Er Inger Støjberg værdig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Love Angel skriver:

Nårh så de par der var gift var over 15 begge og under 18 begge?! Så der ikke tale om at gammel mænd er gift med små piger?!  

Nej, pigerne var mellem 15 og 18, mændene i varierende aldre. Flere af mændende var i starten af 20'erne. Så altså, en aldersforskel vi fint ville leve med hvis det var et dansk par. Flere piger forsøgte selvmord efter de blev adskilt. Tænk at flygte fra krig, til et fremmed land og så bliver skilt fra den eneste man kender, elsker og er tryg ved. Det må være forfærdeligt. 

Naturligvis skal man adskille par hvor det er tydeligt at der er tale om tvangsægteskab! Det gør man ved at høre alle individuelt og få indsigt i parternes ønsker og historier. Inger gjorde den fejl at hun bare adskilte alle, uanset om parrene var 17 og 21 eller 15 og 40. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Carina:-) skriver:

Detektor nævner at det først skete pga Inger var igang med at adskille unge under 18.

Jeg er nu bare glad for det ikke var min snart 14 årige  der skulle dele seng med hendes 28 årige fætter..

Men det er en helt anden diskussion. 

Og pigen valgte jo så også at blive skilt da hun fik muligheden. 

Ja, men der står også at det burde være sket fra start, da det er procedure at adskille alle hvis den ene part er under 15. Så der er jo sket fejl i den sag fra start. Som ikke har noget med Inger at gøre, men Udlændingestyrelsen og socialrådgiveren, som begge burde kende den regel. 

Anmeld Citér

21. december 2021

fehår

Detektor nævner at det først skete pga Inger var igang med at adskille unge under 18.

Jeg er nu bare glad for det ikke var min snart 14 årige  der skulle dele seng med hendes 28 årige fætter..

Men det er en helt anden diskussion. 

Og pigen valgte jo så også at blive skilt da hun fik muligheden. 

Men alt det var jo også sket, hvis Inger Støjberg havde overholdt loven. 

Anmeld Citér

21. december 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mor11 skriver:

Nej, pigerne var mellem 15 og 18, mændene i varierende aldre. Flere af mændende var i starten af 20'erne. Så altså, en aldersforskel vi fint ville leve med hvis det var et dansk par. Flere piger forsøgte selvmord efter de blev adskilt. Tænk at flygte fra krig, til et fremmed land og så bliver skilt fra den eneste man kender, elsker og er tryg ved. Det må være forfærdeligt. 

Naturligvis skal man adskille par hvor det er tydeligt at der er tale om tvangsægteskab! Det gør man ved at høre alle individuelt og få indsigt i parternes ønsker og historier. Inger gjorde den fejl at hun bare adskilte alle, uanset om parrene var 17 og 21 eller 15 og 40. 

ja det er da en stor fejl at adskille uden at forhøre dem. 
er helt enig hvis alders forskellen mellem en på 15 og en på 40 så er en adskillelse uden forhør forstår jeg godt. 
men dem hvor deres alder ikke er så stort igen. Skulle hun forhøre dem for at finde ud af om det er tvangsægteskab eller ej.

Anmeld Citér

21. december 2021

Carina:-)

fehår skriver:

Men alt det var jo også sket, hvis Inger Støjberg havde overholdt loven. 

Det forholder jeg mig ikke til - svarede bare på det med en 14 årig. 

Sætter mig ikke nok ind i tingene om MF IS eller de andre politikere der har brudt eller bryder loven , til at jeg kan udtale mig skråsikkert på om de skal være i Folketinget eller ej.

Anmeld Citér

21. december 2021

Mor11 skriver:

Ja, men der står også at det burde være sket fra start, da det er procedure at adskille alle hvis den ene part er under 15. Så der er jo sket fejl i den sag fra start. Som ikke har noget med Inger at gøre, men Udlændingestyrelsen og socialrådgiveren, som begge burde kende den regel. 

Jep - men at de først greb ind da Inger begynder at rumstere . Det lugter da også lidt....

Anmeld Citér

21. december 2021

fehår

Det forholder jeg mig ikke til - svarede bare på det med en 14 årig. 

Sætter mig ikke nok ind i tingene om MF IS eller de andre politikere der har brudt eller bryder loven , til at jeg kan udtale mig skråsikkert på om de skal være i Folketinget eller ej.

I lige det her tilfælde behøver du ikke sætte dig ind i så meget, for Rigsretten har afgjort for os allesammen, at Inger Støjberg har brudt loven. Den del er ikke til diskussion; diskussionen lyder på, om dette lovbrud gør hende uværdig til fortsat at sidde i Folketinget i denne valgperiode.

Men tak for at dele artiklen. Det var interessant læsning.

Anmeld Citér

21. december 2021

I lige det her tilfælde behøver du ikke sætte dig ind i så meget, for Rigsretten har afgjort for os allesammen, at Inger Støjberg har brudt loven. Den del er ikke til diskussion; diskussionen lyder på, om dette lovbrud gør hende uværdig til fortsat at sidde i Folketinget i denne valgperiode.

Men tak for at dele artiklen. Det var interessant læsning.

Ja og generelt synes jeg ikke hun skal sidde der efter en dom.

Generelt synes jeg slet ikke politikere med en dom skal sidde der.

Men det er igen en anden diskussion. 

Anmeld Citér

21. december 2021

lineog4

Love Angel skriver:

Nårh så de par der var gift var over 15 begge og under 18 begge?! Så der ikke tale om at gammel mænd er gift med små piger?!  

Der var par hvor begge var under 18, men også par hvor den ene var og den anden ikke var. Kan se en anden har fundet en artikel med alder og aldersforskel. 

Anmeld Citér

21. december 2021

lineog4

Var der ikke nogen på 14?

Jo havde jeg også læst, men det er en fejl for i følge dansk lovgivning skal de adskilles. Men i forhold til Inger støjberg så da hun sendte instruksen så var alle over 15. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.