Jer med skolebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.503 visninger
24 svar
22 synes godt om
27. november 2021

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg er klasselærer for en 8. klasse. Kommunikation med forældrene foregår primært på AULA, og i visse tilfælde ringer vi sammen. 
Forleden modtog jeg en SMS klokken 21.30 fra en mor vedr. hendes barn. Ikke noget, der ikke kunne have ventet til næste dag - og jeg tjekker AULA flere gange dagligt og svarer, når jeg kan. 
Jeg svarede moren på AULA næste dag og skrev til slut - efter aftale med min leder - at jeg ville bede hende om fremover at benytte AULA og ikke SMS, med mindre der var tale om noget helt uopsætteligt. Jeg skrev det i en venlig tone, tænkt fremadrettet. 

Det har hun taget mig meget ilde op - kort fortalt. 
Jeg mener ikke, jeg skal forsvare mig over for hende - og jeg vil ikke udpensle, hvordan det faktisk er en stressfaktor pludselig at “blive kaldt på arbejde” via mobilen. At beskrive dét ville netop virke bebrejdende og udskammende, synes jeg. 

Mine kolleger har det helt som jeg, og min ledelse er enig med mig - jeg kontakter fx heller ikke min leder med SMS om aftenen. Men pga. hendes voldsomme reaktion og tydelige uforståenhed, tænker jeg alligevel, om dette er “kulturen” og normen på andre skoler? 
Det har ikke væltet min verden, og uenigheder er indimellem en del af jobbet, men jeg er oprigtigt nysgerrig på, om det er uforståeligt gerne at ville have ro på om aftenen? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Det er en fuldstændig rimelig henstilling fra din side. Selvfølgelig skal hun ikke sende sms'er til lærere - især ikke uden for arbejdstid.

Jeg er ikke lærer men jeg har adskilt arbejds- og privatmobil netop fordi jeg gerne vil holde tingene adskilt og kunne slukke for arbejdet når jeg har lyst. 

Anmeld Citér

27. november 2021

PT