Invitere eller ikke invitere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg er ikke tilhænger af pligtinvitationer. Hvis man ikke har en relation eller bare en eller anden form for løbende kontakt, så er det fint med mig ikke at invitere. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2022

Alonebreak

Profilbillede for Alonebreak

Jeg synes at søskende altid skal inviteres. Er de ikke typen som deltager, så spare de jer for deres pladser.. Men synes at familie altid skal have en invitation til sådan arrangementer (: 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Anonym

Jeg vil sige som udgangspunkt skal man invitere dem man vil dog  er der en undtagelse i min verden og det er man altid invitere sine søskende lige meget om de er moster  faster eller onkel til ens børn og bedsteforældre

Anmeld Citér

14. maj 2022

drabo

Profilbillede for drabo

Nu ved jeg ikke om dine søstre har børn, men vend den om. Ville du blive ked af det, hvis du ikke blev inviteret til deres konfirmationer? 

i kan gøre som det passer jer, men jeg ville personligt blive ked af det, hvis mine brødre blev inviteret til min nevøs konfirmation og ikke mig, og nok tage det som en stor afvisning. Det kommer selvfølgelig an på hvordan jeres forhold ellers er, men for mig ville det være et klart signal om at i ikke så mig som en del af familien, og så ville der ikke heller ikke komme nogle invitationer den anden vej, medmindre i virkelig fik forklaret godt og selv der ville jeg nok stadig føle mig fravalgt og trække mig fra relationen, hvor jeg tydeligvis ikke var specielt ønsket. 

hvis økonomien virkelig er så presset, så overvej en mere uformel festliggørelse måske bare øl og hot dogs hjemme i haven, hvor der så ville være plads og råd til hele familien.

Anmeld Citér

15. maj 2022

L1232

Profilbillede for L1232
BAE skriver:

Hans dag, hans valg. Han skal invitere hvem han vil tilbringe sin dag med

Har det på samme måde. Og hvis du kommer i problemer, så sig at sønnen har været med at lave gæstelisten

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym

Har det på samme måde. Og hvis du kommer i problemer, så sig at sønnen har været med at lave gæstelisten

Ja - super fedt at sætte sønnen i et dårligt lys i familen .

elendigt råd

Anmeld Citér

15. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
L1232 skriver:

Det er hans dag, han skal vel ikke invitere nogen der er ikke viser interesse for ham, eller som bare er fremmede for ham. 

Anmeld Citér

15. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Ja - super fedt at sætte sønnen i et dårligt lys i familen .

elendigt råd

Hvordan sætter det sønnen i dårligt lys? Han har ikke forhold til sine mostre. De viser ingen interesse for ham, hvorfor skulle han inviter dem? Det er hans dag, han skal fejre den med dem HAN vil se.

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym

Hvordan sætter det sønnen i dårligt lys? Han har ikke forhold til sine mostre. De viser ingen interesse for ham, hvorfor skulle han inviter dem? Det er hans dag, han skal fejre den med dem HAN vil se.

Fordi du beder søster om at sige noget i stil med “altså det er ikke mig der ikke vil have dig med .. men min søn valgte dig fra”

Anmeld Citér

15. maj 2022

drabo

Profilbillede for drabo

I min verden er det ikke konfirmanden, der bestemmer gæstelisten. Ja vi fejrer ham, men det er i høj grad forældrene der holder en fest til ære for konfirmanden.

Men altså man kan jo invitere hvem man lyster, men så må man også leve med at folk føler sig valgt fra. Og kan man leve fint uden en del af ens familie så fred være med det, men i min verden er ting som konfirmationer, dåb osv muligheder for netop at ses med dem i familien, man måske ikke invitere til normale fødselsdage. 

Og må ærligt indrømme at hvis min søster så det at invitere mig, som en pligtinvitation, så ville jeg gerne vide det for så skulle jeg da nok holde mig væk og lade være med at invitere fremover. Men igen kommer det an på søskende forholdet.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.