Invitere eller ikke invitere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. maj 2022

Bettybom

Inviter dem i har lyst til …. 

jeg fik endelig “lov” til at lade være med at invitere min fars søster + mand og datter til nr 2’s barnedåb. Hvilken befrielse! 
de havde i øvrigt ikke engang ønsket tillykke, da hun kom til verden  

Min forældre ser dem fint uden mig og det fungere udemærket på det plan! 

så inviter af lyst

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. maj 2022

L1232

Profilbillede for L1232
Anonym skriver:

Ja - super fedt at sætte sønnen i et dårligt lys i familen .

elendigt råd

Så hvidt jeg kan forstå så viser de tydeligvis ingen interesse for ham… Så ingen grund til at surmule, hvis de ikke selv gør noget for at have et forhold til ham. Også er det heller ikke nogen hemmelighed at sønnen heller ikke vil have et forhold til dem. 
Så nej i mine øjne er det ikke et elendigt råd… 

Anmeld Citér

16. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
drabo skriver:

I min verden er det ikke konfirmanden, der bestemmer gæstelisten. Ja vi fejrer ham, men det er i høj grad forældrene der holder en fest til ære for konfirmanden.

Men altså man kan jo invitere hvem man lyster, men så må man også leve med at folk føler sig valgt fra. Og kan man leve fint uden en del af ens familie så fred være med det, men i min verden er ting som konfirmationer, dåb osv muligheder for netop at ses med dem i familien, man måske ikke invitere til normale fødselsdage. 

Og må ærligt indrømme at hvis min søster så det at invitere mig, som en pligtinvitation, så ville jeg gerne vide det for så skulle jeg da nok holde mig væk og lade være med at invitere fremover. Men igen kommer det an på søskende forholdet.

De har jo nærmest valgt ham fra, de viser ingen interesse i ham, han ser dem inne. De er som fremmede, skal en 13-14 årig inviter nogen han ikke kender?

Nej det må sku være forældrene der invitere til noget andet, og han kan få en dag med dem han har det godt med. 

Anmeld Citér

17. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Generelt set må værten selvfølgelig invitere lige dem, man har lyst til. 

Når det så er sagt, så vil det virke underligt på mig, hvis man inviterer nogle søskende, men ikke andre medmindre der direkte er en konflikt med nogen. Så hvis du ts ellers har et fint forhold til dine søstre, så ville jeg invitere dem med. Måske også se lidt fremad, hvordan du selv ville have det med at blive valgt fra til en af deres fester, hvor resten af familien er med. 

Er økonomien ikke til det, så ville jeg i stedet skære ned på arrangementet (holde det hjemme fx), enklere mad eller måske ligefrem spørge om nogle tæt på jer ville tage en ret med. 

God fest. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.