At gøre noget ud af sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2021

Anonym

B&J skriver:

Ja der er vi nok alle så forskellige, jeg arbejder i tøjbutik og make up er et krav så der er jeg pænt klædt på.

men min personlighed mit jeg er nåede helt andet elsket at gå i et par løse bukser og bh og top uden make up og hår ud til alle sider  Manden min elsker mig lige meget hvordan jeg ser ud og kys, klap og en fræk bemærkning kan komme lige meget hvordan jeg ser ud. Jeg er så lykkelig og ja top forelske i den mand. Ja vi har snart været sammen i 14år

Det er sådan det bør være. Dejligt for dig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2021

Anonym

Jeg vil også, som en anden foreslår dig, kigge på hans telefon/PC. Det tyder på utroskab eller lyst dertil.

Anmeld Citér

16. december 2021

B&J

Anonym skriver:

Det er sådan det bør være. Dejligt for dig

Ja måske tror det er forskelligt fra hjem til hjem men jeg elsker det

Anmeld Citér

17. december 2021

Sommersol2021

Profilbillede for Sommersol2021

Hmm jeg kan altså godt se det fra begge sider. Jeg synes det er voldsomt at gå fra en over det og man skal også have lov til at have en grim dag. Når det er sagt, så synes jeg også det er utiltrækkende med fedtet hår og lægger jo ikke op til kram og kys (behøver ikke handle om sex). 

Findes der ikke en mellemvej? Jeg har faktisk hyggetøj på rigtig meget af tiden hjemme, men min kæreste elsker det, fordi det er pænt (sexet i hans øjne faktisk). Istedet for løse joggingbukser har jeg mange slags stramme thights, som jo egentligt er træningstøj og super behageligt, men kan også se lækkert ud. Og så går jeg i bad og slår håret ud i weekenden selvom jeg ikke tager make-up på. Det fungerer herhjemme. Han kan se former og jeg har det dejligt. Det behøver vel ikke være alt eller intet?

Anmeld Citér

17. december 2021

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Til jer hvor I har været sammen i mange år….

Hvor meget gør I ud af jer selv?? Her sker det ikke så ofte. Jeg ser da anstændig ud til hverdag, men hvis jeg ingenting skal f.eks weekender så kan jeg sagtens gå med fedtet hår, ingen make-up, det samme tøj som dagen inden osv. Og nej, jeg ser ikke så attraktiv ud, det erkender jeg, men jeg syntes bare, at det er dejligt at kunne se sådan ud engang i mellem.

Min kæreste mener, at hvis jeg ikke gør noget ud af mig selv hver dag, så elsker jeg ham ikke, hvilket slet ikke har noget med hinanden at gøre, hvilket jeg har prøvet at forklare ham. Han mener, at jeg ikke er typen for ham, hvis jeg ikke gør noget ud af mig selv. Vi har været sammen i 15 år og har 2 børn. Jeg kom så til at love ham (dumt, i know) at jeg nok skulle gøre noget ud af mig selv, men jeg sagde det kun for ikke at miste ham.

Nu er vi så kommet op og diskutere om det emne igen, og jeg blev simpelthen så vred så jeg sagde ja til ham, at så måtte jeg flytte da han nævnte det og jeg kaldte ham en idiot, og at det er en barnlig måde at være på. 

15 år de damer har vi været sammen!! Han ved da hvordan jeg kan se ud og hvordan jeg ser ud til daglig!!  Syntes han er et stort pattebarn!! Man opgiver da ikke er forhold bare fordi den anden gerne vil have lov til at se ud som vedkommende gerne vil! Den anden skal da ikke bestemme det!!

Hvad havde I gjort og er jeg egentlig forkert på den her??

gør han selv noget ud af sig selv hver dag ? Sætter han hår hver dag osv.? Hvis ikke så vend den om mod ham og spørg ham om hvad han selv gør. 
Jeg går aldrig i joggingtøj derhjemme og går i bad hver dag. Tror bare det er fordi jeg altid skal være pænt klædt på, på arbejde, som gør at jeg føler mig forkert i joggingtøj. Min mand er fuldstændig ligeglad med hvad jeg går i. 

Anmeld Citér

17. december 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg tænker din kæreste/mand har ramt en krise hvor han savner spændingen, den første forelskelse og liderligheden der forfølger én i starten af et forhold. 

Hvordan er jeres samliv? Husker i at kysse? Dyrker i lækker sex? 

Jeg ville tage en snak med ham om, at det er mega uhensigtsmæssigt at true med at gå, for noget så banalt som tøj og make up og i øvrigt ingen mening giver, at det pludselig er så vigtigt (- medmindre du har forandret dig markant indenfor kort tid.) fortæl ham at det ikke motiverer til at please hans ønske. Tvært imod. Og så prøv at grav dybere i, hvorfor det her, pludselig fylder så meget? 

Anmeld Citér

17. december 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Frizzy skriver:

Din mand får 10 point på klaptorskskalaen i forhold til kommunikation. Men jeg ville samtidig også synes, at det var turn off hvis min mand ikke gik i bad eller barberede sig. Det er ok at have grimme dage hos os ved sygdom eller hvis man slapper af i et sommerhus eller er på telttur. Men jeg ville være ked af det, hvis det var standarden. Keg skifter heller ikke til joggingtøj når jeg kommer fra arbejde. 

Jeg går i bad hver dag typisk og lægger makeup før jeg går ud af døren. Det handler om at jeg godt kan lide at se mig selv se pæn ud i spejlet og det giver selvtillid. Det kan være svært at ægge ens mand og give lyst til intimitet/ sex, hvis man har fedthår i knold, ingen makeup og hvis det er 7 dage siden man barberede sig forneden. Det er ikke der selvtilliden er der til at inviterer ril sex/ kram osv. 

