Fertilitet efter vaccine pfizer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Der kan jo være tusind grunde til at det kan være svært at opnå graviditet. Om man så har haft sværere ved det efter vaccine, kan man jo ikke konkludere at det er vaccinens skyld! 

Jeg blev gravid i første forsøg, men nr. to tog 2,5 år med 1,5 år i behandling. Og der var altså ingen coronavaccine i mellemtiden... 

Lad nu være med at holde fast i den ubegrundede frygt hos nogle personer

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2021

Anonym

KoFy skriver:

... og det samme kan du sige om næste gang Coca Cola kommer med en ny smagsvariant af en af deres sodavande.

Lad nu være med at sprede den slags uforankret usikkerhed.

Synes ikke man kan sammenligne en ny vaccine med en ny Coca Cola.

Jeg er selv vaccineret da jeg arbejder på plejehjem men synes det er sundt at stille spørgsmålstegn ved hvad det er vi får sprøjtet ind i kroppen og hvordan det eventuelt kommer til at påvirke os på længere sigt i stedet for bare at stole blindt på medicinalindustrien (som ikke ville undersøge sammenhængen mellem vaccinen og cyklusændringer før det kom frem i medierne at kvinders indberetninger blev ignoreret).

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Jeg fik 1 stik d.21.10, 2 stik d.27 november og stod med en positiv test d.4 december. 

Var til tidlig scanning i går og baby var sund og rask

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Jeg er selv vaccineret da jeg arbejder på plejehjem men synes det er sundt at stille spørgsmålstegn ved hvad det er vi får sprøjtet ind i kroppen og hvordan det eventuelt kommer til at påvirke os på længere sigt i stedet for bare at stole blindt på medicinalindustrien (som ikke ville undersøge sammenhængen mellem vaccinen og cyklusændringer før det kom frem i medierne at kvinders indberetninger blev ignoreret).

Jeg havde en periode på ca 1 års tid hvor min cyklus pludselig var helt random lang på omkring 45-60 dage (var til gynækolog som ikke kunne se at der var noget galt). Og ca samme tid som jeg fik vaccinen her i sommers begyndte den at blive normal igen og er nu 29-31 dage.

Og nej, jeg tror egentlig ikke det er vaccinen der er skyld i det. Bare mere a tder er så mange ting der spiller ind at det kan være utrolig svært at sige noget om det ud fra enkelt personers oplevelser, uden at der er kigget på hvad der ellers er sket i folks liv (jeg tabte mig bl.a. ret mange kg som en større ændring i mit liv, så måske er det det, måske er det noget andet, who knows?). Der skal lidt mere reel undersøgelse med en mere videnskabelig metode for at kunne sige noget.

(Dermed ikke sagt at de ikke skal tage indberetninger om evt bivirkninger af den slags alvorlige, bare at det skal undersøges rigtigt).

Anmeld Citér

29. december 2021

Lje

Anonym skriver:

Selv hvis man mener, at man (uden faglige forudsætninger) skal stille og svare på spørgsmål til tilblivelsen af vacciner og sammenhæng til fertilitet, så er det nok en god ide, at stille sine spørgsmål i et forum, der besidder fagligheden til at svare. 

Og hvis man ikke har fagligheden til at svare, så bør man lade være. I stedet for at trolle med på "den med damen, der havde et spørgsmål ingen fra den onde medicinalindustri gad besvare - og i øvrigt havde hun fået blåt hår og grå ører og ikke kunne få børn selvom hun virkelig gerne ville". Det er usagligt. Med mindre du virkelig har de faglige kvalifikationer til at svare på spørgsmål om sammenhænge ifbm. vaccination.

Baby.dk er synsninger, mavefølelser og holdninger. Fint til et debatforum. Næppe til at svare på spørgsmål om vacciner og langsigtede konsekvenser ved vacciner. 

Vh.

Anmeld Citér

29. december 2021

Lillehjerte

Anonym skriver:

Det synes jeg nu godt man kan. 

