Graviditet og overvægtig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.319 visninger
22 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. april 2022

Anonym trådstarter

Hej

Sagen er den at jeg lige nu er meget overvægtig(BMI ca 45) og jeg har forsøgt at tabe mig et utal af gange hvor jeg har tabt 10-15 kg, og så er det hele røget på igen +5-10 kg. Jeg er så ked af det og det går mig virkelig på at jeg ikke lykkes

Nu står jeg så samtidig i den situation at jeg er færdig uddannet til næste sommer(2023), hvorfor vi har snakket om at begynde projekt baby engang sidst på året. Jeg vil derfor rigtig gerne tabe mig, da jeg ved det både vil gøre det nemmere at blive gravid og være meget sundere fir os begge.

Jeg vil derfor høre om der er nogle som har gode råd til hvordan de kg forbliver væk? Eller evt nogle sol har prøvet lignende situation og hvad I gjorde?

Jeg har her til aften aftalt med min mand ar vi fra I morgen sørger for at få vores grøntsager og jeg begynder at tælle kalorier igen, i det omfang det er muligt, samt begynde at løbe igen.

Jeg ved ikke om der er nogle som kan hjælpe, men jeg håber også at det kan hjælpe bare at skrive om det!

Tak fordi I har læst med hertil!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Hej

Sagen er den at jeg lige nu er meget overvægtig(BMI ca 45) og jeg har forsøgt at tabe mig et utal af gange hvor jeg har tabt 10-15 kg, og så er det hele røget på igen +5-10 kg. Jeg er så ked af det og det går mig virkelig på at jeg ikke lykkes

Nu står jeg så samtidig i den situation at jeg er færdig uddannet til næste sommer(2023), hvorfor vi har snakket om at begynde projekt baby engang sidst på året. Jeg vil derfor rigtig gerne tabe mig, da jeg ved det både vil gøre det nemmere at blive gravid og være meget sundere fir os begge.

Jeg vil derfor høre om der er nogle som har gode råd til hvordan de kg forbliver væk? Eller evt nogle sol har prøvet lignende situation og hvad I gjorde?

Jeg har her til aften aftalt med min mand ar vi fra I morgen sørger for at få vores grøntsager og jeg begynder at tælle kalorier igen, i det omfang det er muligt, samt begynde at løbe igen.

Jeg ved ikke om der er nogle som kan hjælpe, men jeg håber også at det kan hjælpe bare at skrive om det!

Tak fordi I har læst med hertil!

Ærligt: gå til en diætist og få lagt en kostplan, som passer på dig.. Du løber sur i det, hvis du tæller kalorier og nægter dig selv at spise lidt usundt osv.. 

Jeg tabte 21 kg på 1 år ved det.. 

Anmeld Citér

4. april 2022

B&J

Det lyder som om du har 100% selv styr på hvad der skal ske og det handler om at holde det, husk det med løb kan være hårdt for knæ osv når man har en god overvægt.

jeg vejede selv 150kg med vores den første og jeg havde en fantastisk graviditet og sund og rask var jeg. Efter den tabte jeg mig mange kg og 11år efter har vi fået nr to og igen en god og sund graviditet.

Og første gang to det 3 mdr og anden gang 5mdr så her har det ikke haft en betydning for at blive gravid. 
 Håber i taber en masse kg og der kommer en lille spir til jer når tid er til det

Anmeld Citér

4. april 2022

Anonym trådstarter

B&J skriver:

Det lyder som om du har 100% selv styr på hvad der skal ske og det handler om at holde det, husk det med løb kan være hårdt for knæ osv når man har en god overvægt.

jeg vejede selv 150kg med vores den første og jeg havde en fantastisk graviditet og sund og rask var jeg. Efter den tabte jeg mig mange kg og 11år efter har vi fået nr to og igen en god og sund graviditet.

