Astoria skriver:
Undskyld, men hvorfor skal de det? Man skal gøre det man har det bedst med, så det er sgu træls at få sådan en kommentar. Jeg går gerne i jogging tøj og knold. Min mand tænder ikke på mig mindre af den grund. Hvorfor er det en undskyldning at man har fået børn? Hvis man selv bare gerne vil se sådan ud? Der er mennesker hvor det fysiske ikke betyder noget, overhovedet. Jeg tænder på personligheden, ikke på det fysiske.
Jeg synes problemet ofte er at kravene til kvinder er høje. Så høje. Du skal være en perfekt mor, en perfekt medarbejder, træne, spise sundt og i øvrigt have styr på alt det derhjemme. Børnenes behov skal altid komme først, ah nej, man må heller ikke bruge det som en undskyldning.
Jeg har endnu ikke mødt ét menneske der 100% tænder kun på personlighed
jeg vil vædde med at stiller jeg 10 personer op foran dig med fantastiske personligheder er det ikke lig med du tænder på hver enkelte.
og hvad for høje krav? De ting du nævner er da alment?
perfekt mor - man er en perfekt mor når man elsker sine børn og er der for dem. (Præcis som mænd skal være far)
Perfekt medarbejder? Ja man skal passe sit job og møde til tiden. (Præcis som mænd skal)
Træne og spise sundt - det er individuelt hvad man oplever som sundt, men har man børn/familie har man ansvar for at passe på sig selv, og dermed også leve sundt - også så børnene vokser op med sunde vaner de kan tage med videre i livet. (Gælder også mænd)
styr på alt der hjemme - jaaa det skal alle også børn eller ej.. så det kan jeg ikke se hvorfor det er hårdt eller et højt krav? Selvfølgelig skal der være styr på hjemmet? (Og mænd skal også holde styr på hjemmet)
børnenes behov skal altid komme først. Men et barn har også behov for at mor/far er sund og rask, at mor og far har en indtægt så de kan forsørge dem, de har behov for et rent hjem med struktur og rutiner for at kunne give dem tryghed, og de har behov for at mor/far er der og har styr på tingene..
så hvad krav er det du påstår der er til kvinder der er så høje/uretfærdige?
at kvinder stadig bør se ud som om de ikke har givet op? Det er også uretfærdigt.. det kan jeg godt se.
Anmeld
Citér