Carina:-) skriver:
Okay- så har jeg misforstået artiklen.
Selv om jeg stadig synes en 15 årig er et barn , men rent seksuelt er det jo lovligt.- også selv om manden er familie og meget ældre
Ja det er lovligt, og på daværende tidspunkt var det endda også lovligt at blive gift som 15 årig i Danmark (kongebrevet blev først afskaffet året efter). Jeg synes så sandelig også 15 år er ungt, pg er da glad for min egen datter ikke var så hurtigt ude - var jeg selv og havde en fast kæreste på 19 da jeg var 15, blev endda gravid (fik en abort), så kunne i princippet have giftet os og startet familie - forskellen er bare, at ingen ville have troet det var tvang.
Nej forstå mig ret, vi flipper totalt alene fordi vi tillægger noget ekstra til deres historier, og måske har vi ret, måske har vi ikke. Og det var jo egentlig bare det, der skulle være undersøgt ved hvert par frem for at lave en instruks som i bund og grund var baseret på "det tror jeg fordom". Hvem ved måske var alle parrene endt med at blive skilt af men der var foregået på en lovlig måde.
Men det gode er, nu har Støjberg en masse tid til st arbejde for at passe på barnebrude, hun kan starte en NGO, samle ind, lave lobby arbejde i forhold til børnekonventionen osv. Det ville da være fantastisk for ingen tvivl om der skal arbejdes en del i forhold til at hjælpe de piger som tvinges ind i ægteskaber og endda mens de er børn.
Anmeld
Citér