Invitere eller ikke invitere?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.060 visninger
23 svar
42 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2022

Anonym trådstarter

Vores søn skal konfirmeres til foråret og vi er derfor ved at snakke gæsteliste, menu osv.

Vi prøver at skære gæstelisten så meget ned som muligt da økonomien virkelig ikke er god. Vi er så blevet usikre på om vi kan tillade os ikke at invitere mostrene når de to onkler er inviteret.

Vi ses jævnligt med den ene der bor tæt på, og han snakker regelmæssigt med den anden men mine søstre kommer sjældent til regionen (vi bor i hver vores landsdel) og de ringer/skriver ikke med ham, så de er nærmest fremmede for ham.

Min mand mener at vi godt kan, men min svigermor mener at vi ikke kan. Hvad gør jeg?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2022

libramarie12

Profilbillede for libramarie12

Jo det kan I godt. 

Inviterer kun dem der kender jer rigtigt godt og jeres barn. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Anonym

Jeg synes også det afhænger lidt af hvilket forhold du har til dine søstre? 
Jeg har familiemedlemmer jeg ikke ses så ofte med, da de bor i Skagen og jeg på Sydfyn. 
Jeg/vi synes det er hyggeligt at blive inviteret når der er en særlig lejlighed, for det er der hvor vi som familie ses. Altså vi inviterer ikke til en 7 års fødselsdag, men til runde, dåb, konfirmationer, bryllupper eller hvad der lige kunne finde på at dukke op. 

Jeg ville blive ked af at blive ekskluderet, men det er blot min tanke. Du kan bedst selv mærke hvad der vil være det mest rigtige. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Anonym

I kan invitere lige dem I vil  Jeres fest, jeres ønsker for gæsteliste, menu og des lige

Men bered jer på muggeri ved “fravalgte” familiemedlemmer. Sker det, må I jo forklare, hvorfor vedkommende ikke er blevet inviteret. Om de så fortsætter muggeriet, er så op til dem.

Jeg er af dem mening, at værterne bestemmer, hvem der skal med. For helt ærligt…hvorfor invitere nogle af pligt?

Rigtig god fest

Anmeld Citér

14. maj 2022

My1234

Jeg synes du skal snakke med dem nu det er af økonomiske årsager, at I skal tynde ud i det

Anmeld Citér

14. maj 2022

Baby.mamma

I skal gøre LIGE som det passer jer, og jeres grunde lyder helt fornuftige :-) 

Anmeld Citér

14. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vores søn skal konfirmeres til foråret og vi er derfor ved at snakke gæsteliste, menu osv.

Vi prøver at skære gæstelisten så meget ned som muligt da økonomien virkelig ikke er god. Vi er så blevet usikre på om vi kan tillade os ikke at invitere mostrene når de to onkler er inviteret.

Vi ses jævnligt med den ene der bor tæt på, og han snakker regelmæssigt med den anden men mine søstre kommer sjældent til regionen (vi bor i hver vores landsdel) og de ringer/skriver ikke med ham, så de er nærmest fremmede for ham.

Min mand mener at vi godt kan, men min svigermor mener at vi ikke kan. Hvad gør jeg?

Hans dag, hans valg. Han skal invitere hvem han vil tilbringe sin dag med

Anmeld Citér

14. maj 2022

Soonmom

I min hovede er det sådan at inviterer med indtil en bestemt relation fx onkel. Inviterer man alle i den relation (dvs mostre også skal inviteres).

Så her vil det hedder alle onkler og mostre eller ingen.

Så tænker jeg jo også at han vel får gaver, så det opvejer vel det økonomiske, selvfølgelig skal man også have pengene, men så ville jeg sige ingen hvis man virkelig ikke har råd

Anmeld Citér

14. maj 2022

Kastanje

Jeg vil da blive meget ked af at min bror ikke inviterede mig

synes jeg ikke man kan

Anmeld Citér

14. maj 2022

Mariadle

Det er altid lidt et ømt emne at bringe op ift. hvem kan man tillade sig ikke at invitere, særligt relationen taget i betragtning. 
Jeg er dog fortaler for at man skal gøre det der fungerer for en og det man har det godt med, så kan man jo altid tage en snak med dem om, hvorfor man har truffet det valg. 
Det hele kan hurtigt gå op i andres forventninger og hvad normen er

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.