forargelig mor .... er det mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.128 visninger
40 svar
0 synes godt om
29. oktober 2009

Mum33

Nu sidder jeg lige hjemme på "barnets første sygedag" og har derfor haft lidt tid til at læse nogle tråde igennem, og bliver lidt frustreret. Er  der andre end mig der ikke holder sig 100% indenfor anbefalinger og "det man siger"? Jeg tænker på fx den udskældte gåvogn, som nogen skriver "kommer aldrig ind i mit hjem!!!" Min søn har en og sidder der ca 3x5min om dagen når tingene lige brænder på, fordi han ikke altid gider sidde eller ligge på maven. Så må vi jo se om jeg helt får ødelagt hans motorik

Han har også sidder mere end de anbefalede 20 min i sin autostol når vi skulle ned til mormor og morfar. Han har sågar sidder der mens vi har handlet i Bilka, hvilket ifølge en anden herinde var "forargeligt". 

Sådan er der mange småting. 

Hvad med jeg andre ? Trænger lige til at høre om andre der "bøjer" regler lidt for at få hverdagen til at hænge samme og at man ikke altid kan være 100% korrekt. (vist en typisk kvinde-bekymring)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2009

Pia

Du er ikke alene..

Jeg er klart også en af dem der bøjer alle de anbefalede råd.. Vores hverdag kunne slet ikke hænge sammen hvis ikke jeg gjorde..

Lige ang autostolen er de 20 min jo også mest tænkt på når de er helt små. Fra de blir 3 mdr er der ikke rigtig nogle regler..

Men det er med autostol, gåstol, kravlegårde og hva har vi som med alle andre ting.. Alt med måde og så er det jo helt ok..

Jeg syntes det er fint der er råd og vejlednig om kring mange ting. Men vi gør alle det vi finder bedst for vores børn og så vores hverdag og vores liv genneralt hænger sammen..

Hilsen en mor der ikke gør alt 100 % korretkt.. jeg er nemlig kun et menneske..

Anmeld

29. oktober 2009

Mca<3

I.E.K. skriver:

Nu sidder jeg lige hjemme på "barnets første sygedag" og har derfor haft lidt tid til at læse nogle tråde igennem, og bliver lidt frustreret. Er  der andre end mig der ikke holder sig 100% indenfor anbefalinger og "det man siger"? Jeg tænker på fx den udskældte gåvogn, som nogen skriver "kommer aldrig ind i mit hjem!!!" Min søn har en og sidder der ca 3x5min om dagen når tingene lige brænder på, fordi han ikke altid gider sidde eller ligge på maven. Så må vi jo se om jeg helt får ødelagt hans motorik

Han har også sidder mere end de anbefalede 20 min i sin autostol når vi skulle ned til mormor og morfar. Han har sågar sidder der mens vi har handlet i Bilka, hvilket ifølge en anden herinde var "forargeligt". 

Sådan er der mange småting. 

Hvad med jeg andre ? Trænger lige til at høre om andre der "bøjer" regler lidt for at få hverdagen til at hænge samme og at man ikke altid kan være 100% korrekt. (vist en typisk kvinde-bekymring)

Ved du hvad ...  Mine store unger havde en gå vogn , brugte den en del ,,, De fejler intet ,,,  Jeg har ikke gå vogn til Alexander men vi har fået et monster af et stykke legetøj af farmor og farfar ,, en jumperroo   Den vil sp nok heller ikke anbefale ,, Den får han da lov at sidde i 2 gange 5 min pr dag ca og han elsker det . Han har også været med i kvickly i autostol men ikke da han var helt ny ... Vedlægger lige et billede af sønnike i monsteret ,,

Anmeld

29. oktober 2009

Diana...

Ha ha det var hvis mig der skrev det med gå vognen  Men det jo bare min mening om den gå vogn hvad andre gør er jeg sgu lige glad med 2 fra min mødregruppe har en og det tænker jeg da slet ikke over synes bare det fint at de er glade for den

Nej selvfølgelig er du ikke den eneste der bøjer reglerne, det gør alle sgu da på den ene eller anden måde tror ikke på der nogen der følger "bogen"  

Lucas har da os siddet i autostolen længer end anbefalet da vi køre til sjælland 1 gang om måned ca og det er 2 1/2 time og Lucas har da os siddet i sin autostol et par gange når vi har været ude og handle. 

Hvis jeg har haft et behov for at side 10 min selv har jeg da os brugt fjernsynet som babysiter

Jamen jeg kan jo fortsætte ha ha. 

Knus Til Dig

Anmeld

29. oktober 2009

Diana...

Pia skriver:

Du er ikke alene..

Jeg er klart også en af dem der bøjer alle de anbefalede råd.. Vores hverdag kunne slet ikke hænge sammen hvis ikke jeg gjorde..

Lige ang autostolen er de 20 min jo også mest tænkt på når de er helt små. Fra de blir 3 mdr er der ikke rigtig nogle regler..

Men det er med autostol, gåstol, kravlegårde og hva har vi som med alle andre ting.. Alt med måde og så er det jo helt ok..

Jeg syntes det er fint der er råd og vejlednig om kring mange ting. Men vi gør alle det vi finder bedst for vores børn og så vores hverdag og vores liv genneralt hænger sammen..

Hilsen en mor der ikke gør alt 100 % korretkt.. jeg er nemlig kun et menneske..

Lige præcis

Anmeld

29. oktober 2009

Diana...

Moar ,,, skriver:

Ved du hvad ...  Mine store unger havde en gå vogn , brugte den en del ,,, De fejler intet ,,,  Jeg har ikke gå vogn til Alexander men vi har fået et monster af et stykke legetøj af farmor og farfar ,, en jumperroo   Den vil sp nok heller ikke anbefale ,, Den får han da lov at sidde i 2 gange 5 min pr dag ca og han elsker det . Han har også været med i kvickly i autostol men ikke da han var helt ny ... Vedlægger lige et billede af sønnike i monsteret ,,

Han er bare LÆKKER

Anmeld

29. oktober 2009

Mca<3

DianaMoar skriver:

Han er bare LÆKKER

Tark ,, I lige måde  Du er også lækker ,,, Fniss 

Anmeld

29. oktober 2009

Diana...

Moar ,,, skriver:

Tark ,, I lige måde  Du er også lækker ,,, Fniss 

Griner du os bare PIV FRÆK ha ha

Anmeld

29. oktober 2009

Honningblomst

Ingen er jo perfekte og heldigvis for det... vi vælger vel det vi nu synes er vigtigt for vores børn.

Personligt har jeg aldrig kunne se hvad en gåvogn skal gøre godt for, hvis barnet er sundt og rask og jeg har haft tre børn, aldrig manglet en og ville ikke drømme om at bruge en. Synes det er unødvendigt og hæmmende for børnene....men så har jeg da valgt og gjort så meget andet som mange sikkert ikke ville gøre.

Det eneste sted jeg ikke på nogen måde kunne drømme om at gå på kompromis, det er med mine børns sikkerhed i bilen og ang. passiv rygning...og ja, jeg forarges og ser skævt på mennesker som gladeligt udsætter deres børn for den fare som røg og kørsel med børn der ikke er spændt fast i bilen, giver.

Knus Eva.

Anmeld

29. oktober 2009

Mca<3

DianaMoar skriver:

Griner du os bare PIV FRÆK ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.