Han vil ikke have jeg ryger

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.748 visninger
39 svar
56 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2021

Anonym trådstarter

Sagen er at manden jeg dater , og han har fortalt at han ikke vil have jeg skal ryge og på sigt inden for nær fremtid  ønsker han at jeg stopper. 
Jeg kan sagtens forstå, at han ikke er  glad for at date en ryger, og han tror at det kan ødelægge vores ting vi var. Vi har ikke taget kæreste label endnu. Men, jeg ryger ham jo ikke op i hovedet eller foran ham..

Jeg holder rigtig meget af ham, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det er rimeligt at jeg stopper. Jeg vil gerne stoppe, men det skal være når jeg er klar til det. 

Hvad tænker I? Man skal naturligvis respektere hinanden. Mine veninder mener han er lidt for meget, at han engang er blevet fornærmet fordi jeg gerne ville ryge én cigaret mens vi var sammen (han var oppe i lejligheden)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2021

Sprit25

Team veninder. Kort og godt 

Anmeld Citér

24. november 2021

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Team veninder. Kort og godt 

Ja

Anmeld Citér

24. november 2021

Kir

Det er fint han ønsker det, men at kræve det synes jeg er for meget. Min kæreste ryger og jeg hader det, men kunne aldrig drømme om at kræve amhan skulle stoppe. For det første har jeg vidst fra starten at han ryger, så det var ligesom en del af pakken. For det andet så mener jeg at rygestop kun fungerer hvis personen selv er motiveret for det.

Tænker han er lidt dum at involvere sig med dig hvis det er en deal breaker for ham at du ryger. Og lidt bekymrende hvis han tror han kan tvinge dig til at stoppe. Tror jeg ville gøre det klart at du ikke har tænkt dig at stoppe lige foreløbig, og hvis du gør er det fordi det er din egen beslutning. Selvfølgelig risikerer du at han gør det forbi, men vil du virkelig være sammen med en der vil bestemme hvad du skal? 

Anmeld Citér

24. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11

Team veninder!!! 

Jeg har været i et forhold med en der fuldstændig afskyede røg. Jeg ryger ikke fast, men jeg tager ofte en cigaret med mine ryger veninder eller til festlige lejligheder - dette vidste han godt da han mødte mig. Men.. ikke desto mindre, kunne han slet ikke have det, og sammenlignede det med stoffer! Jeps... Det var et enormt betændt emne alle 5 år vi var sammen.. det lyder så åndssvagt banalt, men jeg føler mig totalt fri nu, hvor jeg kan tage en freaking cigaret når jeg vil. Og ikke får hjertebanken over om nogen opdager det og kommenterer det, når jeg kommer hjem efter en venindeaften. 

Anmeld Citér

24. november 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Sagen er at manden jeg dater , og han har fortalt at han ikke vil have jeg skal ryge og på sigt inden for nær fremtid  ønsker han at jeg stopper. 
Jeg kan sagtens forstå, at han ikke er  glad for at date en ryger, og han tror at det kan ødelægge vores ting vi var. Vi har ikke taget kæreste label endnu. Men, jeg ryger ham jo ikke op i hovedet eller foran ham..

Jeg holder rigtig meget af ham, men jeg kan ikke helt finde ud af, om jeg synes det er rimeligt at jeg stopper. Jeg vil gerne stoppe, men det skal være når jeg er klar til det. 

Hvad tænker I? Man skal naturligvis respektere hinanden. Mine veninder mener han er lidt for meget, at han engang er blevet fornærmet fordi jeg gerne ville ryge én cigaret mens vi var sammen (han var oppe i lejligheden)

Han skal slet ikk blande sig i om du ryger. Han vidste du var ryger da i mødte hinanden. Så skulle han allerede der melde ud at han ikk vil date en ryger. 
han kan ikk forlange at du stopper. 

men selvfølgelig vil det da være en god ide at gøre. Men det vil det jo generelt altid. Men som du siger. Det skal være på dine præmisser. Ikke hans. Hvad bliver det næste? At han ikke vil have du har den hårfarve su højst men hellere blond (hvis du er mørk håret) eller omvendt 

Anmeld Citér

24. november 2021

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg ville ikke være sammen med en ryger. Det er simpelthen så uattraktivt og lugter meget mere end rygere selv tror. 

Så jeg forstår ham godt, men kun du kender dine grænser og ved, om han er det værd. 

Anmeld Citér

24. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Drop ham, ej det er ikke sådan lige til.

Min bedre halvdel ryger, ærligt så har det ikke generet med før efter jeg er blevet gravid (måske man bare er mere sippet) men jeg respekterer at det er hans måde at afstresse på og finde ro 

Han ryger så også max 2 pakker om ugen og ryger aldrig når vi er sammen med vores familier.

Jeg ved udmærket at han selv skal være klar til at stoppe, ved han ønsker det, men det skal også bare passe ind, sidst han forsøgte endte jeg med efter 4 måneder at sige til ham at jeg syntes han skulle starte igen, fordi han simpelthen var et bedre menneske. Han blev så glad, for han holdte ved for min skyld, og det syntes jeg ikke var okay, man skal gøre det for sin egen skyld og ikke andres (måske sine børn, men ikke andre voksen mennesker) 

Så i mit optik accepteret man hinanden som man nu engang er, kan man ikke det, så er man ikke den rette. Alle har deres fejl, og en bedre halvdel må lære at leve med det, eller gå sin vej

Anmeld Citér

24. november 2021

IenFart

Profilbillede for IenFart

Man kan sagtens synes rygning er klamt. Men at ville kontrollere og ændre på den anden er bare no-go - især så tidligt i forholdet. 

Anmeld Citér

24. november 2021

fehår

Rygning er en total deal breaker for mig. Derfor ville jeg aldrig indlede et forhold med en ryger - for du kan jo ikke tvinge nogen til at ændre sig.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.