Jeg synes også, tråden er morsom, og så igen synes jeg, der er noget tragikomisk over hele den forælderrolletid vi lever i. Man kan sgu næsten ikke have børn og passe dem ordentligt, hvis ikke man har købt en halv meter bøger, der beskriver ALT, hvad man skal være opmærksom på. Der er så rigeligt af håbefulde skribenter, med mere eller mindre tvivlsom baggrund, der byder ind på at sælge os den perfekte model for børneopdragelse. Det sørgelige er, at de som egentlig har overskud, intelligens og fornuft nok til at kunne slingre en ok børneopdragelse hjem er de samme som vælter sig i de dér bøger. Og så er der andre, der hverken har råd til de børn, de kom til at få - eller de bøger som de børn kunne have glæde af at deres forældre læste.
Jeg har en synd mere nu fra i dag at tilføje. Louise og jeg har kørt bag ved en ældre Ford, som skulle have haft katalysator (eller været skrottet) for 15 år siden. Jeg blev helt dårlig og lukkede straks for blæserne på min perfekte, airbagbefængte, familievenlige Peugot. Alligevel nåede vi at få noget udstødningspubadr ind i kabinen. Jeg er en frygtelig mor - at jeg ikke straks kørte ind til siden - og at jeg ikke fik taget den mands nummerplade, så han kan blive stillet til ansvar for en mulig forureningsskade.
- Helle - kommer i tanker om en historie, der kræver en ny tråd
Anmeld