Mrs. skriver:

Fysisk tiltrækning, sexuelle præferencer og lign. Er ikke noget man selv styrer. 

Min mand og jeg elsker hinanden højere end alt i verden. Men hverken min mand eller jeg tænder på overvægt. Jeg ved da at hvis jeg tog 10-20 kg på, stoppede med at gøre noget ud af mig selv og bare gik og lignede en grå mus i en kartoffelsæk, så havde min mand også trukket mig til siden og sagt Hva fanden foregår der lige? 

Der er ingen der siger hun SKAL træne, men almen fysisk aktivitet som gå ture dagligt og sund kost hvor man fjerner sukker og stivelse kan gøre underværker. 

og så skal mange kvinder stoppe med joggingtøj/yoga bukser, fesen tshirt, og morgenhåret i en knold - det er bestemt ikke en undskyldning man har fået børn! 
En søndag hjemme på sofaen osv er det fint, men til hverdag må jeg indrømme at have set mange kvinder der nok burde have strammet bare en smule op. Man kan altså ikke bebrejde mændene at de efter 2 børn står og tænker hvor faen blev min top lækre kone lige af?

og når mændene så siger noget, så er de straks kvindeundertrykkere, egoistiske og modbydelige mennesker der ikke elsker deres koner.  Man får sgu nogen gange ondt af herrerne.. 

Kvinder skal sgu ikke stoppe med at gå i joggingtøj og morgenhårsknold! 
mænd de skal smutte hvis de ikke er tilfredse.

hvis man som kvinde føler sig tilpas og lækker i præcis ovennævnte, så Skal du da ikke gøre dig til dommer over det! 
jeg synes sgu også mange mænd går sølle klædt men jeg ku da aldrig drømme om, at dømme dem - folk må da gøre hvad de vil - og finde en man kan leve sammen med, som ikke vil diktere kost, tøj, og træning. 

jeg er på den anden side enig med dig i, at jogging tøj er mega grimt! Men det er da folks egen sag. Min mand bestemmer i hvert fald ikke hvad jeg skal gå i - han må ha en mening, 100% - jeg tager det nogen gange til mig og andre gange følger jeg præcis hvad jeg selv vil. 

Anmeld Citér

10. juni 2022

Kantar123

Jeg er en de kvinder, som efter 10+ år med mand og børn stadigvæk har det bedst med mig selv, når jeg har makeup på hver dag og barberer mig forneden. Det gør mig ikke til en usikker og umoden person, men til en person som ærligt har det skønt med at se pæn ud og føle mig lækker. Min mand er sjovt nok ligeglad og har nogle gange spurgt mig om hvorfor jeg ikke undværer makeup, men det er bare ikke mig. Jeg føler mig fremmed uden, og jeg synes faktisk de fleste kvinder er pænere med end uden. 

Min pointe er, at jeg ville blive rasende hvis min mand pressede mig til at lade hårene gro og rense al makeup af. Det er ikke mig. 

Så man kan ikke bare lave om på hinanden. Men man kan respektere hinanden og vise på andre måder, at man elsker hinanden.

Anmeld Citér

10. juni 2022

fartil2banditter

Profilbillede for fartil2banditter
Mrs. skriver:

Hold op, hvor er du bare skøn ❤❤❤  utrolig befriende at læse din kommentar. Jeg er ikke i tvivl om, at du nu bliver angrebet herinde

Tusinde tak for dine input. Jeg er ikke i tvivl om, at mange mænd ærger sig over, at deres koner lader stå til. Ligesom mange kvinder også ærgrer sig over i det modsatte tilfælde.

At der er et overtal af brugere i dette kommentarspor, der har lidt a la 'take it or leave it' holdningen eller 'sådan gjorde jeg ikke for 15 år siden, så det skal du dælme ikke tro, jeg gider gøre nu' - det synes jeg ærlig talt er sørgeligt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.