Graviditet og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2022

Anonym

Drop BMI den tager nemlig ikke højde for kropssammensætningen, men blot forholdet mellem din vægt og højde. Alså den   skiller ikke i mellem andelen af fedt og muskler   så den siger ikke noget om din krop er sund eller ej. der er mange faktorer der spiller ind så jeg vil anbefale dig en diætist så du kan få mål alle de andre ting   også   så du får alle de vigtige tæl med i din beregning

Det er så ikke rigtigt. Hvis man har et bmi i 40’erne vejer man over 120 kg hvis man er 170. Uanset hvordan du vender og drejer den, er der tale om meget svær overvægt, som også sandsynligvis truer helbredet. Man er i større risiko ved 120 kg end 70kg. Knogler og muskler kan ikke opveje den overvægt.. med mindre der er tale om en mandlig bodybuilder på konkurrenceniveau.

Og man kan selvfølglig være super usund på 60-70 kg. Men det er altså sjældent set, at man er det på langt over 100 kg. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2022

Anonym

Det er så ikke rigtigt. Hvis man har et bmi i 40’erne vejer man over 120 kg hvis man er 170. Uanset hvordan du vender og drejer den, er der tale om meget svær overvægt, som også sandsynligvis truer helbredet. Man er i større risiko ved 120 kg end 70kg. Knogler og muskler kan ikke opveje den overvægt.. med mindre der er tale om en mandlig bodybuilder på konkurrenceniveau.

Og man kan selvfølglig være super usund på 60-70 kg. Men det er altså sjældent set, at man er det på langt over 100 kg. 

At man ikke er det .. skulle der stå.

Anmeld Citér

5. april 2022

fehår

Jeg er gravid for tredje gang og overvægtig. Det er meget træls, især fordi jeg denne gang har været tæt på at dumpe min glucosebelastning og afventer, om jeg dumper den næste. Derfor har jeg sat hardcore ind på at ændre vaner:

- jeg holder øje med mit aktivitetsniveau via et smartwatch. Jeg er virkelig overrasket over, hvor doven og inaktiv jeg er på fridage versus hverdage. Der hjælper det at holde øje med mængden af skridt, fordi jeg så lige pludselig selv kan se, at jeg liiiiige trænger til en gåtur. 

- vi har droppet sukker. Alt slik, sodavand, chokolade, osv. er smidt ud. Børnene får sukker i små mængder.

- vi har droppet hvide kulhydrater og spiser kun fuldkorn, ingen ris, ingen kartofler, osv. Jeg spiser protein til hvert måltid, så spiser jeg for eksempel et æble, spiser jeg også en håndfuld valnødder. På den måde bliver jeg ikke så hurtigt sulten og går ikke sukkerkold.

Jeg har ikke holdt øje med vægten, men mit tøj passer bedre, selvom maven er vokset meget. Og jeg har meget mere energi! Det har gjort en meget stor forskel herhjemme både hos min mand og hos mig selv med kostændringerne, og det har gjort, at det er så meget nemmere at overholde. Når jeg har prøvet før i tiden, har jeg været så fokuseret på vægten, og der bliver jeg demotiveret, hvis det ikke går hurtigt nok. Ved i stedet at mærke efter i kroppen og fokusere på den bedre følelse, har jeg haft meget mere motivation til at holde ændringerne. 

Jeg går ikke tilbage til sukker igen, den del er sikkert!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.