Vil det sige tidlig æl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. december 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Mila_Rosa88 skriver:

Hvis du har haft positiv ÆL test d. 20 nov betyder det at du den dag har haft en stigning i hormonet LH, som er det hormon der udløser selve ægløsningen ca 24-36 timer senere. 
så selve din ægløsning er nok d. 21-22  

og mht din blødning, hvis det er meget lidt og enkelte pletter og i en enkelt dags tid kan det nogle gange også være det der hedder implantationsblødning som er den blødning nogle kvinder oplever når et befrugtet æg sætter sig fast. Det kan ske ca 6-12 dage efter ægløsningen. Alternativt kan det også være din mens, men og den er der mere flow i, hvis du siger det bløder hver gang du tørrer dig lyder det lidt som din mens. 

prøv evt at give det til tirsdag og evt tage graviditetstest hvis du ikke oplever mere blødning

håber du kunne bruge mit svar

Ja det rigtig det skal nok passe at jeg må ha haft æl D. 21 eller 22. 
og ja har godt læst om implantationsblødning. 
mig nej jeg bløder ikke hver gang jeg tørre mig. Jeg oplevet det 1-2 gange idag og meget meget lidt pletblødning. Det er lidt lyserødt/ brunlig. Og jeg tænkte straks at ja nu begynder min menses. Og jeg er rimelig sikker på det er min menses der er på vej. Fordi ca fra i torsdags til fredag oplevet jeg stik og jag som jeg gør når jeg skal ha min menses. Så jeg ved at løbet er kørt for denne cyklus desværre  

og tak for dit svar

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Love Angel skriver:

Du har fuldstændig ret, stres gavner ingen. Ja mon ikke jeg har lært at positiv æl test ikke betyder graviditet.  
Og vi har faktisk været sammen D. 20 og 21 og 22. 
derfor tænker jeg når nu vi har ramt æl og der ikke sket noget. Så gå der tanker om, når nu der ikke er sket noget da vi ramte æl. Mon kan vi blive gravid mere eller er det slut nu når nu vi er 33 og 32.  
Ej jeg kan godt høre hvor dumt det lyder.  Men alligvelet det er vel ikke umuligt at ikke kunne få flere børn når man er 33 og 32. 
ej jeg ved ikke jeg lyder som en der lever i angst for ikke at kunne få barn nr 3.  Jeg må vist til at slappe helt af. Det har total overtaget mit hovede og tanker. Sorry 

Det er jo ikke unormalt at det kan tage op mod et år at blive gravid, især ikke når man har rundet de 30. Også selv om man rammer æl præcist. Men du har jo bevis på at du kan blive gravid, så jeg tænker at du bare skal give det tid. Jeg kender selv udmærket utålmodigheden når man har sat sig for at det skal være NU. Men man bliver nødt til at lære at være tålmodig.

Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

4. december 2021

Mila_Rosa88

Love Angel skriver:

Ja det rigtig det skal nok passe at jeg må ha haft æl D. 21 eller 22. 
og ja har godt læst om implantationsblødning. 
mig nej jeg bløder ikke hver gang jeg tørre mig. Jeg oplevet det 1-2 gange idag og meget meget lidt pletblødning. Det er lidt lyserødt/ brunlig. Og jeg tænkte straks at ja nu begynder min menses. Og jeg er rimelig sikker på det er min menses der er på vej. Fordi ca fra i torsdags til fredag oplevet jeg stik og jag som jeg gør når jeg skal ha min menses. Så jeg ved at løbet er kørt for denne cyklus desværre  

og tak for dit svar

Årh, okay :/ nu kender du din krop allerbedst, men jeg blev gravid sidste år og mistede desværre grundet en slem infektion. Men jeg havde helt normale mens lignende smerter op til mens og fik også noget plet blødning, som du beskriver, der var lidt og brunlig/ lyserød. Og der var en dag op til min mens. Tænkte også at det var mens og at det ikke havde lykkedes. Men dagen efter stoppede det bare og tænkte ikke så meget over det, og vupti 1 uge senere var jeg ca 5+2 med en bragende positiv test i hånden.

så man ved aldrig

men håber det bedste for dig, og opdater endelig hvad end det ender med i de kommende dage.

