Jer med skolebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2021

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg synes, det er helt misforstået af dem, der synes en lærer skal være til rådighed på alle tider af døgnet. 

Jeg kan godt finde på at sende en besked på Aula om aftenen simpelthen af den grund, at når min datter er puttet, så er der tid til de ting. Men jeg forventer på INGEN måde, at det bliver besvaret før dagen efter i lærerens arbejdstid. Jeg bliver næsten helt flov, hvis læreren så alligevel svarer der om aftenen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2021

Sscm

Her ringer og skriver underviser også om aftenen

Personligt skriver jeg på aula - jeg forventer ikke de står ril rådighed dag og nat.

Jeg har akut kontaket underviser 1 gang pga corona

Jeg vil helst heller ikke have de ringer til mig om aftenen med mindre det er meget akut, da den tid er helliget min familie

Anmeld Citér

29. november 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg har børn i 6. og 7. klasse og alt kontakt foregår over AULA. Jeg har ikke lærernes mobilnummer og kunne aldrig drømme om, at skrive til dem den vej (hvis jeg havde deres numre).

Anmeld Citér

29. november 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Soonmom skriver:

Hvor har hun dit nr fra?

Hvis det ikke er noget som er givet ud fra skolen af, ville jeg faktisk slet ikke svare og ignorere den.

Hvis der både er givet nr og i bruger aula, ville jeg (som forældre) nok også blande det sammen, men jeg ville ikke forvente at du svarerede med det samme, bare fordi det var en sms. For mig ville det nok bare være hip som hap hvis kommunikation forgår på begge platforme. 

Men som udgangspunkt ville jeg kommunikerer gennem aula, men jeg har heller ikke nogen mobil nr på nogen

Hun har det fra de gange, vi har talt i telefon sammen tidligere. 

Anmeld Citér

29. november 2021

nielsen80

Helt rimeligt, kunne ikke finde på at kontakte min datters lærer på SMS overhovedet. Kommunikation forgår på AULA udelukkende.

Og helt fair du på en pæn måde gør opmærksom på det. 

Grænserne mellem arbejde og fritid er blevet meget flydende, og er man en del af en arbejdsplads hvor sms’er, mails m.m foregår på alle tider af døgnet, kan man til tider glemme hvordan det er andre steder. Men at tage på vej, når du pænt skriver det, er ikke i orden!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.