Jixy skriver:
Jeg har ikke noget ønske om at blive gift, men min kæreste vil gerne. Jeg tror dog ikke han gøre noget ved det, fordi han godt ved jeg ikke rigtig vil det.
Men det ligger helt sikkert på hans kappe, hvis der skal ske noget i den retning.
Jeg kan ikke rigtig se fordelen i at være gift. Altså hvad ændre det egentlig og jeg synes skilsmisse raten alligevel er ret stor.
Det ændrer ikke noget på kærligheden. Man kan være et lige så stærkt og kærligt par både med og uden bryllup.
Det ændrer dog meget på den kedelige praktiske front. Som ugifte arver man ikke automatisk efter hinanden, så dør din kæreste før dig, så er der ingen arv til dig som samlevende, medmindre I har lavet et testamente, hvori I indsætter hinanden som arvinger.
Det er selvfølgelig ligegyldigt, hvis man ikke har nogen værdier, men har man hus, bil, opsparing mv. så går hans andel af disse ting til hans livsarvinger, som er hans børn og er der ingen børn arver hans forældre og er de døde, vil det være hans forældres arvinger, der får din kærestes ejendele.
Derudover er der en anden væsentlig fordel i, at man som gift ikke betaler arveafgift, så man slipper for at skulle af med 15% til staten.
Anmeld
Citér