Anonym skriver:
Hvad sker der for at I bliver passiv-aggressive hver gang I ikke har den samme mening. I kan vidst ikke tåle at være på et debatforum...
For at svare på spørgsmålet så sagde min seneste eks de tre ord til mig forholdsvist tidligt i vores forhold men han var mig utro i alle de år vi var sammen så tror ikke på han virkelig mente det, det var bare noget han sagde for at fastholde mig i forholdet.. handlinger taler højere end ord, det var en værdifuld lektie på en smertefuld måde 
Jeg tror det handler om, at vi/man ofte kommer til både at fortælle om en selv, og så lige sætte en krølle på som siger; og de som gør eller tænker det anderledes de er forkerte.
Denne her tråd er et super eksempel, for vi er alle forskellige, vi udtrykker alle vores følelser forskelligt. Nogen er gode til at fortælle om dem, andre gode til at vise dem eksplicit og andre implicit. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, og vigtigst er, at man føler sig tilpas og tryg i den måde som netop man gør det.
Men så skulle krølle lige på som kan virke provokerende: jeg er ikke den der giver udtryk for mine følelser med ord hver dag. Så kunne man have sluttet, men nej så skulle krølle på, og I som gør jamen der er jeg sikker på, at de ikke har særlig stor betydning, mister betydning eller hvordan man nu får skrevet det.
Det sidste var unødvendigt og sætter gang i en debat (det er jo også et debatforum
). Selv jeg som egentlig er ret græsk katolsk om hvorvidt man siger jeg elsker dig eller ej var lige ved at falde i pg gå med i den debat - og nu vælger jeg så denne debat istedet
men den er nu også mere interessant, fordi den handler om hvor tit kommunikation, hvor vi kan lære af hinanden, løver af sporet.
Anmeld
Citér