Hvad tænker i når i læser det her fra SST?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.734 visninger
20 svar
54 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. april 2022

Anonym trådstarter

Nu afslutter vi covid vaccination FOR DENNE SÆSON.

Der bliver behov for at vaccinere mod covid 19 igen til efteråret. Det skyldes covid 19 er en ustabil virus der kan mutere og vi forventer at se en stigning i smitte igen når vi går efteråret i møde. Vi forventer at have planen for sæson 2022/23 klar før sommerferien. 

Jeg ville have indsat billede da teksten er fra SST.dk Men kan ikke finde ud af det herinde.

Er i klar til en runde mere med nedlukning, testning, coronapas og masker? Eller er der nogen der begynder at synes det virker mystisk? Måske nogen der tænker at de ikke behøver flere vacciner når møllen går igang igen, eller måske tænker du JA jeg tager gerne nogle flere hvert eneste år for at beholde mit coronapas og passe på de ældre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Der bliver behov for at vaccinere mod covid 19 igen til efteråret. Det skyldes covid 19 er en ustabil virus der kan mutere og vi forventer at se en stigning i smitte igen når vi går efteråret i møde. Vi forventer at have planen for sæson 2022/23 klar før sommerferien. 

Jeg ville have indsat billede da teksten er fra SST.dk Men kan ikke finde ud af det herinde.

Er i klar til en runde mere med nedlukning, testning, coronapas og masker? Eller er der nogen der begynder at synes det virker mystisk? Måske nogen der tænker at de ikke behøver flere vacciner når møllen går igang igen, eller måske tænker du JA jeg tager gerne nogle flere hvert eneste år for at beholde mit coronapas og passe på de ældre?

Tog ikke vaccinerne før og gør det heller ikk når den nye bølge starter. Jeg bliver gerne testet flere gange om ugen. Det rører mig ikke det mindste. Tager også gerne en omgang corona igen for 3. Gang og holder mig isoleret. 

ved ikk om jeg synes det er mystisk. Men synes det er opreklameret og rigtig dårligt mediebelagt. Det er nærmere skræmmekampagner der har kørt.

Anmeld Citér

27. april 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg kan ikke få øje på det mystiske eller skræmmende. Jeg synes er en logisk og forventlig udmelding. Omikron-varianten som blev den primære her i 2022 viste sig heldigvis at være mildere end de foregående, så når smitten sandsynligvis stiger til efteråret så er der håb for at det stadig er milde forløb. Så kan det jo være de skrappe tiltag som nedlukning ikke bliver nødvendigt.

Jeg har ikke noget mod influenza- eller corona-vacciner, så hvis det viser sig at være en god idé til næste vinter, så fint med mig.

Anmeld Citér

27. april 2022

Soonmom

Jeg kan heller ikke se noget mystisk og tænker ikke vi kommer ud for en nedlukning igen, da den nu burde være muteret så meget, så det kun er ældre og folk i risiko som skal have vaccinen til efteråret.

Jeg skal ikke og er heller ikke blevet. Har haft Corona, det var ikke slemt

Anmeld Citér

27. april 2022

Mrs.

Tog ikke vaccinerne da de kom sidst og kommer heller ikke til at blive vaccineret fremadrettet. 
Det er min personlige vilje jeg holder fast på.  

Tænker det er usandsynligt de lukker ned igen, det er ikke længere en samfundskritisk sygdom og uanset hvad variant der florerer må vi acceptere det er en virus som alle andre, og den vil komme i sæsoner for den, præcis som influenza. 
Hvis landet skal lukkes ned og vi alle skal holde afstand og isoleres hver gang der er en virus i omløb så kan vi lige så godt lade være at lukke landet op igen nogensinde. 

Anmeld Citér

27. april 2022

ErDuHerIkkeSnart

Mystisk eller uforståeligt er det ikke, men meget godt i tråd med den måde vi indtil nu har lært at denne virus fungerer.

Og ja, jeg regner med at vedblive at tage imod vaccinationerne for at beskytte min omgangskreds, så længe data vedbliver at være fornuftigt. 

Anmeld Citér

27. april 2022

Milla1992

Hvis jeg bliver tilbudt coronavaccine, så tager jeg imod den ligesom jeg vil tage imod influenzavaccine  Min kæreste og jeg har begge immunsvækkede personer i vores omgangskreds og jeg vil gøre hvad jeg kan for at beskytte dem. Jeg havde corona for ikke så lang tid siden og selvom det ikke var en slem omgang, så ved jeg jo ikke om det vil være anderledes en anden gang og med nye mutationer. 

Anmeld Citér

27. april 2022

BabyIgen2022

Anonym skriver:

Hej trådstarter - jeg forstår ikke lige spørgsmålet - hvad er det du finder mystisk?

Anmeld Citér

27. april 2022

Janey

Profilbillede for Janey

Jeg kan heller ikke få øje på det mystiske.

Når jeg læser det, tænker jeg, at der kommer en plan for, hvem man vil tilbyde vaccine igen, og ikke en kæmpe plan for, hvornår alle kan blive vaccineret igen. Jeg forventer en plan som for alm. sæson influenza.

Der står jo bare, at der bliver behov for at vaccinere igen men ikke at der bliver behov for at vaccinere alle igen, og det er vel forventet, at hvis corona stadig er om os til den tid, så bør de udsatte have muligheden for vaccination igen (og selvfølgelig også muligheden for at sige nej).

Medmindre Covid 19 muterer til en voldsom aggressiv model, så tror jeg heller ikke på flere nedlukninger og restriktioner ud over måske på plejehjem eller sygehuse, hvis smitten igen bliver udbredt. 

Som udgangspunkt har jeg ikke planer om at blive vaccineret i efteråret. Jeg fik en Johnson for snart et år siden og har ikke fået flere vacciner siden dengang, men bliver covid voldsom nok til efteråret eller bliver det et krav for at rejse til de lande, jeg gerne vil til, så vil jeg overveje det. 

Lige nu er covid kun noget, jeg skænker en tanke, når jeg skal tjekke op på kravene i de lande, jeg bestiller rejser til.

Anmeld Citér

27. april 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Hvorfor tror du der kommer ny nedlukning?

Der er også influenza vacciner hvert år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.