forargelig mor .... er det mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2009

N&J

Ihh hvor er det altså bare en sjov tråd.. hehehehe

Jeg gør kun det jeg selv syntes er godt og glæder mig som et lille barn til Nikita får sin lille røde dukkevogn til jul, til tros for at hun ikke kan gå.. som min far siger, du får simpelthen den værste unge, pædagogers og lærers børn er altid de alle værste.. hehe så er det godt jeg vil have begge uddannelse.. så skal det nok gå helt galt.. børneopdragelse handler om vores intuitive måde at handle på, ikke en masse anbefalinger.. syntes altså ikke der er nogle af de ting der er særlig slemme.. jeg er så slem overfor Nikita at jeg altid tager mindst en time for at handle i netto, endnu mere er det bilka.. så Nikita må sidde i indkøbsvogen meget længe..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Helle30

Jeg synes også, tråden er morsom, og så igen synes jeg, der er noget tragikomisk over hele den forælderrolletid vi lever i. Man kan sgu næsten ikke have børn og passe dem ordentligt, hvis ikke man har købt en halv meter bøger, der beskriver ALT, hvad man skal være opmærksom på. Der er så rigeligt af håbefulde skribenter, med mere eller mindre tvivlsom baggrund, der byder ind på at sælge os den perfekte model for børneopdragelse. Det sørgelige er, at de som egentlig har overskud, intelligens og fornuft nok til at kunne slingre en ok børneopdragelse hjem er de samme som vælter sig i de dér bøger. Og så er der andre, der hverken har råd til de børn, de kom til at få - eller de bøger som de børn kunne have glæde af at deres forældre læste.

Jeg har en synd mere nu fra i dag at tilføje. Louise og jeg har kørt bag ved en ældre Ford, som skulle have haft katalysator (eller været skrottet) for 15 år siden. Jeg blev helt dårlig og lukkede straks for blæserne på min perfekte, airbagbefængte, familievenlige Peugot. Alligevel nåede vi at få noget udstødningspubadr ind i kabinen. Jeg er en frygtelig mor - at jeg ikke straks kørte ind til siden - og at jeg ikke fik taget den mands nummerplade, så han kan blive stillet til ansvar for en mulig forureningsskade.

- Helle - kommer i tanker om en historie, der kræver en ny tråd

Anmeld

29. oktober 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Årh hvor er I herlige og ærlige. Frontalangreb på myten om den perfekte mor - I like

Må jeg plukke I jeres indlæg til en bog om moderskab, som har til formål at beskrive, hvordan det er at blive mor og slagte et par hellige køer omkring moderskabet?

Mvh

Karoline

Anmeld

29. oktober 2009

Rasmine

Karoline skriver:

Årh hvor er I herlige og ærlige. Frontalangreb på myten om den perfekte mor - I like

Må jeg plukke I jeres indlæg til en bog om moderskab, som har til formål at beskrive, hvordan det er at blive mor og slagte et par hellige køer omkring moderskabet?

Mvh

Karoline

Du er da mere end velkommen in the real kårnflækkergroup!!!

Vi har et tip eller 276...

Anmeld

29. oktober 2009

Helle30

Karoline skriver:

Mvh

Karoline

Du plukker bare, som du lyster. Du må også gerne få nogle flere historier om min forfærdelige forældreevne - bare du lige takker mig i sidste linie i din bog.

Jeg ved slet ikke, hvor jeg skal starte.... Jeg har ikke tjekket for phtalater i det piskeris, jeg rørte pastasauce med lige før. Jeg har købt en pakke uhyggeligt billige børnesokker i fakta i går (der må stikke noget under - børnearbejde eller antiøkologi). Jeg har lige valgt pulverkartoffelmosen til Louises aftensmad, og lige nu ligger hun og leger under en aktivitetsbue, jeg ikke kan se om er CE-mærket. Desuden har jeg lavet spaghetti-kødsovs til aften og luftet ud via køkken- og havedør, fordi vi ikke har emhætte = babyen har fået permanent mellemørebetændelse af at have ligget i træk. Tomatsovsen var dog Svansø - øko. - Kostede det samme som Dolmio og smager bedre.

Jeg er ikke aktivt sammen med min baby lige nu, for jeg forsøger desperat at få syet en kjole færdig før en fest i morgen. Hun leger alene i kravlegården hér ved siden af, og nu bliver hun nok tidligt skadet. Baaaad Mom!

- Helle

Anmeld

29. oktober 2009

Mormilla

Vi har brugt gåstolen meget! Lige som dig havde vi problemer med at vores søn ikke gad at ligge på gulvet når vi skulle lave mad eller gøre rent. Vi har været meget glad for den!!! Det skal lige siges at ind til videre har vi ikke set nogen tegn på at han har taget skade af det

Vores søn har os siddet mere end 20 min i autostolen. Vores familie bor lang væk så vi havde ikke noget valg. Til at starte med brugte vi kassette ( staves ) fordi han var lille da ha blev født. Men da han kunne passe autostolen kom han i den og det var ca. en mån efter han var blevet født.

Anmeld

29. oktober 2009

Pia

Karoline skriver:

Mvh

Karoline

Pluk du bare løs..

