Hvad tænker i når i læser det her fra SST?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. april 2022

Anonym

Jeg fik de første 2 stik med phifer, og har stadig senfølger fra nr 2, i form af ondt i alle led, og træthed. 

Jeg følte at jeg blev presset til at blive vaccineret pga mit arbejde, og må bare sige at jeg har fortrudt det siden. Jeg kommer ikke til at tage imod flere stik. 

Jeg fik corona før jul, og var ikke særlig hårdt ramt, men har stadig problemer med smags og lugtesans. Det er da lidt træls, men heller det, end at være konstant svimmel i næsten 2 mdr, efter nr stik, og stadig ondt i led og træthed. 

Normalt er jeg generelt ikke ret tit syg, men efter nr stik har jeg været mere syg end jeg har været de sidste par og 20 år. 

Tænker ikke at der er noget mærkligt i at corona blusser op igen, i perioder, sådan er det jo også med alm influenza. 

Jeg syntes det er så fint, at vi lever i et land, hvor man selv kan bestemme hvad der skal sprøjtes i ens krop, så dem der føler de har behovet kan få vaccinen og vi andre kan lade vær. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg tror du misforstår hvad de skriver. De skriver ikke at coronaepidemien forventes at blusse op igen og der skal laves en plan for håndtering. 

De skriver bare at massevaccinationsprogrammet stopper nu, og man inden længe vil lave en plan for hvem der skal vaccineres til efteråret, præcis som ved influenza. Man forventer at der kommer nye varianter, lige som der gør hvert år med influenza.

Så der er intet mystisk i det

Anmeld Citér

27. april 2022

Anonym

Lillehjerte skriver:

Jeg tror du misforstår hvad de skriver. De skriver ikke at coronaepidemien forventes at blusse op igen og der skal laves en plan for håndtering. 

De skriver bare at massevaccinationsprogrammet stopper nu, og man inden længe vil lave en plan for hvem der skal vaccineres til efteråret, præcis som ved influenza. Man forventer at der kommer nye varianter, lige som der gør hvert år med influenza.

Så der er intet mystisk i det

Jeg tænker at den blev tilbudt til sammen målgruppe om med influenza

Anmeld Citér

27. april 2022

lineog4

Er mest nysgerrig på, hvad du synes er mystisk?

Anmeld Citér

27. april 2022

Kastanje

Hvad er mystisk..?

de vil melde en plan ud for vaccination til efteråret..? Det er vel ok. Tror bestemt ikke du skal regne med Coronapas og nedlukning. Jeg havde seriøst helt glemt corona før jeg læste din indslag. Hat ikke lnkt på det i to måneder og tænker at fortsætte den stil. Livet er for kort. Jeg tager da sikkert en vaccination.. men har både haft det og er stukket tre gange.

Anmeld Citér

27. april 2022

B&J

Jeg tror det er kommet for at blive lige som influenzaen er. 
Når jeg har haft influenza har jeg altid været mega syg. COVID-19 ja det var jeg virkelig syg i 2 1/2 dag også havde jeg det okay igen. 

tror bare det er den nye form for influenza 

Anmeld Citér

30. april 2022

Boyz2

Profilbillede for Boyz2

Jeg tog ikke imod vaccinen. Jeg lavede en personlig riciko vurdering - ville jeg personligt løbe risikoen ved COVID contra en vaccine med eventuelle uafklarede Bivirkninger på kort eller lang sigt.

Og eftersom man stadigt kunne smitte svage personer, så gav det heller ikke mening at vaccinere sig for at beskytte andre.

vi har nu haft COVID herhjemme og har derfor en naturlig beskyttelse, som jeg forventer, vil hjælpe os igennem en eventuel anden SARS virus.

jeg tager heller ikke imod influenza vacciner. 

jeg (og mand og børn) kommer ikke til at tage imod et vaccine tilbud til efteråret af ovennævnte grunde.

vi havde en omgang corona i december 2021, men har været friske uden sygdom af nogen art i hele 2022, så vores immunforsvar er pt. helt i top

Anmeld Citér

2. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg fik de første 2 stik med phifer, og har stadig senfølger fra nr 2, i form af ondt i alle led, og træthed. 

Jeg følte at jeg blev presset til at blive vaccineret pga mit arbejde, og må bare sige at jeg har fortrudt det siden. Jeg kommer ikke til at tage imod flere stik. 

Jeg fik corona før jul, og var ikke særlig hårdt ramt, men har stadig problemer med smags og lugtesans. Det er da lidt træls, men heller det, end at være konstant svimmel i næsten 2 mdr, efter nr stik, og stadig ondt i led og træthed. 

Normalt er jeg generelt ikke ret tit syg, men efter nr stik har jeg været mere syg end jeg har været de sidste par og 20 år. 

Tænker ikke at der er noget mærkligt i at corona blusser op igen, i perioder, sådan er det jo også med alm influenza. 

