At gøre noget ud af sig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. december 2021

AnoMor

Jeg synes han lyder som et kæmpe fjols for at være ærlig. 

kan forstå hvis det er hver weekend at man render rundt med fedtet hår og joggingtøj at ens partner synes det er lidt træls. Men derfra og til at sige at man vil gå fra en det er for langt ude synes jeg. Personligt havde jeg bedt ham pakke sit lort og smutte hvis han havde så stort er problem. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. december 2021

Frizzy

Din mand får 10 point på klaptorskskalaen i forhold til kommunikation. Men jeg ville samtidig også synes, at det var turn off hvis min mand ikke gik i bad eller barberede sig. Det er ok at have grimme dage hos os ved sygdom eller hvis man slapper af i et sommerhus eller er på telttur. Men jeg ville være ked af det, hvis det var standarden. Keg skifter heller ikke til joggingtøj når jeg kommer fra arbejde. 

Jeg går i bad hver dag typisk og lægger makeup før jeg går ud af døren. Det handler om at jeg godt kan lide at se mig selv se pæn ud i spejlet og det giver selvtillid. Det kan være svært at ægge ens mand og give lyst til intimitet/ sex, hvis man har fedthår i knold, ingen makeup og hvis det er 7 dage siden man barberede sig forneden. Det er ikke der selvtilliden er der til at inviterer ril sex/ kram osv. 

Din mand behøver ikke at være dig utro overhoved. Han siger på en meget kluntet måde, at du ikke gør specielt meget ud af dig selv. Måske i forhold til tidligere. Det er også lidt uhørt at han decideret truer dig med skilsmisse. Men hvis du tidligere har gået med makeup og gjort noget ud af dig selv, kan jeg godt forstå at han er ked af det. Du siger selv du ikke ser dig selv som attraktiv - hvorfor skulle han så..? Personligt synes jeg ikke der skal gå leverpostej i det - hvor begge parter slækker på, hvad de gør for at være attraktive.  Og det gælder fysisk og også personlighedsmæssigt.. man skal heller ikke begynde at blive en mokke eller blive for streng i sin tone mod hinanden osv. hen over årene. 

“Jeg kan slet ikke se meningen med at skulle diktere eller kommentere på andres udseende “. .... Nej - ikke hvis det er en kollega eller veninde. Men en man lever sammen med som partner og som man gerne skal tænde på? Her har man da selvfølgelig en holdning til om man synes den anden er attraktiv. Hvis min mand tog 50 kg på ville jeg da også finde ham fysisk mindre attraktiv. Det er i mine øjne at være ligeglad med den anden,  hvis man ikke forsøger at være en smule attraktiv i et parforhold. Men man skal selvfølgelig kunne være i det og kunne slappe af. Min grænse går ved fedthår og joggingsæt der genbruges for tredje dag. 

Er helt andet spm.: hvorfor har du ikke selv lyst til at føle dig attraktiv? Jeg får seriøst en dårligere dag uden makeup end med. Og min udstråling følger med.

Anmeld Citér

16. december 2021

Timf

Profilbillede for Timf

Min mand glor efterhånden underligt på mig hvis jeg tager makeup på. 

Så spørger han hvad jeg skal, ��

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Herhjemme har snart 2 års hjemmearbejde ikke gjort noget godt for nogle af os den der ikke afleverer sidder som oftest i natbukser og da min mand ikke bruger kamera under møder, ja, så står hår og skæg som det nu gør. Jeg har droppet makeup (plejede at bruge lidt mascara) og gør ikke så meget ud af mit hår heller. Vi har det godt sammen, men er pressede på overskuddet ift barn, der efter 3 år stadig har 5-6 opvågninger pr nat og nu er jeg gravid igen, med træthed, kvalme og madlede til følge.

Men det er vores situation - hvis min mand truede med skilsmisse ville jeg blive dybt såret. Jeg ville forvente at han måske hellere kiggede ind i netop manglende overskud eller hvad årsagen er. Være ligeværdig ift huslige pligter, invitere mig ud, give mig anledning til at gøre noget ud af mig selv, men ikke bare en kluntet udmelding! 

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Skulle det ikke være et tegn på, at noget andet er galt, at man pludselig begynder at kritisere hinandens udseende på den måde. Det tror jeg nok, at jeg har læst flere steder.

Anmeld Citér

16. december 2021

Anonym

Anonym skriver:

Skulle det ikke være et tegn på, at noget andet er galt, at man pludselig begynder at kritisere hinandens udseende på den måde. Det tror jeg nok, at jeg har læst flere steder.

Lige præcis. 

Anmeld Citér

16. december 2021

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg ville sgu været såret. Jeg kan godt se at andre skriver de ville være kede af at deres partner ikke gjorde noget ud af sig selv, men  jeg ville selv synes det var meget træls, hvis man skulle vurderes på ens udseende når man er i eget hjem. Jeg har helt sikkert dage hvor jeg bare har jogging bukser på og håret i en knold. Måske ikke sexet, men hvad så? Skal man virkelig være tiltrækkende for ens partner på alle tidspunkter af døgnet. Det synes jeg ikke. Jeg forventer at min mand kan se bort fra det. At han elsker mig, også med jogging bukser. Ligesom jeg elsker ham. Jeg behøver ikke at han har lyst til at springe på mig hele tiden. 

Anmeld Citér

16. december 2021

fehår

Min mand ligner nogle gange lidt en hjemløs, når han har tusset rundt herhjemme længe (arbejdet hjemmefra). Så siger jeg pænt til ham, at jeg ville blive glad, hvis han gad ordne sit skæg, klippe sit hår og liiiige finde en t-shirt uden huller i, inden vi skal ud at spise. Men det er kun fordi, han selv glemmer det. Han tænker ikke over det, og han er vant til, at jeg siger til, når han rocker hjemløslooket for meget. Sådan har det været i 11 år nu.

Men jeg ville aldrig aldrig aldrig true med at gå fra ham af den grund. Aldrig. Og jeg ved, han ville blive dybt ulykkelig, hvis jeg gjorde det. 

Anmeld Citér

16. december 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mega skørt. 
Han lyder ret usympatisk

Anmeld Citér

16. december 2021

B&J

Ja der er vi nok alle så forskellige, jeg arbejder i tøjbutik og make up er et krav så der er jeg pænt klædt på.

men min personlighed mit jeg er nåede helt andet elsket at gå i et par løse bukser og bh og top uden make up og hår ud til alle sider  Manden min elsker mig lige meget hvordan jeg ser ud og kys, klap og en fræk bemærkning kan komme lige meget hvordan jeg ser ud. Jeg er så lykkelig og ja top forelske i den mand. Ja vi har snart været sammen i 14år

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.