Fertilitet efter vaccine pfizer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Det er endnu uvist om vaccinen påvirker kvinders fertilitet, det ved vi reelt først når vaccinen har været på markedet i et par år og forskerne er blevet klogere på de indberettede bivirkninger.

Der er ingen vacciner der pludselig - flere år senere gør mennesker syge eller på anden vis påvirker os. Det er aldrig sket. Enten får man bivirkninger relativt hurtigt ellers får man dem ikke. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Der er ingen vacciner der pludselig - flere år senere gør mennesker syge eller på anden vis påvirker os. Det er aldrig sket. Enten får man bivirkninger relativt hurtigt ellers får man dem ikke. 

Prøv lige at læs mit indlæg igen, jeg har overhovedet ikke sagt noget om at folk skulle blive syge flere år efter at have fået vaccinen.

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Savanna skriver:

Det har hele tiden undret mig, at netop dette forum er så bekymrede over cyklusændringer. For halvdelen af trådene handler jo netop om forsinket menstruation, tidlig/sen ægløsning osv

Det er helt normalt, at ens menstruation bliver påvirket af sygdom, vaccination, stress og en masse andre faktorer. Og med millioner af kvinder, der bliver vaccinerede og er ekstra opmærksomme, så er det helt logisk, at der vil komme tilfælde. Intet tyder dog på, at cyklusændringer på nogen måde er farlige eller påvirker fertiliteten.

Ulempen ved baby.dk og alle andre sociale medier er anekdotisk argumentation. Folk sætter større lid til egne og andres erfaringer, fremfor de faglige studier der systematisk og grundigt har undersøgt det. Lidt ligesom “min søster kørte galt og selvom hun brugte sikkerhedssele, kom hun til skade” ikke siger noget om sikkerhedsseler generelt, så gælder det samme for vaccinationen. 

Pudsigt nok er det også kun uvaccinerede, der “kender nogen” eller “har hørt” om en masse farlige bivirkninger ved vaccinen (de nævner sjældent de alvorlige konsekvenser ved sygdommen).

Der er mange på forummet der prøver at blive gravide så det er da helt naturligt at bekymre sig om cyklusændringer forårsaget af vaccinen.

Efter begge mine vaccinationer lå jeg på gulvet og vred mig af smerte da jeg efter langt om længe fik menstruation, det kunne slet ikke sammenlignes med almindelige menstruationssmerter.

Hvor kan jeg læse de faglige studier der systematisk og grundigt har undersøgt det? 

Anmeld Citér

30. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna
Anonym skriver:

Der er mange på forummet der prøver at blive gravide så det er da helt naturligt at bekymre sig om cyklusændringer forårsaget af vaccinen.

Efter begge mine vaccinationer lå jeg på gulvet og vred mig af smerte da jeg efter langt om længe fik menstruation, det kunne slet ikke sammenlignes med almindelige menstruationssmerter.

Hvor kan jeg læse de faglige studier der systematisk og grundigt har undersøgt det? 

Du kan jo selv gå i gang med at søge efter faglitteraturen. 

Der er ikke påvist en sammenhæng ml vaccination og ændringer, og det kunne tyde på, at det nærmere var immunresponsen (som ved al vaccination og infektion), der er årsagen (og at denne ikke skader din fertilitet):

https://www.bmj.com/content/374/bmj.n2211 

Selvfølgelig tænker folk herinde over deres cyklus - men der er ikke umiddelbart grund til at tænke, at man skulle mindske sin fertilitet af den grund. Som var min pointe

Anmeld Citér

30. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Selvfølgelig kan andre ting påvirke ens krop i det skjulte men jeg synes nu alligevel ikke at det kan sammenlignes med en vaccine der har påvirket tusindvis af kvinders cyklusser og som ifølge nedenstående artikel kan påvirke ens chancer for at blive gravid i de forstyrret cyklusser.

https://www.google.com/amp/s/qz.com/2045518/does-the-covid-19-vaccine-affect-womens-periods/amp/

Mon ikke de 'tusindvis' af kvinder (en vaccine der er givet til milliarder!) er mere opmærksomme på deres cyklus fordi der har været så meget fokus på det? 

Men cyklusforstyrrelser er jo helt normalt forekommende uden der behøver være en årsag. Sygdom, stress, ændringer i ens liv, ferie osv kan alt sammen påvirke cyklus. Og ja, man har naturligt nok sværere ved at blive gravid i en cyklus der ikke er som normalt, men kommer cyklus tilbage igen med det samme, har det jo ikke påvirket fertiliteten?

Anmeld Citér

30. december 2021

Anonym

Lillehjerte skriver:

Mon ikke de 'tusindvis' af kvinder (en vaccine der er givet til milliarder!) er mere opmærksomme på deres cyklus fordi der har været så meget fokus på det? 

Men cyklusforstyrrelser er jo helt normalt forekommende uden der behøver være en årsag. Sygdom, stress, ændringer i ens liv, ferie osv kan alt sammen påvirke cyklus. Og ja, man har naturligt nok sværere ved at blive gravid i en cyklus der ikke er som normalt, men kommer cyklus tilbage igen med det samme, har det jo ikke påvirket fertiliteten?

Hvorfor sætter du apostrof om ordet tusindvis? Hvis du ikke tror på mig så læs selv:

Anmeld Citér

30. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Anonym skriver:

Hvorfor sætter du apostrof om ordet tusindvis? Hvis du ikke tror på mig så læs selv:

Jeg anfægter ikke rigtigheden, men du får det til at lyde som et stort problem, men i forhold til at der er givet milliarder af doser på verdensplan, så er 'tusindvis' ufatteligt få

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.