Corona og vandflasker og tandbørster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
26 svar
18 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er testet positiv for corona. Nu kommer jeg så lige i tanke om. Alle mine vandflasker og tandbørster. Er det kost at koge dem eller skal de kasseres? Har jo ikk lyst til at smitte min søn når han kommer hjem hvis der sidder coronavirus på.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2021

1518

Han bruger vel ikke din tandbørste? Og sørg for, at I kun drikker af jeres egne vandflasker. 

Anmeld Citér

19. november 2021

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Han bruger vel ikke din tandbørste? Og sørg for, at I kun drikker af jeres egne vandflasker. 

Nej han bruger ikk min tandbørste. Men vores tandbørster står i samme tandkrus. 

og vi drikker af samme vandflasker. De er ens allesammen nemlig. 

men det var ikk rigtig svar på mit spørgsmål. Derimod lød det nærmere dømmende.

Anmeld Citér

19. november 2021

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Nu ved jeg ikke, hvor gammel din søn er. Men hvis du ikke kan isolere dig selv fra din søn, så skal din søn og dig isolere sig sammen. 

Skriv navn på vandflaskerne og sørg for, at hælde kogende vand over tandbørsterne inden de skal bruges hver gang.

Anmeld Citér

19. november 2021

Anonym trådstarter

Nu ved jeg ikke, hvor gammel din søn er. Men hvis du ikke kan isolere dig selv fra din søn, så skal din søn og dig isolere sig sammen. 

Skriv navn på vandflaskerne og sørg for, at hælde kogende vand over tandbørsterne inden de skal bruges hver gang.

Vi er isoleret fra hinanden. Han er hos sin far. 
jeg taler om når jeg er blevet rask og han kommer hjem igen. Så vil jeg da ikk risikerer at smitte ham hvis virus kan overleve på tandbørster og vandflasker. Derfor spørger jeg om det er nok at koge dem eller om de skal kasseres helt. 

Jeg hælder dem alle over med kogende vand så flere gange inden han kommer hjem. Han kommer ikk hjem før jeg har været symptom fri i minimum 48 timer 

Anmeld Citér

19. november 2021

B&J

Jeg tænker smid tandbørsterne ud og køb nogle nye og vandflaskerne koger du bare 

Anmeld Citér

19. november 2021

Soonmom

Jeg synes det lyder mega overdrevet at smide tandbørste ud pga at de står ved siden af hinanden og skolde vandflaske.

Hvad så med glas, tallerkener osv, de skal vel også skoldes, al sengetøj, håndklæder osv der også hænger ved siden af hinanden eller din søn og du sidder i, hvad med sofaen ?

Jeg ville ikke gøre ekstra rent end jeg plejer

Anmeld Citér

19. november 2021

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Jeg synes det lyder mega overdrevet at smide tandbørste ud pga at de står ved siden af hinanden og skolde vandflaske.

Hvad så med glas, tallerkener osv, de skal vel også skoldes, al sengetøj, håndklæder osv der også hænger ved siden af hinanden eller din søn og du sidder i, hvad med sofaen ?

Jeg ville ikke gøre ekstra rent end jeg plejer

Sengetøj osv ville jeg aldrig gøre noget ved. Det har jeg jo ikk direkte i munden som jeg har med vandflasker og tandbørste. 

jeg skolder dem. Hellere være sikker end fortryde det bagefter. 

Anmeld Citér

19. november 2021

Soonmom

Anonym skriver:

Sengetøj osv ville jeg aldrig gøre noget ved. Det har jeg jo ikk direkte i munden som jeg har med vandflasker og tandbørste. 

jeg skolder dem. Hellere være sikker end fortryde det bagefter. 

Men man sjavler ret nemt når man sover , så efter min mening er det da mere uhygiejnisk end tandbørster som står VED SIDEN af hinanden

Anmeld Citér

19. november 2021

Konjac

Profilbillede for Konjac

Efter halsbetændelse, anbefales det at skifte/skolde sin tandbørste, så tænker det er en rigtig god ide ved Corona også. Og undgå at tandbørsterne rører hinanden i tandkruset

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.