Jeg syntes det er så fint, at vi lever i et land, hvor man selv kan bestemme hvad der skal sprøjtes i ens krop, så dem der føler de har behovet kan få vaccinen og vi andre kan lade vær. 

Jeg er ked af at høre omkring de langvarige bivirkninger du har fået. Jeg håber du vil dele det lidt med din omgangskreds. Alt for mange går og har det sådan men tør ikke sige noget i frygt for at blive latterliggjort. Der er sjovt nok INGEN sympati derude for de vaxskadede jeg får dagligt henvendelser fra folk ligesom dig der faktisk går og har det rigtig skidt og ikke forstår hvad der sker med dem. De rækker ud til mig i håb om at blive taget seriøst. Det værste er at lægerne umiddelbart ingen interesse har i at få undersøgt de her mennesker som har fået det rigtig skidt. De udelukker det, men hvordan kan de det når de aldrig får dem undersøgt? Der er ingen nysgerrig at spore hos lægerne og det bekymrer mig meget i forhold til at de vil begynde og presse med vaccinerne endnu engang  

Du skal bare vide jeg tager dig alvorligt og jeg er virkelig ked af det på dine vegne. 

Anmeld Citér

2. maj 2022

Anonym trådstarter

Boyz2 skriver:

Jeg tog ikke imod vaccinen. Jeg lavede en personlig riciko vurdering - ville jeg personligt løbe risikoen ved COVID contra en vaccine med eventuelle uafklarede Bivirkninger på kort eller lang sigt.

Og eftersom man stadigt kunne smitte svage personer, så gav det heller ikke mening at vaccinere sig for at beskytte andre.

vi har nu haft COVID herhjemme og har derfor en naturlig beskyttelse, som jeg forventer, vil hjælpe os igennem en eventuel anden SARS virus.

jeg tager heller ikke imod influenza vacciner. 

jeg (og mand og børn) kommer ikke til at tage imod et vaccine tilbud til efteråret af ovennævnte grunde.

vi havde en omgang corona i december 2021, men har været friske uden sygdom af nogen art i hele 2022, så vores immunforsvar er pt. helt i top

I er stærke Der var meget pres og udskamning og latterliggørelse. I formåede at stå fast, det er stærkt! 

Herhjemme får vi den heller ikke. Det kommer ikke til at ske ligegyldigt hvad. Jeg har simpelthen for mange henvendelser fra desperate vaxskadede mennesker hver dag som rækker ud til mig. De bliver latterliggjort og ikke taget seriøst. Lægerne har ingen nysgerrighed efter at finde ud af hvad der er galt med dem og det bekymrer mig. Hvordan kan de udelukke det skyldes vaccinerne når de ikke engang gider undersøge det. Pfizer vil overhovedet ikke have noget med de vaxskadede og gøre og har frasagt sig alt ansvar. Det gør mig rigtig ked af det med alle de mennesker jeg har kontakt til som lider. Så jeg vil egentlig bare sige..... klog beslutning.

Anmeld Citér

2. maj 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

I er stærke Der var meget pres og udskamning og latterliggørelse. I formåede at stå fast, det er stærkt! 

Herhjemme får vi den heller ikke. Det kommer ikke til at ske ligegyldigt hvad. Jeg har simpelthen for mange henvendelser fra desperate vaxskadede mennesker hver dag som rækker ud til mig. De bliver latterliggjort og ikke taget seriøst. Lægerne har ingen nysgerrighed efter at finde ud af hvad der er galt med dem og det bekymrer mig. Hvordan kan de udelukke det skyldes vaccinerne når de ikke engang gider undersøge det. Pfizer vil overhovedet ikke have noget med de vaxskadede og gøre og har frasagt sig alt ansvar. Det gør mig rigtig ked af det med alle de mennesker jeg har kontakt til som lider. Så jeg vil egentlig bare sige..... klog beslutning.

Det undrer mig, at du ikke svarer de mange i tråden, der spørger, hvad det er, du finder mystisk, men kun viser interesse for dem, der har negative holdninger til vaccinen. Hvorfor så ikke skrive fra start, at du kun er interesseret i dialog med dem, der er imod vaccine? 
Jeg kunne også godt tænke mig at vide, hvad det er for en position, du har, som gør, at folk med vaccineskader i stor stil rækker ud til dig. Hvad kan du gøre for dem, hvilken indflydelse har du, hvad er din baggrund? Jeg bliver lidt bekymret over, hvad de forventer at kunne få af hjælp fra din side, når du ikke er i stand til at forstå indholdet af den udmelding fra SST, som du indleder tråden her med. 
Umiddelbart gør du ikke din “sag” nogen tjeneste med den måde, du agerer i debatten her. Hvis du vil overbevise nogen om, at du har indsigt og viden til at kunne udtale dig med autoritet om emnet, så skal du da som minimum være indstillet på at besvare de spørgsmål, som dit indlæg rejser. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.