Han vil ikke have jeg ryger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. november 2021

Anonym trådstarter

Så du har faktisk ikke været ærlig overfor ham? Han har gjort det klart fra start, og så har du røget i smug? Eller hvordan skal det forstås?  

Nej jeg har ikke gjort det i smug, han har godt vidst jeg ryger  Jeg har bare bevidst undladt at ryge når vi har været sammen, for at respektere ham. Men så var der alligevel en aften vi var sammen, hvor jeg virkelig havde lyst til at ryge, og derfor gik ned i gården, og røg mens han ventede indenfor. Og det var efter den episode, at han ville have jeg skulle stoppe med at ryge.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2021

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Han har nævnt det fra start, men jeg har alligevel røget en smule, bare ikke når jeg var sammen med ham. Men forleden dag, der havde jeg lyst til en cigaret og gik ud i gården for at ryge, mens han var indenfor.

Ah okay. Så må jeg ærligt sige at jeg forstår ham. 

For mig ville det være totalt moodkill hvis min date lige skulle med og ryge. Både fordi det afbryder hvad man laver, men mest af alt pga lugten og smagen i kys bagefter. 

Umiddelbart må du jo gøre op med dig selv hvad der betyder mest, ham eller røgen.

Anmeld Citér

25. november 2021

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Sagen er at manden jeg dater , og han har fortalt at han ikke vil have jeg skal ryge og på sigt inden for nær fremtid  ønsker han at jeg stopper. 
Jeg kan sagtens forstå, at han ikke er  glad for at date en ryger, og han tror at det kan ødelægge vores ting vi var. Vi har ikke taget kæreste label endnu. Men, jeg ryger ham jo ikke op i hovedet eller foran ham..

Jeg holder rigtig meget af ham, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det er rimeligt at jeg stopper. Jeg vil gerne stoppe, men det skal være når jeg er klar til det. 

Hvad tænker I? Man skal naturligvis respektere hinanden. Mine veninder mener han er lidt for meget, at han engang er blevet fornærmet fordi jeg gerne ville ryge én cigaret mens vi var sammen (han var oppe i lejligheden)

Jeg elsker at kysse og så er jeg super lugtsensitiv. Jeg vil aldrig date en ryger. Jeg har også droppet at mødes med en potentiel date pga rygning. Det super ærgerligt jeg har det sådan for har mødt dejlige mænd der ryger, men jeg tænder simpelthen helt af på det. Måske det er det samme for din fyr?

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg elsker at kysse og så er jeg super lugtsensitiv. Jeg vil aldrig date en ryger. Jeg har også droppet at mødes med en potentiel date pga rygning. Det super ærgerligt jeg har det sådan for har mødt dejlige mænd der ryger, men jeg tænder simpelthen helt af på det. Måske det er det samme for din fyr?

Han  har faktisk røget i mange år,  og været storryger. Så han har oplevet det at være afhængig . men han stoppede  med at ryge for 3 år siden. Han er 6 år ældre end jeg 

Men ja, det er det samme for ham. Han kan ikke  fordrage lugten men også  og smagen i kys bagefter.  Og så har han sagt, at han ikke bryder sig om, at en han holder rigtig meget af  ødelægge sin  krop på den måde. 

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

Det er jo en fed oplagt måde at få stoppet på. Det er ikke sundt for en selv eller ens omgivelser, men lysten til at stoppe skal på den anden side komme indefra

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Det er jo en fed oplagt måde at få stoppet på. Det er ikke sundt for en selv eller ens omgivelser, men lysten til at stoppe skal på den anden side komme indefra

Præcis, jeg har også besluttet mig for at jeg skal stoppe. Det er så usundt, og jeg har også mistet et nært familiemedlem for nogle år siden til kræft..

Anmeld Citér

26. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Præcis, jeg har også besluttet mig for at jeg skal stoppe. Det er så usundt, og jeg har også mistet et nært familiemedlem for nogle år siden til kræft..