Og første gang to det 3 mdr og anden gang 5mdr så her har det ikke haft en betydning for at blive gravid. 
 Håber i taber en masse kg og der kommer en lille spir til jer når tid er til det

Tusind tak for din besked! Det er rigtigt rart at hære fra nogle at det også kan lade sig gøre at komme igennem en sund graviditet selvom man vejer for meget! Det varmer og kan måske være med til at hive den ro jeg måske mangler for at det lykkedes.

For ja som du siger  det er netop delen med at holde det som er mit problem, jeg kan "sagtens" tabe mig, også på en måde hvor der er plads til lidt ekstra ind imellem, men at hold det er længden er svært.

Anmeld Citér

4. april 2022

Mrs.

Jeg er ikke selv, og har ikke været overvægtig. 
Men kender en personlig træner, som jeg selv har trænet med også pga en skade i lænden. 
Jeg kan kun kraftigt anbefale at finde en dygtig personlig træner, få et godt forløb der er tilrettelagt både ifht træning og kost (hvilket han/hun sørger for) og som udarbejdes med hensyn til dig, din livsstil, madvaner mm. Så du finder en god vej der supplerer din livsstil. 
Derudover er det en kæmpe støtte at have en personlig træner der engagerer sig sammen med dig i hele processen. Ved godt det er dyrt, men bestemt pengene værd. Fitness world udbyder personlig træner med afdragsordning og gratis samtale hvor i forventningsafstemmer inden du binder dig til et forløb. 

Anmeld Citér

5. april 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

De tabte kilo bliver væk, hvis du finder en ny måde at leve på, der passer til dig og som ikke er for restriktiv eller med overdreven motion - som ikke holder i længden.

For hvis du blot i en periode spiser en bestemt mængde kcal og dyrker en masse motion, men efterfølgende falder tilbage inde vante rutiner og madvaner som i dag, så kommer kiloen på igen (og ofte flere til).

Jeg kan anbefale at søge inspiration hos f.eks. Morten Elsøe, Katrine Gisiger m.fl.

Anmeld Citér

5. april 2022

Mortiltreogmåskefire

Har du problemer med binge eating? Eller er det mere at du bare generelt spiser for meget ved måltiderne? 
hvis du bare spiser for store portioner skulle du prøve at læse den bog der hedder intuitive eating  og hvis dit problem er binge eating, så har jeg ikke noget svar, da jeg selv kæmper med det  det eneste du ikke må gøre er at gå på kur, ens krop husker at man har været sulten også overspiser man bagefter, det er derfor at du har taget på bagefter du har været på kur

Anmeld Citér

5. april 2022

Anonym

Kære du...

Jeg ved lige hvordan du har det, lige nu er jeg gravid og overvægtig og det har jeg været i flere år. 

Jeg har selv gået kortvarigt til diætist og syntes på ingen måde at det var nok for mig. 

Jeg har planer om at spare op til et forløb med personlig træner som også lægger kostplanen for mig da der så er en til at trække en op hvis man bliver lidt sløv i det

Anmeld Citér

5. april 2022

B&J

Anonym skriver:

Tusind tak for din besked! Det er rigtigt rart at hære fra nogle at det også kan lade sig gøre at komme igennem en sund graviditet selvom man vejer for meget! Det varmer og kan måske være med til at hive den ro jeg måske mangler for at det lykkedes.

For ja som du siger  det er netop delen med at holde det som er mit problem, jeg kan "sagtens" tabe mig, også på en måde hvor der er plads til lidt ekstra ind imellem, men at hold det er længden er svært.

Du har nemlig helt ret det er nemlig der den er svær. Og øv for det men du har et mål at gå efter også om du tager på i din graviditet skal du bare huske der ryger en masse kg efter man har født kroppen er jo under en kæmpe marton

Anmeld Citér

5. april 2022

aLOTofmother

Jeg kan virkelig anbefale dig at lytte til eller læse bogen slut med forbudt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.