Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig
Jeg er lærer og kommunikerer med forældre både via Aula og mobil (opkald og SMS). Men vi har arbejdstelefon, så den er stort set altid efterladt på skolen, når jeg går hjem.
Jeg kan godt finde på at gå på Aula, når jeg er hjemme - eller have mobilen med hjem, hvis jeg venter et opkald (vi har 35/5 tilstedeværelse og derfor mulighed for at lægge timer andre steder end på skolen), men ikke i forvejen aftalte beskeder og opkald besvares kun, hvis jeg vælger, at jeg lige der gør brug af min egentid (de 5 timer). Hvis jeg ikke er på arbejde og telefonen er røget med hjem, besvarer jeg ikke hverken opkald, sms eller besked på Aula.
En sms på min arbejdsmobil 21.30 om aftenen kan ikke frustrerer mig - med mindre forældrene har en forventning om at jeg svarer med det samme. Det har “mine” forældre dog ikke.
Jeg har i meget sjældne tilfælde udleveret mit privatnummer, hvis der har været en elev/familie i akut eller voldsom krise, men selv der synes jeg, at de har brugt det med omtanke og uden en forventning om at jeg står til rådighed konstant.
Anmeld
Citér