Din mand behøver ikke at være dig utro overhoved. Han siger på en meget kluntet måde, at du ikke gør specielt meget ud af dig selv. Måske i forhold til tidligere. Det er også lidt uhørt at han decideret truer dig med skilsmisse. Men hvis du tidligere har gået med makeup og gjort noget ud af dig selv, kan jeg godt forstå at han er ked af det. Du siger selv du ikke ser dig selv som attraktiv - hvorfor skulle han så..? Personligt synes jeg ikke der skal gå leverpostej i det - hvor begge parter slækker på, hvad de gør for at være attraktive.  Og det gælder fysisk og også personlighedsmæssigt.. man skal heller ikke begynde at blive en mokke eller blive for streng i sin tone mod hinanden osv. hen over årene. 

“Jeg kan slet ikke se meningen med at skulle diktere eller kommentere på andres udseende “. .... Nej - ikke hvis det er en kollega eller veninde. Men en man lever sammen med som partner og som man gerne skal tænde på? Her har man da selvfølgelig en holdning til om man synes den anden er attraktiv. Hvis min mand tog 50 kg på ville jeg da også finde ham fysisk mindre attraktiv. Det er i mine øjne at være ligeglad med den anden,  hvis man ikke forsøger at være en smule attraktiv i et parforhold. Men man skal selvfølgelig kunne være i det og kunne slappe af. Min grænse går ved fedthår og joggingsæt der genbruges for tredje dag. 

Er helt andet spm.: hvorfor har du ikke selv lyst til at føle dig attraktiv? Jeg får seriøst en dårligere dag uden makeup end med. Og min udstråling følger med.

Men det er jo så individuelt, hvad vi lægger vægt på både i forhold til os selv og vores partner. Og når TS nævner, at hun i weekender, hvor hun ingenting skal, godt kan se, hun ikke ser så attraktiv ud, betyder det jo ikke, at hun ikke føler sig attraktiv generelt. 

Jeg har selv tidligere stadset mig ud med makeup, smykker, pænt tøj osv. hver eneste dag, også på hjemmedage. Det har min mand smilet lidt ad og fundet dybt overflødigt. Han kan godt lide den “ægte vare”, den upolerede og naturlige mig. Og der ligger for mig masser af selvtillid - og tillid til ham - bag min nuværende, mere afslappede indstilling til mit ydre. Alle og enhver ser mig jo i den “polerede” version, men den naturlige, usminkede er (stort set) kun for ham, og det finder jeg - vi - mere intimt og nært. Jeg vil næsten sige, at min brug af mascara m.m., før jeg forlader huset, i højere grad er udtryk for manglende selvtillid end mit usminkede “Det her er mig!”-udseende. 
At hvile i sig selv giver også udstråling! Og TS skriver jo, at hun synes, det er dejligt at se sådan ud engang imellem. Den følelse af velvære stråler formentlig også ud af hende. 

Problemet hér er selvfølgelig, at TS og manden opfatter det vidt forskelligt. Så må man vel finde kompromisser - omend det kan blive lidt kejtet, hvis hun vil føle, hun “klæder sig ud” for sin mand. Det må ikke blive et alt eller intet, hvor han fratager hende den “jeg har det dejligt sådan her”-følelse, og selvfølgelig skal han også have glæde af at se på hende og synes, hun er ekstra lækker  nogle dage. 

Men altså, der er ikke nogen absolutter. Jeg kan uden vanskeligheder og forbehold forføre min mand og føle mig begæret med halvfedtet hår og i havearbejdstøj - og intimbarbering kan der let gå syv uger, måske måneder, imellem, da ingen af os vægter det. Tilsvarende er jeg vild med hans skægstubbe og lugten af olie og sved, når han kommer fra arbejde. Og vi er altså på ingen måde mennesker med generel dårlig hygiejne. Bare mere afslappede, som vi nu engang er, når vi er os to sammen. 

Anmeld Citér

22. december 2021

Hjemmegaaende

Mine unger kiggede på mig i dag, da jeg havde taget et par cowboybukser på, og en skovmandsskjorte - og spurgte hvad vi skulle, siden jeg var så fin

normalt er det arbejdsbukser/ridetøj og møgbeskidte trøjer. Stakkels min mand

Anmeld Citér

22. december 2021

Anonym

Altså herhjemme går jeg ikke med make up overhovedet  det har jeg aldrig gjort. Men her de sidste to år er jeg begyndt at bruge lidt mascare og det syntes min mand er rigeligt.

jeg Arb hjemmefra så jeg går også bare i hjemme tøj hele dagen og hver dag med mindre vi har gæster. 

Jeg går i bad hverdag og mit hår ender altid i en knold. Min mand elsker mig ligeså meget som for 15 år siden og kunne ikke drømme om at lave om på mig. 

Men jeg vil så sige at jeg selv ville finde det utiltrækkende hvis min mand ikke vaskede sig babrede sig osv dagligt. Men om han render rundt i boksershorts og fjollet hår ville intet ændre jeg ville ikke elske ham mindre. 

Hvis det er en begrundelse for at gå fra hinanden... ja så bye bye. Jeg ville ikke ændre mig en meter af den bekostning mit forhold skal ikke være en trussel så vile han gå fra mig så ville jeg vise ham døren.. 

så længe du ikke går og lugter og har fedtet hår/hud så fint nok..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.