Anmeld Citér

5. december 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Det er jo ikke unormalt at det kan tage op mod et år at blive gravid, især ikke når man har rundet de 30. Også selv om man rammer æl præcist. Men du har jo bevis på at du kan blive gravid, så jeg tænker at du bare skal give det tid. Jeg kender selv udmærket utålmodigheden når man har sat sig for at det skal være NU. Men man bliver nødt til at lære at være tålmodig.

Krydser fingre for dig

Det også rigtig. Når man over de 30  så tar det nok noget tid. Og ja self der er ikke andet for end at være tålmodig.
og tak det sødt af dig. Og igen tak for alle dine svar

Anmeld Citér

5. december 2021

Love Angel

Mor til 4

Årh, okay :/ nu kender du din krop allerbedst, men jeg blev gravid sidste år og mistede desværre grundet en slem infektion. Men jeg havde helt normale mens lignende smerter op til mens og fik også noget plet blødning, som du beskriver, der var lidt og brunlig/ lyserød. Og der var en dag op til min mens. Tænkte også at det var mens og at det ikke havde lykkedes. Men dagen efter stoppede det bare og tænkte ikke så meget over det, og vupti 1 uge senere var jeg ca 5+2 med en bragende positiv test i hånden.

så man ved aldrig

men håber det bedste for dig, og opdater endelig hvad end det ender med i de kommende dage.

Nej helt ærlig så kender jeg ikke min krop ret godt. Det først her for nyelig jeg virkelig ved at lære min krop at kende, og dens signaler 

kan du huske om de mens smerter om de fortsætter til 1-2 dage efter blødning stoppet?  Og var der slet ikke forskel mellem din mens smerter og de smerter du havde da du var gravid? 
Og skal nok opdater når min menses gå rigtig igang .  
Og ked af du mistet. Og tillykke med den nye graviditet.

Anmeld Citér

5. december 2021

Mila_Rosa88

Love Angel skriver:

Nej helt ærlig så kender jeg ikke min krop ret godt. Det først her for nyelig jeg virkelig ved at lære min krop at kende, og dens signaler 

kan du huske om de mens smerter om de fortsætter til 1-2 dage efter blødning stoppet?  Og var der slet ikke forskel mellem din mens smerter og de smerter du havde da du var gravid? 
Og skal nok opdater når min menses gå rigtig igang .  
Og ked af du mistet. Og tillykke med den nye graviditet.

Kroppen kan virkelig være et mysterie, så  det kan være en lang rejse til man lærer den at kende

jeg tjekkede lige min app hvad jeg havde noteret dengang, og ja jeg havde mens kramper hele ugen efter jeg fik den pletblødning, indtil jeg testede positiv præcis da jeg var 5+2 og selv efter 5+ 2 havde jeg dage med mens lignende kramper. Spurgte min egen læge og hun sagde at det var meget normalt at man kan mærke det som mens agtige kramper i starten men at når maven begynder at vokse så begynder man at få flere ligament smerter som føles anelse anderledes.

jeg synes ihvertfald hvis ikke du bløder mere imorgen eller de næste par dage så vent til tirsdag hvor du skulle have haft din mens, og så et par dage efter så du er sikker på at du er gået et par dage over. Så har kroppen også nået at danne hcg og forhåbentligt højt nok til at den kan poppe frem på en test

ja opdater gerne 

Anmeld Citér

5. december 2021

Love Angel

Mor til 4
Mila_Rosa88 skriver:

Kroppen kan virkelig være et mysterie, så  det kan være en lang rejse til man lærer den at kende

jeg tjekkede lige min app hvad jeg havde noteret dengang, og ja jeg havde mens kramper hele ugen efter jeg fik den pletblødning, indtil jeg testede positiv præcis da jeg var 5+2 og selv efter 5+ 2 havde jeg dage med mens lignende kramper. Spurgte min egen læge og hun sagde at det var meget normalt at man kan mærke det som mens agtige kramper i starten men at når maven begynder at vokse så begynder man at få flere ligament smerter som føles anelse anderledes.

