Nabo og problemer.. hvad gør vi, gode råd søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. januar 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Vi synes det var lidt upassende at banke på, og folk inde i gruppen skriver til hinanden derinde når de synes der er larm. Så vi tænkte at vi ville gøre det samme. Der er kun 8 medlemmer udover os

Hvorfor er det upassende?

Synes bare det er mærkeligt at gå forbi og så få op og skrive det i en chat. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2022

Anonym

Næste gang ville jeg gå ned og banke på og tage en snak, for hvis i tager ham" på fersk gerning" kan han jo netop ikke benægte at det er ham som hører høj musik, som hvis i bare skriver en besked på Facebook.

Anmeld Citér

28. januar 2022

Kir

Har I ikke en husorden? Der plejer at være regler om hvorbpr der skal være ro. Så har I noget at holde det op på. Og så ville jeg også banke på næste gang, så kan han ikke benægte det. Og så ville jeg pænt spørge om I ikke kan blive enige om nogle tidspunkter hvor han holder pause hvis det er hele dagen han spiller. Hvis han slet ikke er til at tale med, så kontakt viceværten/boligselskabet/bestyrelsen og klag over ham. Men først efter I har prøvet at tale med ham. 

Anmeld Citér

28. januar 2022

fehår

Er du den samme TS, som skrev om en underbo, der havde larmende sex? Jeg hæfter mig ved, at nogle af detaljerne mindede om hinanden og blev nysgerrig.

Derudover: jeg ville aldrig bruge en fælles chat til den slags beskeder. Det er så utrolig nem at misforstå og træde hinanden over tæerne på den måde. Face to face er langt bedre.

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym

Jeg har en nabo der spiller bas musik på mange forskellige tider af døgnet. Også om natten på hverdage nogengange. Jeg hamre i væggen hver gang og sender klager til boligselskabet. Og et par gange har jeg kontaktet politiet som så har fået dem til at slukke. 
dog skal det siges det kun har været i tilfælde når min søn har været hjemme da jeg ikke har kunne gå ind til dem og bede dem skrue ned fa han har ligget og sovet og naboen bor i en anden opgang end mig. 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym

Lig øret på hans dør næste gang der bliver spillet sent om aftenen, så I kan vide med sikkerhed om det kommer derfra eller ej. Og hvis det gør, så bank på døren og få jer en snak med ham ansigt til ansigt.

Anmeld Citér

28. januar 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg ville virkelig passe på med støjklager hvis i venter en baby i kommer til at genere jeres over/underboer mindst ligeså meget og langt senere end kl 22 om aftenen. Tro mig. 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Mrs.

Mor11 skriver:

Jeg ville virkelig passe på med støjklager hvis i venter en baby i kommer til at genere jeres over/underboer mindst ligeså meget og langt senere end kl 22 om aftenen. Tro mig. 

Forskellen er, at man faktisk ikke kan modtage klager over et grædende spædbarn - boligforeningen afviser dem simpelthen fordi det netop drejer sig om spædbørn. 
min gamle nabo hørte der var klager over hendes spædbarn fordi den lille simpelthen græd og græd og græd (kolik barn), og de blev afvist. Hun var simpelthen helt opløst i gråd, så til sidst begyndte jeg at lave en kop te til os hver om natten og gå ind og hjælpe med den lille bare en times tid så hun kunne få et øjeblik til at få vejret  

synes det var så frækt nogen klagede over et lille menneske..  men gudskelov er der regler der dækker ind.

Anmeld Citér

28. januar 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mrs. skriver:

Forskellen er, at man faktisk ikke kan modtage klager over et grædende spædbarn - boligforeningen afviser dem simpelthen fordi det netop drejer sig om spædbørn. 
min gamle nabo hørte der var klager over hendes spædbarn fordi den lille simpelthen græd og græd og græd (kolik barn), og de blev afvist. Hun var simpelthen helt opløst i gråd, så til sidst begyndte jeg at lave en kop te til os hver om natten og gå ind og hjælpe med den lille bare en times tid så hun kunne få et øjeblik til at få vejret  

synes det var så frækt nogen klagede over et lille menneske..  men gudskelov er der regler der dækker ind.

Det er jeg klar over. Men det ændrer ikke på at de kan ende med at være de beboere i opgangen som de andre klager over i fælleschatten, banker i loftet med kosteskaft osv osv hvis man først selv har lagt stilen med at klage “offentligt” i gruppen over musik kl 22 i stedet for at tage en stille og rolig dialog face to face, med et smil. 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Jeg forstår det faktisk godt, ens naboer har jo ikke bedt om at høre på et grædende barn hele natten når de skal op på arbejde næste dag.

Tog selv hensyn til mine naboer ved at lydisolere mit barns værelse bedst muligt og forblive inde på hans værelse natten over i stedet for at gå rundt med ham i hele lejligheden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.