Nabo og problemer.. hvad gør vi, gode råd søges?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.427 visninger
21 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. januar 2022

Anonym trådstarter

Vi er flyttet i en større lejlighed ifm. mere plads til baby. Her er planen at vi gerne vil blive boende i minimum 4 år.. Vi har aldrig haft problemer med naboer. 
Men det har vi desværre nu. Vores underbo hører musik med bas hver evig eneste dag - i går spillede han stadig lidt over kl 22. Min kæreste står op kl 5 da han skal arbejde. Hvis vi kan høre hvilket nummer der spiller - så ER det også for højt. 
min kæreste skriver inde på fælleschatten og beder ham om at skrue ned. Der skrues ned 10 sek efter. Fint så er det løst tænker vi.

15 min efter skriver han, hvad for noget? Jeg spiller ikke musik. Han nægter det og mener det er bygningen siden af, min kæreste kunne høre at det var ham da han var på vej ned af trapperne + det kommer DIREKTE nedefra og det kan mærkes. Ingen tvivl.  Manden nægter, og vi virker som nogen der lyver og beskylder. Øvrige beboer støtter manden med likes/hjerter. 
Ja.. har allerede lyst til at flytte ud igen men har næsten brugt 60.000 kroner + depositum…. 

hvordan skal vi håndtere det her, når han slet ikke vil stå ved?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. januar 2022

Anonym

Jeg boede i en opgang for en del år siden. Der var rigtig meget støj, når overboen havde sex. Jeg var meget frustreret til sidst, da det gang på gang på gang gik ud over min nattesøvn. Kvinden stønnede utroligt højt og sengen knirkede også lidt for meget. Jeg bankede endda med et kosteskaft op i loftet, en af nætterne hvor det var værst. 

Jeg endte dog med en formiddag at gå op og banke på, og fortælle dem, at jeg kunne høre alt nede ved mig, og om de ikke kunne dæmpe sig lidt. Kvinden så meget uforstående ud og svarede jo. 

Det viste sig, at det slet ikke var dem, som larmede sådan. Det kom fra nabobygningen. Jeg fik meget røde ører, men skulle heldigvis flytte. 

Jeg siger ikke, at det ikke er jeres underbo, som larmer. Men med min historie vil jeg fortælle, at man altså nemt kan blive snydt af, hvor lyden kommer fra. Jeg var fuldt ud overbevist om, at jeg blev forstyrret af mine overboer, men det var slet ikke dem. 

Næste gang der bliver spillet højt, vil jeg gå ud og lytte efter lyden. Så kan I hurtigt opklare, om det er jeres underbo, som spiller højt musik eller ej

Anmeld Citér

28. januar 2022

Pb18

Hvad siger jeres husorden ift ro? Støjklager er jo desværre noget der virkelig kan forpeste et naboskab, da man risikerer at få en masse klager den modsatte vej også (hvis i er tidligt oppe kunne det jo være at det generede ham). Og som nye naboer vil jeg nok virkelig forsøge ikke at blive opfattet som nogle emsige nogle. Jeg tror at jeg ville gå ned og banke på hos ham en eftermiddag og beklage og sige at I troede at det var fra hans lejlighed det kom. Og så næste gang, så gå direkte derned og bank på i stedet for at involvere hele opgangen via fælleschatten (og hvis der skal være ro kl 22, så vent lige lidt længere end til kl 22.05).

Anmeld Citér

28. januar 2022

Soonmom

Jeg er enig i at det kan være ret svært at bedømme hvor lydene kommer fra i et lejlighedskompleks, men en anden ting er. Gå dog ned og bank på og spørg venligst istedet for at skrive i en gruppechat, på den måde er man jo også sikker på om det så også er derfra  

Og så tænker jeg også at det er en af de "charmerende" ting ved at bo sådan et sted, men kan høre alt hvad ens naboer laver, netop også derfor jeg personligt ikke ville bo der. Så hvis han ikke kan sove må han vel anskaffe sig nogle ørepropper

I skal heller ikke glemme at hvis I skal have en baby der, så kommer I også til at larme på alle mulige tidspunkter, en god ide er at være lidt med large og ikke klage med det samme man flytter ind et nyt sted og så spørg ansigt til ansigt hvis det egentlig er

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg boede i en opgang for en del år siden. Der var rigtig meget støj, når overboen havde sex. Jeg var meget frustreret til sidst, da det gang på gang på gang gik ud over min nattesøvn. Kvinden stønnede utroligt højt og sengen knirkede også lidt for meget. Jeg bankede endda med et kosteskaft op i loftet, en af nætterne hvor det var værst. 

Jeg endte dog med en formiddag at gå op og banke på, og fortælle dem, at jeg kunne høre alt nede ved mig, og om de ikke kunne dæmpe sig lidt. Kvinden så meget uforstående ud og svarede jo. 

Det viste sig, at det slet ikke var dem, som larmede sådan. Det kom fra nabobygningen. Jeg fik meget røde ører, men skulle heldigvis flytte. 

Jeg siger ikke, at det ikke er jeres underbo, som larmer. Men med min historie vil jeg fortælle, at man altså nemt kan blive snydt af, hvor lyden kommer fra. Jeg var fuldt ud overbevist om, at jeg blev forstyrret af mine overboer, men det var slet ikke dem. 

Næste gang der bliver spillet højt, vil jeg gå ud og lytte efter lyden. Så kan I hurtigt opklare, om det er jeres underbo, som spiller højt musik eller ej

Det gjorde vi netop og musikken kom fra hans lejlighed, ellers kunne vi aldrig finde på at skrive 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym trådstarter

Pb18 skriver:

Hvad siger jeres husorden ift ro? Støjklager er jo desværre noget der virkelig kan forpeste et naboskab, da man risikerer at få en masse klager den modsatte vej også (hvis i er tidligt oppe kunne det jo være at det generede ham). Og som nye naboer vil jeg nok virkelig forsøge ikke at blive opfattet som nogle emsige nogle. Jeg tror at jeg ville gå ned og banke på hos ham en eftermiddag og beklage og sige at I troede at det var fra hans lejlighed det kom. Og så næste gang, så gå direkte derned og bank på i stedet for at involvere hele opgangen via fælleschatten (og hvis der skal være ro kl 22, så vent lige lidt længere end til kl 22.05).

Vi har boet her lidt over 1 måned og det har stået på næsten hverdag siden dag 1. Det er derfor vi valgte at skrive. 

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym

Anonym skriver:

Det gjorde vi netop og musikken kom fra hans lejlighed, ellers kunne vi aldrig finde på at skrive 

Så ville jeg banke på hans dør næste gang det sker, og spørge om han ikke er venlig at skrue ned. Ville ikke skrive det i en fælles chat, men ville gå ned til ham. 

Anmeld Citér

28. januar 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Men hvorfor bankede i så ikke på, i stedet for at skrive?

Anmeld Citér

28. januar 2022

Anonym trådstarter

BAE skriver:

Men hvorfor bankede i så ikke på, i stedet for at skrive?

Vi synes det var lidt upassende at banke på, og folk inde i gruppen skriver til hinanden derinde når de synes der er larm. Så vi tænkte at vi ville gøre det samme. Der er kun 8 medlemmer udover os

Anmeld Citér

28. januar 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.