Hvor mange tænker over hvor mange kemikalier der tilsættes vores mad, hvilke rester af sprøjtegifte vi indtager, hvor mange allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer vi smører vores kroppe ind i? Men at det lige er denne ene vaccine der får folk til at stejle??

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Det synes jeg nu godt man kan. 

Hvor mange tænker over hvor mange kemikalier der tilsættes vores mad, hvilke rester af sprøjtegifte vi indtager, hvor mange allergifremkaldende og hormonforstyrrende stoffer vi smører vores kroppe ind i? Men at det lige er denne ene vaccine der får folk til at stejle??

Folk stejler jo ikke uden grund. Jeg går ind for at få vaccinen men var selv rigtig dårlig i flere dage efter at have fået den og mine efterfølgende menstruationer var forsinket og meget smertefulde hvilket jeg aldrig har oplevet før. Mad, drikkevarer, cremer osv. har aldrig påvirket min krop på den måde. 

Anmeld Citér

29. december 2021

Lillehjerte

Anonym skriver:

Folk stejler jo ikke uden grund. Jeg går ind for at få vaccinen men var selv rigtig dårlig i flere dage efter at have fået den og mine efterfølgende menstruationer var forsinket og meget smertefulde hvilket jeg aldrig har oplevet før. Mad, drikkevarer, cremer osv. har aldrig påvirket min krop på den måde. 

Jeg var også dårlig efter andet stik og er netop stået ud af sygesengen efter 3. stik, men det er jo bare et tegn på at kroppens immunforsvar reagerer på vaccinen og ikke en decideret bivirkning!

Du kan jo ikke vide hvordan alt muligt skidt påvirker din krop i det skjulte? Men fx kan have betydning for vores fertilitet, og det er jo faktisk ikke noget man kun mistænker, men noget der er helt klare beviser for

Anmeld Citér

29. december 2021

Anonym

Jeg var også dårlig efter andet stik og er netop stået ud af sygesengen efter 3. stik, men det er jo bare et tegn på at kroppens immunforsvar reagerer på vaccinen og ikke en decideret bivirkning!

Du kan jo ikke vide hvordan alt muligt skidt påvirker din krop i det skjulte? Men fx kan have betydning for vores fertilitet, og det er jo faktisk ikke noget man kun mistænker, men noget der er helt klare beviser for

Selvfølgelig kan andre ting påvirke ens krop i det skjulte men jeg synes nu alligevel ikke at det kan sammenlignes med en vaccine der har påvirket tusindvis af kvinders cyklusser og som ifølge nedenstående artikel kan påvirke ens chancer for at blive gravid i de forstyrret cyklusser.

https://www.google.com/amp/s/qz.com/2045518/does-the-covid-19-vaccine-affect-womens-periods/amp/

Anmeld Citér

29. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Det har hele tiden undret mig, at netop dette forum er så bekymrede over cyklusændringer. For halvdelen af trådene handler jo netop om forsinket menstruation, tidlig/sen ægløsning osv

Det er helt normalt, at ens menstruation bliver påvirket af sygdom, vaccination, stress og en masse andre faktorer. Og med millioner af kvinder, der bliver vaccinerede og er ekstra opmærksomme, så er det helt logisk, at der vil komme tilfælde. Intet tyder dog på, at cyklusændringer på nogen måde er farlige eller påvirker fertiliteten.

Ulempen ved baby.dk og alle andre sociale medier er anekdotisk argumentation. Folk sætter større lid til egne og andres erfaringer, fremfor de faglige studier der systematisk og grundigt har undersøgt det. Lidt ligesom “min søster kørte galt og selvom hun brugte sikkerhedssele, kom hun til skade” ikke siger noget om sikkerhedsseler generelt, så gælder det samme for vaccinationen. 

Pudsigt nok er det også kun uvaccinerede, der “kender nogen” eller “har hørt” om en masse farlige bivirkninger ved vaccinen (de nævner sjældent de alvorlige konsekvenser ved sygdommen).

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.