Er Inger Støjberg værdig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Jeg har heller ikke rigtig fulgt med. 
altså er der tale om at hun ikke bryder sig om de små piger der bliver gift med en gammel mand, også kommer de til Danmark? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2021

lineog4

Jeg har heller ikke rigtig fulgt med. 
altså er der tale om at hun ikke bryder sig om de små piger der bliver gift med en gammel mand, også kommer de til Danmark? 

Nej der er tale om, st der er kommet nogle flygtninge til Danmark som var gift. For nogle af de ægtepar var en eller begge ægtefæller over 15, men under 18. De blev skilt ad uden man talte med dem, fordi Støjberg havde givet en instruks om, at det skulle man. 

Men vi har i Danmark skrevet under på en konvention, som gør at man ikke må lave en anden en generel regel, men man skal høre parterne og ud fra det beslutte om de skal skilles. Man kunne sagtens på lovlig vis have skilt parrene ad, men det undlod man. 

Anmeld Citér

21. december 2021

Kir

Jeg synes det var helt rigtig at hun er blevet smidt ud af Folketinget. Synes ikke man kan have en person siddende der har brudt loven i sit embede som minister og som lige efter domsafsigelse går ud og siger at hun ville gøre det igen. Synes ikke det er sådan en man vil have til at sidde og være med til at lede landet. 

Anmeld Citér

21. december 2021

Carina:-)

lineog4 skriver:

Nej der er tale om, st der er kommet nogle flygtninge til Danmark som var gift. For nogle af de ægtepar var en eller begge ægtefæller over 15, men under 18. De blev skilt ad uden man talte med dem, fordi Støjberg havde givet en instruks om, at det skulle man. 

Men vi har i Danmark skrevet under på en konvention, som gør at man ikke må lave en anden en generel regel, men man skal høre parterne og ud fra det beslutte om de skal skilles. Man kunne sagtens på lovlig vis have skilt parrene ad, men det undlod man. 

Var der ikke nogen på 14?

Anmeld Citér

21. december 2021

fehår

Carina:-) skriver:

Var der ikke nogen på 14?

De yngste var tilsyneladende 15. Hvis du scroller ned i bunden af artiklen her, er der en liste med aldre: https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-stoejbergs-barnebrud-paa-16-med-mand-paa-50-vaekker-opsigt-her-er-hvad-vi

Anmeld Citér

21. december 2021

fehår skriver:

De yngste var tilsyneladende 15. Hvis du scroller ned i bunden af artiklen her, er der en liste med aldre: https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-stoejbergs-barnebrud-paa-16-med-mand-paa-50-vaekker-opsigt-her-er-hvad-vi

Læste bare en artikel om at et par blev først skilt flere mdr efter de kom til landet . Selv om hun var 14 . Ser lige om jeg kan finde den.

Anmeld Citér

21. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

https://www.dr.dk/nyheder/detektor/detektor-faetter-og-kusine-aegtepar-paa-14-og-28-aar-boede-sammen-paa-dansk

Jeg læser artiklen som om at socialrådgiver og Udlændingestyrelsen har lavet en kæmpe fejl. De siger at det er fast procedure at piger under 15 bliver adskilt fra deres partner. Men det har de ikke gjort i det her tilfælde. Det er en brøler af dimensioner! Men det har ikke rigtig noget med Inger at gøre.

Selvfølgelig blev de så adskilt da hun lavede en generelt instruks, men den ramte så også par på fx 17 og 21, som ligeså vel kunne være et dansk ungt par. Igen. Individuelle partshøringer. Så kan man adskille de par der bør adskilles og lade de der er sammen af kærlighed, blive sammen. På den måde var parret i artiklen stadig blevet adskilt i 2016 - uden at bryde loven. 

Anmeld Citér

21. december 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
lineog4 skriver:

Nårh så de par der var gift var over 15 begge og under 18 begge?! Så der ikke tale om at gammel mænd er gift med små piger?!  

Anmeld Citér

21. december 2021

Mor11 skriver:

Jeg læser artiklen som om at socialrådgiver og Udlændingestyrelsen har lavet en kæmpe fejl. De siger at det er fast procedure at piger under 15 bliver adskilt fra deres partner. Men det har de ikke gjort i det her tilfælde. Det er en brøler af dimensioner! Men det har ikke rigtig noget med Inger at gøre.

Selvfølgelig blev de så adskilt da hun lavede en generelt instruks, men den ramte så også par på fx 17 og 21, som ligeså vel kunne være et dansk ungt par. Igen. Individuelle partshøringer. Så kan man adskille de par der bør adskilles og lade de der er sammen af kærlighed, blive sammen. På den måde var parret i artiklen stadig blevet adskilt i 2016 - uden at bryde loven. 

Detektor nævner at det først skete pga Inger var igang med at adskille unge under 18.

Jeg er nu bare glad for det ikke var min snart 14 årige  der skulle dele seng med hendes 28 årige fætter..

Men det er en helt anden diskussion. 

Og pigen valgte jo så også at blive skilt da hun fik muligheden. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.