forargelig mor .... er det mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2009

Betina88

Helle30 skriver:

- Og for 20 min. siden blandede jeg lidt appelsinjuice i Louises (9 mdr.) vand, for hun havde lige kastet sin morgenmad og sødmælk op og jeg ville gerne have hende til at drikke noget. I går aftes var jeg alene med begge piger + hundehvalp, og jeg stak Sofie 2,5 år en mariekiks for at indstille sirenen før aftensmaden. Jeg råbte af hunden, mens ungerne hørte på det og jeg smed en maskinfuld tøj i tørretumbleren, selvom det faktisk var tørvejr - og jeg kunne have hængt det ud. Jeg sprang Sofies håndvask over før maden, og jeg lod hende og lillesøster alene i stuen, mens jeg gik med hvalpen om bag laden for at "pottetræne". Bagefter skulle der hygges, så jeg tændte fyrfadslys, som jeg ikke har tjekket til bunds. Der kunne være tale om en producent, der anvender børnearbejde - eller måske soder de og er kræftfremkaldende.... Da jeg puttede Sofie (1/2 time for sent) blev hun lagt under dyne og pude med Kaj og Andrea- betræk som jeg heller ikke har googlet ift. kemikalier og evt. børnearbejde. Ved hendes pude ligger hendes elskede bus. Det er sådan en gammeldags, solid legetøjsbus, 5x15 cm i grøn metallak. Risikoen er, at det viser sig, at den udsender radon eller indeholder en koblingspedal med kviksølv.

Måske vil vi få at vide i morgen, at en undersøgelse har vist, at børn får permanent astma af at indånde den luft, der udsendes i køledyserne i grøntafdelingen. Måske er det livstidstraumatiserende, at man råber AV VARM! når ens barn nærmer sig komfuret?

Og dem der skriver, at en gåvogn aldrig kommer ind i deres hjem eller at de forlader selskabet, hvis nogen har været ude og ryge og man stadig kan lugte det, når vedkommende kommer ind. - At de handler alt økologisk og aldrig bruger en tegnefilm til at underholde ungerne 20 min. i en spidssituation - De har så sikkert begået andre "forbrydelser" (som mig). - Eller også lyver de.

Lad den kaste den første sten....

- Helle

Virkelig godt skrevet ..  Vi bestemmer nemerlig selv , hvordan vi vil gøre det .. Vi ska' bruge vores egne erfaringer end bruge bøger .. Hvis vi læste bøger , hvordan det ska' være rigtige med barnet , lærer vi aldrig vores erfaring at kende ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.