Vil det sige tidlig æl?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.517 visninger
22 svar
5 synes godt om
4. december 2021

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

jeg forstår det altså ikke. 
jeg forventer menses på tirsdag, og jeg er allerede begyndt at kunne se lidt lyserødt blødning når jeg tørre mig. Jeg har for første gang nogensinde testet for æl i den her cyklus. Og fik positiv æl test. D. 20 nov. Altså har jeg så har haft æl på den dato? Eller når nu jeg bløder lidt allerede nu  3 dage før tid om det betyder om jeg har haft æl tidligere end D.20 så? 

og jer der bruger app når i pletbløder allerede nogle dage før. Sætter i det ind i appen fra i plet bløder til i helt færdig med menses? Eller sætter i ind fra den dag i virkelig begynder at bløde mere end bare pletbløde?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. december 2021

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Du har nok haft æl 21/11 så det passer vel meget godt med at du måske får mens i morgen, altså 14 dage senere

Anmeld Citér

4. december 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Du har nok haft æl 21/11 så det passer vel meget godt med at du måske får mens i morgen, altså 14 dage senere

Hvordan kan det passe? Når nu jeg fik positiv æl test D. 20 nov. Siger man ikke man få ægløsning 24-36 timer efter ægløsningstest? Vil det sige jeg i virkeligheden efter min positiv æl test, fik så æl efter 24 timer. Det vil sige D.21 nov? Men det passer kun hvis jeg få min menses imorgen, eller er jeg gal på den?

Anmeld Citér

4. december 2021

Lillehjerte

Love Angel skriver:

Hvordan kan det passe? Når nu jeg fik positiv æl test D. 20 nov. Siger man ikke man få ægløsning 24-36 timer efter ægløsningstest? Vil det sige jeg i virkeligheden efter min positiv æl test, fik så æl efter 24 timer. Det vil sige D.21 nov? Men det passer kun hvis jeg få min menses imorgen, eller er jeg gal på den?

Ja det har så været d. 21. Normalt går der omkring 14 dage til mens, men det kan også være nogle dage længere eller kortere. 

Anmeld Citér

4. december 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Ja det har så været d. 21. Normalt går der omkring 14 dage til mens, men det kan også være nogle dage længere eller kortere. 

Ja det ved jeg godt. Men jeg tænkte bare på hvis nu jeg ikke få min menses imorgen, og jeg så stadig pletbløder indtil tirsdag før min rigtig menses kommer. Vil det stadig sige at jeg stadig må ha haft æl D.21 ? 

Anmeld Citér

4. december 2021

Lillehjerte

Love Angel skriver:

Ja det ved jeg godt. Men jeg tænkte bare på hvis nu jeg ikke få min menses imorgen, og jeg så stadig pletbløder indtil tirsdag før min rigtig menses kommer. Vil det stadig sige at jeg stadig må ha haft æl D.21 ? 

Jeg tænker at du skal lade være med at spekulere så meget over det og lade din krop klare resten Gør det nogen stor forskel?

Anmeld Citér

4. december 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Jeg tænker at du skal lade være med at spekulere så meget over det og lade din krop klare resten Gør det nogen stor forskel?

Ja det gør det. Når nu jeg begyndte at tag æl test. Men når jeg pletbløder eller min mens kommer tidlig end den skulle. Så tænker jeg er æl test til at stole på mm. Og har vi ramt total ved siden af angående æl.

ej sorry jeg er nok ved at gå helt i agurk.  De 2 andre graviditeter jeg havde da jeg fik vores 2 piger, den gang andet jeg intet om æl test og om æl og hvordan regner man sin cyklus mm. Jeg kendte kun til graviditetstest og det var det og nu gå jeg helt amok her når vi prøver at lave 3 barn. Jeg er nok nød til at tag det mere med ro. Jeg kan ikke gøre mere end jeg gør nu. Tak for dine svar

Anmeld Citér

4. december 2021

Lillehjerte

Love Angel skriver:

Ja det gør det. Når nu jeg begyndte at tag æl test. Men når jeg pletbløder eller min mens kommer tidlig end den skulle. Så tænker jeg er æl test til at stole på mm. Og har vi ramt total ved siden af angående æl.

ej sorry jeg er nok ved at gå helt i agurk.  De 2 andre graviditeter jeg havde da jeg fik vores 2 piger, den gang andet jeg intet om æl test og om æl og hvordan regner man sin cyklus mm. Jeg kendte kun til graviditetstest og det var det og nu gå jeg helt amok her når vi prøver at lave 3 barn. Jeg er nok nød til at tag det mere med ro. Jeg kan ikke gøre mere end jeg gør nu. Tak for dine svar

Jeg tænker i hvert fald ikke at du hjælper dig selv ved at stresse så meget. Hvis I har været sammen hver anden dag omkring æl, så har I jo ramt uanset hvornår æl præcist har ligget. 

Jeg forstår godt at du er opsat nu hvor du er nybegynder i testverdnen. Men som du jo nok har lært, er en positiv æl test jo ikke lig med graviditet. Og hvis det kommer til at tage noget tid at opnå graviditet, bliver det da hårdt for dig at have så meget i hovedet omkring det hele

Anmeld Citér

4. december 2021

Mila_Rosa88

Hvis du har haft positiv ÆL test d. 20 nov betyder det at du den dag har haft en stigning i hormonet LH, som er det hormon der udløser selve ægløsningen ca 24-36 timer senere. 
så selve din ægløsning er nok d. 21-22  

og mht din blødning, hvis det er meget lidt og enkelte pletter og i en enkelt dags tid kan det nogle gange også være det der hedder implantationsblødning som er den blødning nogle kvinder oplever når et befrugtet æg sætter sig fast. Det kan ske ca 6-12 dage efter ægløsningen. Alternativt kan det også være din mens, men og den er der mere flow i, hvis du siger det bløder hver gang du tørrer dig lyder det lidt som din mens. 

prøv evt at give det til tirsdag og evt tage graviditetstest hvis du ikke oplever mere blødning

håber du kunne bruge mit svar

Anmeld Citér

4. december 2021

Love Angel

Mor til 4
Lillehjerte skriver:

Jeg tænker i hvert fald ikke at du hjælper dig selv ved at stresse så meget. Hvis I har været sammen hver anden dag omkring æl, så har I jo ramt uanset hvornår æl præcist har ligget. 

Jeg forstår godt at du er opsat nu hvor du er nybegynder i testverdnen. Men som du jo nok har lært, er en positiv æl test jo ikke lig med graviditet. Og hvis det kommer til at tage noget tid at opnå graviditet, bliver det da hårdt for dig at have så meget i hovedet omkring det hele

Du har fuldstændig ret, stres gavner ingen. Ja mon ikke jeg har lært at positiv æl test ikke betyder graviditet.  
Og vi har faktisk været sammen D. 20 og 21 og 22. 
derfor tænker jeg når nu vi har ramt æl og der ikke sket noget. Så gå der tanker om, når nu der ikke er sket noget da vi ramte æl. Mon kan vi blive gravid mere eller er det slut nu når nu vi er 33 og 32.  
Ej jeg kan godt høre hvor dumt det lyder.  Men alligvelet det er vel ikke umuligt at ikke kunne få flere børn når man er 33 og 32. 
ej jeg ved ikke jeg lyder som en der lever i angst for ikke at kunne få barn nr 3.  Jeg må vist til at slappe helt af. Det har total overtaget mit hovede og tanker. Sorry 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.