Svigermor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. december 2021

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg er på ingen måde uenig med dig, og kan sagtens forstå det kan være grænseoverskridende når en person fx svigermor vil diskutere de personlige valg I gør jer som forældre. 

Jeg kom bare til at tænke på det, måske fordi jeg selv en gang imellem kan få sagt noget dumt og sårende, fordi jeg blev såret eller rettere fik tænkt for langt og så begrænsninger for noget som jegvhavde glædet mig helt vildt til - jeg kender mig selv, ved det kan ske og er med alderen blevet meget bedre til både at sige undskyld, grine af mig selv og forklare. Og når jeg en gang bliver svigermor skal jeg vist have et klip i tungen hver gsng det sker, for mine børn kender mig, og ved det stikker ikke langt og 5 minutter efter kommer jeg med en kæmpe undskyldning og stor grin over mig selv og min barnlighed, men det vil deres bedre halvdel jo ikke vide og kende mig godt nok til.

Og så er jeg nok også farvet af, at jeg sidder og skriver eksamensopgave som netop har fokus på, qt handlinger har en grund

Helt fair �� jeg tænker også at du har helt ret I at der nok ligger mere bagved. Det er sjældent at vi reagere kraftigt på noget hvis der ikke ligger noget bagved. Om det så blot er stærke holdninger til at slyngevugger er noget skidt eller om det stikker dybere. Det må jeg overveje om jeg skal spørger hende ind til en dag, eller om jeg bare skal lade den ligge. 

Nu har jeg tænkt videre over det hele her den sidste uges tid, og jeg er kommet frem til at jeg også skal blive meget bedre til at sige fra. Evt. Sige det er vores valg som forældre, det er noget vi ikke behøver råd eller holdninger til, eller hvad man nu kan sige i de situationer hvor folk vil gå ind i diskussionen med en. I hvertfald kan jeg godt se nu at jeg bare skulle have stoppet den diskussion lidt før, eller bare have sagt fra, så hun ikke havde indtryk af at det var hendes beslutning eller noget hvor vi var interesseret i at have en diskussion med hende omkring det valg.

Tusind tak til alle jer der har skrevet, tak for de mange forskellige perspektiver og overvejelser. Det var dejligt lige at få det vendt ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2021

Anonym

Årh det lyder som mit forhold til min svigermor vi havde et rigtig forhold igennem 10 år, og så blev jeg gravid og hun stillede urimelige krav og blandede sig rigtig meget. Jeg sagde desværre ikke fra dengang, og nu er min datter 3 år og vi har forsat anspændt forhold. 

Mit råd, sig fra allerede nu! 

Anmeld Citér

8. december 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Årh det lyder som mit forhold til min svigermor vi havde et rigtig forhold igennem 10 år, og så blev jeg gravid og hun stillede urimelige krav og blandede sig rigtig meget. Jeg sagde desværre ikke fra dengang, og nu er min datter 3 år og vi har forsat anspændt forhold. 

Mit råd, sig fra allerede nu! 

Øv hvor er jeg ked af at høre det på jeres vegne. 

Det er underligt at det sådan kan skifte når der kommer en baby ind i billedet. 

Jeg håber godt nok ikke det skal fortsætte sådan med min svigermor. Jeg er nok også for stædig til at kunne holde min mund, men jeg tror også du har ret I at det måske kan blive endnu sværere at sige fra hvis man har ladet det køre for længe. Så har hun jo vænnet sig til at kunne stille en masse krav til dig. 

Må jeg spørger hvilke krav hun stillede og hvordan er du begyndt at sige fra. Det kan jo være jeg kan lære lidt af dine erfaringer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.