Jeg kan heller ikke få øje på det mystiske.
Når jeg læser det, tænker jeg, at der kommer en plan for, hvem man vil tilbyde vaccine igen, og ikke en kæmpe plan for, hvornår alle kan blive vaccineret igen. Jeg forventer en plan som for alm. sæson influenza.
Der står jo bare, at der bliver behov for at vaccinere igen men ikke at der bliver behov for at vaccinere alle igen, og det er vel forventet, at hvis corona stadig er om os til den tid, så bør de udsatte have muligheden for vaccination igen (og selvfølgelig også muligheden for at sige nej).
Medmindre Covid 19 muterer til en voldsom aggressiv model, så tror jeg heller ikke på flere nedlukninger og restriktioner ud over måske på plejehjem eller sygehuse, hvis smitten igen bliver udbredt.
Som udgangspunkt har jeg ikke planer om at blive vaccineret i efteråret. Jeg fik en Johnson for snart et år siden og har ikke fået flere vacciner siden dengang, men bliver covid voldsom nok til efteråret eller bliver det et krav for at rejse til de lande, jeg gerne vil til, så vil jeg overveje det.
Lige nu er covid kun noget, jeg skænker en tanke, når jeg skal tjekke op på kravene i de lande, jeg bestiller rejser til.
Anmeld
Citér