Er jeg helt galt på den

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det fint at hun beholder pengene?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

3.871 visninger
27 svar
51 synes godt om
31. januar 2022

Anonym trådstarter

Jeg må høre om det er mig der er helt galt på den her.. og om nogen har et forslag til hvad jeg evt kan gøre.

Jeg skulle købe en vare af en person på facebook.. jeg har først mulighed for at hente den efter knap to uger, vedkommende tilbyder at holde vare til mig, til trods for st jeg skriver at hun bare skal sælge til anden side hvis muligheden byder sig.. 

efter lidt skriver hun at hun gerne vil have et beløb for st holde varen, jeg synes det er lidt underligt, men ok, jeg overfører 200kr ud af de 600 varen koster… 

jeg bliver desværre forhindret og kan ikke umiddelbart finde en løsning til at hente varen, det er pisse irriterende, det forstår jeg godt, men pt kan jeg intet gøre.. 

Nu nægter vedkommende at betale de 200kr tilbage, for det var jo for at holde varen siger hun.. jeg er ikke i en økonomisk situation hvor 200kr ikke betyder noget.. 

er det fair at hun beholder pengene, eller? Hvad tænker i?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. januar 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Hold kæft en krejler. Hun skal da på ingen måde beholde de penge. Så skulle hun have meldt klart ud og solgt den til anden side med det samme hvis det hastede så meget. Men der er desværre nok ikke så meget du kan gøre hvis hun ikke vil hoste op med pengene.

Anmeld Citér

31. januar 2022

Anonym trådstarter

IenFart skriver:

Hold kæft en krejler. Hun skal da på ingen måde beholde de penge. Så skulle hun have meldt klart ud og solgt den til anden side med det samme hvis det hastede så meget. Men der er desværre nok ikke så meget du kan gøre hvis hun ikke vil hoste op med pengene.

Synes også det er strengt, især fordi jeg ordret har skrevet til hende at jeg vil gerne købe varen hvis hun har den når jeg kan hente, hvis andre mulige købere melder sig skal hun bare sælge den vej, da det er længe for hende at vente.. 

Men det kan fint vente skriver hun, jeg kan bare lige overføre noget for at holde varen.. 

Årh jeg er så naiv nogle gange 

Anmeld Citér

31. januar 2022

AnoMor

Anonym skriver:

Synes også det er strengt, især fordi jeg ordret har skrevet til hende at jeg vil gerne købe varen hvis hun har den når jeg kan hente, hvis andre mulige købere melder sig skal hun bare sælge den vej, da det er længe for hende at vente.. 

Men det kan fint vente skriver hun, jeg kan bare lige overføre noget for at holde varen.. 

Årh jeg er så naiv nogle gange 

Hun er i sin gode ret til at holde pengene da hun beder om et depositum for at holde varen. Men ja det er strengt når du havde sagt at hun godt må sælge til en anden hvis en anden byder sig. 
du skulle bare have stået fast på det i stedet for at overføre. Så der er desværre ikk noget du kan gøre. 
men er det da en stor vare ? For ellers kan du vel få den sendt? 

Anmeld Citér

31. januar 2022

IenFart

AnoMor skriver:

Hun er i sin gode ret til at holde pengene da hun beder om et depositum for at holde varen. Men ja det er strengt når du havde sagt at hun godt må sælge til en anden hvis en anden byder sig. 
du skulle bare have stået fast på det i stedet for at overføre. Så der er desværre ikk noget du kan gøre. 
men er det da en stor vare ? For ellers kan du vel få den sendt? 

Jeg synes det er så ringe moral at pålægge et selvopfundet "depositum" i en almindelig handel mellem privatpersoner. Så skal man i hvert fald som mininum melde klart ud fra start, at det er et depositum og man har tænkt sig at beholde pengene selvom handlen ikke bliver til noget. Det andet er da fusk.

Anmeld Citér

31. januar 2022

AnoMor

IenFart skriver:

Jeg synes det er så ringe moral at pålægge et selvopfundet "depositum" i en almindelig handel mellem privatpersoner. Så skal man i hvert fald som mininum melde klart ud fra start, at det er et depositum og man har tænkt sig at beholde pengene selvom handlen ikke bliver til noget. Det andet er da fusk.

Den holdning må du da også gerne have. Betyder det at andre så skal have samme holdninger og det så er den eneste rigtige ?

Anmeld Citér

31. januar 2022

IenFart

Den holdning må du da også gerne have. Betyder det at andre så skal have samme holdninger og det så er den eneste rigtige ?

Suk

Hvorfor skal det ende i den tolkning hver gang? Det har jeg ingen steder skrevet. Min svar starter endda med "Jeg synes".

Anmeld Citér

31. januar 2022

AnoMor

IenFart skriver:

Suk

Hvorfor skal det ende i den tolkning hver gang? Det har jeg ingen steder skrevet. Min svar starter endda med "Jeg synes".

Hvorfor skal folk altid kommenterer andres holdninger med sine egne? Du har allerede givet ts dit svar. Så hvad er dit formål at kommenterer mit ?

Anmeld Citér

31. januar 2022

IenFart

AnoMor skriver:

Hvorfor skal folk altid kommenterer andres holdninger med sine egne? Du har allerede givet ts dit svar. Så hvad er dit formål at kommenterer mit ?

Hvorfor skal folk altid insistere på at skrive deres holdning uimodsagt? - kunne man også sige.

Det er nu en gang sådan et forum fungerer.

Anmeld Citér

31. januar 2022

AnoMor

IenFart skriver:

Hvorfor skal folk altid insistere på at skrive deres holdning uimodsagt? - kunne man også sige.

Det er nu en gang sådan et forum fungerer.

Ts stiller er spørgsmål og det svarer jeg på. Du svarer i en anden boldgade. Du havde ingen grund til at fortælle mig hvad du synes. Det vidste jeg allerede da du i forvejen havde skrevet det en gang. 
Hvorfor skal der absolut gå diskussion i alle tråde herinde i stedet for bare at svare på et simpelt spørgsmål. Så kan ts selv bedømme hvem hun vil lytte til eller bare springe over. 
Met Forum betyder ikk nødvendigvis at man skal kommenterer alles modsatte holdninger end ens egen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.