Anonym skriver:
Sagen er at manden jeg dater , og han har fortalt at han ikke vil have jeg skal ryge og på sigt inden for nær fremtid ønsker han at jeg stopper.
Jeg kan sagtens forstå, at han ikke er glad for at date en ryger, og han tror at det kan ødelægge vores ting vi var. Vi har ikke taget kæreste label endnu. Men, jeg ryger ham jo ikke op i hovedet eller foran ham..
Jeg holder rigtig meget af ham, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det er rimeligt at jeg stopper. Jeg vil gerne stoppe, men det skal være når jeg er klar til det.
Hvad tænker I? Man skal naturligvis respektere hinanden. Mine veninder mener han er lidt for meget, at han engang er blevet fornærmet fordi jeg gerne ville ryge én cigaret mens vi var sammen (han var oppe i lejligheden)
Drop ham, ej det er ikke sådan lige til.
Min bedre halvdel ryger, ærligt så har det ikke generet med før efter jeg er blevet gravid (måske man bare er mere sippet) men jeg respekterer at det er hans måde at afstresse på og finde ro
Han ryger så også max 2 pakker om ugen og ryger aldrig når vi er sammen med vores familier.
Jeg ved udmærket at han selv skal være klar til at stoppe, ved han ønsker det, men det skal også bare passe ind, sidst han forsøgte endte jeg med efter 4 måneder at sige til ham at jeg syntes han skulle starte igen, fordi han simpelthen var et bedre menneske. Han blev så glad, for han holdte ved for min skyld, og det syntes jeg ikke var okay, man skal gøre det for sin egen skyld og ikke andres (måske sine børn, men ikke andre voksen mennesker)
Så i mit optik accepteret man hinanden som man nu engang er, kan man ikke det, så er man ikke den rette. Alle har deres fejl, og en bedre halvdel må lære at leve med det, eller gå sin vej