Personligt syntes jeg også det er skønt og læse at jeg ikke er den eneste der ikke er den perfket mor, men bare et ganske alm menneske

Anmeld

29. oktober 2009

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Min søn har også sådan en jumeroo,de er uundværlige,synes jegHan har SÅ meget energi,vil så meget men kan ingenting endnu,han kan ikke engang vende sig.Uanset humøret,så skriger han af grin når vi sætter ham i stolen og han griner og griner indtil vi fjerner ham igen.Så thumbs up til jumerooer

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

29. oktober 2009

Pia

Helle30 skriver:

Jeg synes også, tråden er morsom, og så igen synes jeg, der er noget tragikomisk over hele den forælderrolletid vi lever i. Man kan sgu næsten ikke have børn og passe dem ordentligt, hvis ikke man har købt en halv meter bøger, der beskriver ALT, hvad man skal være opmærksom på. Der er så rigeligt af håbefulde skribenter, med mere eller mindre tvivlsom baggrund, der byder ind på at sælge os den perfekte model for børneopdragelse. Det sørgelige er, at de som egentlig har overskud, intelligens og fornuft nok til at kunne slingre en ok børneopdragelse hjem er de samme som vælter sig i de dér bøger. Og så er der andre, der hverken har råd til de børn, de kom til at få - eller de bøger som de børn kunne have glæde af at deres forældre læste.

Jeg har en synd mere nu fra i dag at tilføje. Louise og jeg har kørt bag ved en ældre Ford, som skulle have haft katalysator (eller været skrottet) for 15 år siden. Jeg blev helt dårlig og lukkede straks for blæserne på min perfekte, airbagbefængte, familievenlige Peugot. Alligevel nåede vi at få noget udstødningspubadr ind i kabinen. Jeg er en frygtelig mor - at jeg ikke straks kørte ind til siden - og at jeg ikke fik taget den mands nummerplade, så han kan blive stillet til ansvar for en mulig forureningsskade.

- Helle - kommer i tanker om en historie, der kræver en ny tråd

Du er sku god til og få dig formuleret.. Kanon skrevet og Helle du er bestem ikke den eneste der har syndet i dag...

Jeg gav Lærke nybagt kage, da jeg hentede hende fra bh. Havde bare lyst til og hygge med hende..

Da manden så kom hjem og sagde han lige ville gå i haven og så på lossepladsen bagefter, ja så var mor her hurtig og sige at mig og ungerne tog med, for så kunne vi køre på Mac D til aften.. Jeg er nemlig temlig træt i dag, da Louise ( den yngeste på 4 mdr) syntes vi skulle op kl 04.30 i morges...Så jeg valgte sku den meget nemme løsning i dag, selvom jeg godt ved at der intet sundt eller korrekt er ved et happymeal som aftensmad.. men godt det smager det sku.

NU har jeg så lige puttet to skønne dejlige unger og sidder og håber på at Louise så i morgen gider tænke bare lidt på sin mor og sove længere end til kl 04.30...

Anmeld

30. oktober 2009

JonTri

Helle30 skriver:

- Og for 20 min. siden blandede jeg lidt appelsinjuice i Louises (9 mdr.) vand, for hun havde lige kastet sin morgenmad og sødmælk op og jeg ville gerne have hende til at drikke noget. I går aftes var jeg alene med begge piger + hundehvalp, og jeg stak Sofie 2,5 år en mariekiks for at indstille sirenen før aftensmaden. Jeg råbte af hunden, mens ungerne hørte på det og jeg smed en maskinfuld tøj i tørretumbleren, selvom det faktisk var tørvejr - og jeg kunne have hængt det ud. Jeg sprang Sofies håndvask over før maden, og jeg lod hende og lillesøster alene i stuen, mens jeg gik med hvalpen om bag laden for at "pottetræne". Bagefter skulle der hygges, så jeg tændte fyrfadslys, som jeg ikke har tjekket til bunds. Der kunne være tale om en producent, der anvender børnearbejde - eller måske soder de og er kræftfremkaldende.... Da jeg puttede Sofie (1/2 time for sent) blev hun lagt under dyne og pude med Kaj og Andrea- betræk som jeg heller ikke har googlet ift. kemikalier og evt. børnearbejde. Ved hendes pude ligger hendes elskede bus. Det er sådan en gammeldags, solid legetøjsbus, 5x15 cm i grøn metallak. Risikoen er, at det viser sig, at den udsender radon eller indeholder en koblingspedal med kviksølv.

Måske vil vi få at vide i morgen, at en undersøgelse har vist, at børn får permanent astma af at indånde den luft, der udsendes i køledyserne i grøntafdelingen. Måske er det livstidstraumatiserende, at man råber AV VARM! når ens barn nærmer sig komfuret?

Og dem der skriver, at en gåvogn aldrig kommer ind i deres hjem eller at de forlader selskabet, hvis nogen har været ude og ryge og man stadig kan lugte det, når vedkommende kommer ind. - At de handler alt økologisk og aldrig bruger en tegnefilm til at underholde ungerne 20 min. i en spidssituation - De har så sikkert begået andre "forbrydelser" (som mig). - Eller også lyver de.

Lad den kaste den første sten....

- Helle

HA HA HA skide godt skrevet og jeg er meget enig...

Vi andre har overlevet MANGE grimme ting.

Pyha... jeg kan finde på at tage parfume på og hårlak i når sønnike står lige ved siden af... puha... og sikkert 100 andre ting.

Knus Rikke - som alligevel håber at blive farmor en dag - trods evt kemikalie indtog i sønnens korpus. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.