Vi blev gift før vi fik børn. Det var et helt traditionelt bryllup med kirke, fest, taler og det hele. Det var en megagod fest, og da jeg blev gravid kort tid efter, er det den sidste store ‘ungdomsfest’ jeg har været med til.
For mig var det faktisk rigtig meget festen, der betød noget. Jeg elsker (elskede) fest og farver, dans og god musik. Og det blev bare en supergod dag - vi var lige færdige med at studere, så alle vennerne fra studiet var med, de fleste var stadig barnløse, så alle gav den hele armen.
Det er måske lidt overfladisk, at det var festen der trak. Men jeg synes faktisk bare, at det er fedt at fejre ting, og også kærligheden. Og så kan jeg godt lide, at et traditionelt bryllup giver sådan en fin ramme - man bliver tryg af at vide, hvordan tingene skal foregå, og jeg har en teori om, at den tryghed kan bidrage til at folk slapper af. Og der er folk selvfølgelig megaforskellige, nogle kan jo føle sådan en ramme som stiv og opstillet.
Min mand havde nok været lige så glad for en “kærlighedsfest” i en spejderhytte uden ceremoni og hvid kjole osv. Men vi tænker begge tilbage på vores bryllup med stor glæde. Det er otte år siden.
Anmeld
Citér