jeg synes ihvertfald hvis ikke du bløder mere imorgen eller de næste par dage så vent til tirsdag hvor du skulle have haft din mens, og så et par dage efter så du er sikker på at du er gået et par dage over. Så har kroppen også nået at danne hcg og forhåbentligt højt nok til at den kan poppe frem på en test

ja opdater gerne 

Ja mon ikke, stor mysterie

mig okay. Tusind tak for at du delte med mig hvad du har noteret i din app. Gid jeg også troede at jeg fik mens men at jeg var gravid. Men jeg har intet håb tilbage. Og  de 2 første graviditeter jeg har haft der har jeg ikke haft inplantations blødning. Jeg blødte kun i uge 5 i et par dage også stoppet det i hvert fald i den første graviditet. Men så må menses bare komme igang så vi kan starte et nyt cyklus op. Der er ikke andet for end at have tålmodighed. 
tusind tak for dine svar.  Og rigtig god graviditet.

Anmeld Citér

5. december 2021

tutti

Ja det gør det. Når nu jeg begyndte at tag æl test. Men når jeg pletbløder eller min mens kommer tidlig end den skulle. Så tænker jeg er æl test til at stole på mm. Og har vi ramt total ved siden af angående æl.

ej sorry jeg er nok ved at gå helt i agurk.  De 2 andre graviditeter jeg havde da jeg fik vores 2 piger, den gang andet jeg intet om æl test og om æl og hvordan regner man sin cyklus mm. Jeg kendte kun til graviditetstest og det var det og nu gå jeg helt amok her når vi prøver at lave 3 barn. Jeg er nok nød til at tag det mere med ro. Jeg kan ikke gøre mere end jeg gør nu. Tak for dine svar

Hvis din ÆL test var positiv d.20., så har du fået ÆL 24-36 timer senere. Måske kortere eller længere. Men din æglægning kan ikke have været før d.20./21. Du kan sagtens have haft en lidt kortere fase denne måned, så jeg ville også lade være med at stresse over de eksakte dage, men nærmere fokusere på at du har vidst, hvornår ægløsning var… 

ps. Jeg er førstegangs gravid og 35 år, og jeg + andre veninder på samme alder har ikke haft problemer med at blive gravide, så det behøver ikke være en faktor

Anmeld Citér

5. december 2021

Love Angel

Mor til 4
tutti skriver:

Hvis din ÆL test var positiv d.20., så har du fået ÆL 24-36 timer senere. Måske kortere eller længere. Men din æglægning kan ikke have været før d.20./21. Du kan sagtens have haft en lidt kortere fase denne måned, så jeg ville også lade være med at stresse over de eksakte dage, men nærmere fokusere på at du har vidst, hvornår ægløsning var… 

ps. Jeg er førstegangs gravid og 35 år, og jeg + andre veninder på samme alder har ikke haft problemer med at blive gravide, så det behøver ikke være en faktor

Nej det rigtig nok. Bliv nok forvirret pga jeg holder meget øje med hvad appen siger. Men det ret dumt når jeg er begyndt at teste for æl ja ved godt jeg er total dum at fokusere på min app når jeg har testet for æl og fået positiv æl test D.20 selvom jeg er ny i det med at bruge æl test og app har jeg også kun har haft under et år, så det stadig dumt at fokusere på app når nu jeg har testet for æl. 
og tak for svar.

Anmeld Citér

5. december 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Du fik 2 børn helt uden apps og ÆL test

NYD din mand og dine børn, indtil du pludselig står med en positiv test. 

Jeg synes, du skal invitere din mand ud på en lækker date, hvor I lige bliver mindet om, hvorfor I egentlig synes hinanden er så skønne. 

Han mærker helt sikkert også dit stress omkring det hele (og det er sgu ikke det mest sexede, selvom vi alle kender det!), og trænger måske til at føle sig værdsat og se den skønne kvinde, som han er sammen med? 

Og hvis daten går godt, hvem ved, måske får I lavet 3’eren henover køkkenbordet efter 1 flaske rødvin

Blot et råd!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.