Jeg ved det er svært at stoppe (har selv været der) og trangen forsvinde aldrig helt. Tilgængelig kan jeg slet ikke holde lugten ud i dag og går en stor bue udenom ryger i dag. 

Anmeld Citér

26. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Sagen er at manden jeg dater , og han har fortalt at han ikke vil have jeg skal ryge og på sigt inden for nær fremtid  ønsker han at jeg stopper. 
Jeg kan sagtens forstå, at han ikke er  glad for at date en ryger, og han tror at det kan ødelægge vores ting vi var. Vi har ikke taget kæreste label endnu. Men, jeg ryger ham jo ikke op i hovedet eller foran ham..

Jeg holder rigtig meget af ham, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det er rimeligt at jeg stopper. Jeg vil gerne stoppe, men det skal være når jeg er klar til det. 

Hvad tænker I? Man skal naturligvis respektere hinanden. Mine veninder mener han er lidt for meget, at han engang er blevet fornærmet fordi jeg gerne ville ryge én cigaret mens vi var sammen (han var oppe i lejligheden)

Red Flag 

Anmeld Citér

26. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det er rigtig fint at du har besluttet at stoppe. Men.. hvad så hvis det ikke lykkes i første omgang? Nogen kræver mange forsøg før de formår at stoppe. 

Vil han så kunne acceptere dig, for den du er, med de eventuelle "fejl" du har i forholdt til at ryge, hvis du falder i, i en periode? Eller vil det blive betændt? 

Jeg synes det er den der definitive holdning til rygning fra hans side, der gør det problematisk. Så skulle han ganske enkelt have gået udenom en ryger til at starte med. 

By the way, og helt OT, de der her i tråden prædiker rygestop og at der ingen fornuftig grund er til at fortsætte. Det er helt korrekt. Men nogen mennesker kan bare virkelig godt lide at ryge. Ligesom at andre bare virkelig godt kan lide energidrik eller sodavand, og drikker det som eneste kilde til væske stort set. Der er mange usunde valg i den her verden og der er så meget vi ikke burde. Der er da heller ingen fornuftig grund til at drikke sig i hegnet. Men vi gør det alligevel. Fordi vi har lyst... TS' date skulle virkelig have afklaret med sig selv om han ønskede at date en ryger, inden han indgik noget videre med TS. For helt ærligt, man kan ikke forvente at folk ønsker at stoppe med at ryge, uanset hvor mange gode argumenter der er.. Sådan virker vi bare ikke.. 

Anmeld Citér

26. november 2021

Anonym

Han  har faktisk røget i mange år,  og været storryger. Så han har oplevet det at være afhængig . men han stoppede  med at ryge for 3 år siden. Han er 6 år ældre end jeg 

Men ja, det er det samme for ham. Han kan ikke  fordrage lugten men også  og smagen i kys bagefter.  Og så har han sagt, at han ikke bryder sig om, at en han holder rigtig meget af  ødelægge sin  krop på den måde. 

Okay, som eks-ryger, kan jeg helt seriøst godt sætte mig ind i hans følelser omkring lugten. Er du gal jeg er blevet overfølsom over for røg. 

Hvis jeg står sammen med nogen der ryger, selvom det er udenfor, føler jeg at jeg næsten ikke kan trække vejret og jeg kan slet ikke klare lugten. Det har virkelig sat nogle sindssyge hysteriske spor i mig Trods jeg har været storryger. 

MEN... Ingen skal diktere/forlange hvad man skal gøre... Min søster stoppede, da hun faldt pladask for en mand. Men han ville ikke indlede noget, før hun stoppede. Hun var virkelig betaget af manden og stoppede omgående. Men hun var slet ikke klar til det og endte med at tage 15kg. på, som manden heller ikke kunne acceptere. Jeg siger ikke det er sådan med din fyr, men helt ærligt, så synes jeg virkelig du skal tænke over om der vil komme flere hentydninger til dine "fejl."

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.