Han vil ikke have jeg ryger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. november 2021

Anonym

Som ikke ryger er det også for mig en total deal breaker. Han er nok så glad for dig at han ikke dropper det helt fra start… der skal noget til at man som ikke ryger er sammen med en ryger. Ånde, tøj osv…. Det kan bare ikke skjules. Så at han stadigvæk er der siger en del

Han kan ikke kræve det overhoved.. men er du vild med ham ser du det som et push til et sundere liv med en mand, du holder af.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. november 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Som ikke ryger er det også for mig en total deal breaker. Han er nok så glad for dig at han ikke dropper det helt fra start… der skal noget til at man som ikke ryger er sammen med en ryger. Ånde, tøj osv…. Det kan bare ikke skjules. Så at han stadigvæk er der siger en del

Han kan ikke kræve det overhoved.. men er du vild med ham ser du det som et push til et sundere liv med en mand, du holder af.

Ja, jeg forstår hvad du skriver, jeg holder af ham.

Anmeld Citér

25. november 2021

fehår

Selvom rygning for mig er ulækkert og en deal breaker, ville jeg stadig være bekymret over, at din kæreste i den grad forsøger at tvinge dig til noget. Det ville få mig til at tænke: hvad vil han ellers kontrollere i fremtiden? 

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Selvom rygning for mig er ulækkert og en deal breaker, ville jeg stadig være bekymret over, at din kæreste i den grad forsøger at tvinge dig til noget. Det ville få mig til at tænke: hvad vil han ellers kontrollere i fremtiden? 

Det er jo det, jeg også tænker.

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

I forhold til hvad man vil kontrollerer eller ej- jeg ville ikke kunne være sammen med en ryger. Den er ikke længere. Det er ikke en vane jeg ville kunne leve med - bare lugten er et turn off. Så hvis man skulle date mig ville man skulle stoppe. Ellers ingen fremtid.

Det betyder på INGEN måde at jeg ellers ville forsøge at ændre den andens karaktertræk, tøjstil, frisure osv. eller for den sags skyld madvaner. Det betyder heller ikke, at man som person er kontrollerende. Han fortæller dig blot at det ikke skal være jer,  hvis du ikke kan lægge det fra dig. Og han har sikkert nået at forelske sig i dig - hvilket gør det svært.

Og det kan jo også sagtens være motivation for dig at få en dejlig mand. Du vælger jo selv om han er det værd = hvor forelsket er du?   Nok til at arbejde med den vane..?

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

I forhold til hvad man vil kontrollerer eller ej- jeg ville ikke kunne være sammen med en ryger. Den er ikke længere. Det er ikke en vane jeg ville kunne leve med - bare lugten er et turn off. Så hvis man skulle date mig ville man skulle stoppe. Ellers ingen fremtid.

Det betyder på INGEN måde at jeg ellers ville forsøge at ændre den andens karaktertræk, tøjstil, frisure osv. eller for den sags skyld madvaner. Det betyder heller ikke, at man som person er kontrollerende. Han fortæller dig blot at det ikke skal være jer,  hvis du ikke kan lægge det fra dig. Og han har sikkert nået at forelske sig i dig - hvilket gør det svært.

Og det kan jo også sagtens være motivation for dig at få en dejlig mand. Du vælger jo selv om han er det værd = hvor forelsket er du?   Nok til at arbejde med den vane..?

Du får skrevet det lidt bedre end jeg magtede tidligt i morges

Man er ikke en kontrol-freak for at have en dealbreaker og håbe, at den søde kvinde (eller mand) vil ændre det, så man kan få en fremtid sammen  

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

... opfølgning på mit skriv om, at man ikke er kontrollerende generelt fordi man har en dealbreaker.

Jeg synes nogen gange at rygere (og lad gerne vær med at gå i forsvar) har en tendens til at være lidt stædige  “jeg vil gerne stoppe - men der er i hvert fald ikke andre der skal mene, at jeg skal stoppe”. Det er som om at nogen rygere næsten lader være med at stoppe fordi andre har en holdning til det eller opmuntrer til at man skipper vanen. Og det er da synds hvis man kan få en dejlig mand ud af det OG en sundere krop. 

Det er også mange gange tanken om hvor svært, det vil være at stoppe. Min mor stoppede efter 25 år, efter at have læst en bog. Det kan da godt irritere mig,at jeg så har skulle leve med røg i bilen og i huset hele min barndom, når den vane kunne ændres på en uge. 

Og lad os nu være ærlig - der er ingen positive sider ved at ryge (andet end at det måske beroliger lidt). Så gør det især for dig selv og ikke ham. Uanset hvad vil dit datongpotentiale stige - mange mænd trives bedst med, at man ikke ryger. 

Anmeld Citér

25. november 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Ærligt så forstår jeg heller ikke, hvorfor han skulle være kontrollerende, bare fordi han siger, at der er en ting som han ikke kan holde ud ..

Ja han vidste det måske fra start, og måske ville han så alligevel give det en chance og se, om han kunne leve med det.. Og så finder han ud af, at det kunne han ikke.. Det er da bare ærlig snak.. Hvad skulle han ellers? Finde sig i det resten af livet? 

Anmeld Citér

25. november 2021

Anonym

Han må tage stilling til om han vil din røg, og ikke bede dig om at stoppe. 

Du er dig og din røg er en del af dig, om end lige nu, og det skal han ikke lave om på, for så laver han om på dig.

Anmeld Citér

25. november 2021

Kontrast

Jeg tror bare, at jeg helt ville lade være med at date en ryger

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.