At sige jeg elsker dig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2021

Anonym

Soonmom skriver:

Altså hvis man råber og skriger hver dag, så mister det jo også sin betydning, der er almen viden, så det er faktisk et god eksempel du kommer med

Okay, det var for sjov, jeg råber/skriger ikke til børnene.

Men jeg er ikke enig med dig i at ordet mister værdi eller betydning. Vi siger tit ting til hinanden, ligesom vi også er meget fysiske. Et kys mister heller ikke betydning for mig, selvom vi kysser mange gange om dagen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2021

Anonym

AnoMor skriver:

Min søns far sagde det en gang i de 3 år vi var sammen og det var den dag jeg gik fra ham. 

ved at min mor og far var sammen i 25 år. Han sagde det også kun til min mor en enkelt gang da hun gik fra ham. Men hun var aldrig i tvivl om hans følelser. 

min ex sagde det efter 2 mdr eller sådan noget. 

jeg har aldrig sagt det først. 

Hvor søgerligt at de først sagde det da det var for sent

Anmeld Citér

17. november 2021

Anonym

Anonym skriver:

Hvad sker der for at I bliver passiv-aggressive hver gang I ikke har den samme mening. I kan vidst ikke tåle at være på et debatforum...  

For at svare på spørgsmålet så sagde min seneste eks de tre ord til mig forholdsvist tidligt i vores forhold men han var mig utro i alle de år vi var sammen så tror ikke på han virkelig mente det, det var bare noget han sagde for at fastholde mig i forholdet.. handlinger taler højere end ord, det var en værdifuld lektie på en smertefuld måde

Du har fuldstændig ret, jeg glemte helt at få svaret TS fordi jeg blev så paf over udtalen af at ord mister betydning. 
Det er ikke okay. 

Undskyld til TS! 
Min mand sagde det først og også ret tidligt, nok omkring 1 måneds tid. Jeg selv trak den lidt. Vi siger det dagligt til hinanden og mener det hver gang. Vi har været sammen 10 år 

Anmeld Citér

17. november 2021

AnoMor

Anonym skriver:

Hvor søgerligt at de først sagde det da det var for sent

Det er jo som man ser på det. Personligt betyder de ord ingenting for mig. Så man behøver ikk fortælle det. For mig betyder handlinger mere end ord. 

så nej. Jeg synes ikke det var sørgeligt. Jeg savnede ikk at det blev sagt. Ej heller min mor. 

Anmeld Citér

18. november 2021

Mor-til-Alfred

Profilbillede for Mor-til-Alfred
Gravid

Der gik 7 måneder før vi sagde det til hinanden. Nu siger vi det dagligt, vi har været sammen i 11år. Gift, 2 børn. 

Anmeld Citér

18. november 2021

lineog4

Anonym skriver:

Hvad sker der for at I bliver passiv-aggressive hver gang I ikke har den samme mening. I kan vidst ikke tåle at være på et debatforum...  

For at svare på spørgsmålet så sagde min seneste eks de tre ord til mig forholdsvist tidligt i vores forhold men han var mig utro i alle de år vi var sammen så tror ikke på han virkelig mente det, det var bare noget han sagde for at fastholde mig i forholdet.. handlinger taler højere end ord, det var en værdifuld lektie på en smertefuld måde

Jeg tror det handler om, at vi/man ofte kommer til både at fortælle om en selv, og så lige sætte en krølle på som siger; og de som gør eller tænker det anderledes de er forkerte. 

Denne her tråd er et super eksempel, for vi er alle forskellige, vi udtrykker alle vores følelser forskelligt. Nogen er gode til at fortælle om dem, andre gode til at vise dem eksplicit og andre implicit. Det ene er ikke mere rigtigt end det andet, og vigtigst er, at man føler sig tilpas og tryg i den måde som netop man gør det.

Men så skulle krølle lige på som kan virke provokerende: jeg er ikke den der giver udtryk for mine følelser med ord hver dag. Så kunne man have sluttet, men nej så skulle krølle på, og I som gør jamen der er jeg sikker på, at de ikke har særlig stor betydning, mister betydning eller hvordan man nu får skrevet det. 

Det sidste var unødvendigt og sætter gang i en debat (det er jo også et debatforum ). Selv jeg som egentlig er ret græsk katolsk om hvorvidt man siger jeg elsker dig eller ej var lige ved at falde i pg gå med i den debat - og nu vælger jeg så denne debat istedet men den er nu også mere interessant, fordi den handler om hvor tit kommunikation, hvor vi kan lære af hinanden, løver af sporet.

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym

Han sagde det efter 6 måneder, da jeg var kommet hjem fra en ferie. 

jeg var ikke helt klar - sagde det dog noget tid efter. Jeg synes det er nogle svære ord at sige og ikke noget jeg bare kan sige hele tiden.  

nu har vi været sammen i 6 år, gift i 3 og venter barn nr 2 

Anmeld Citér

18. november 2021

Mom

Profilbillede for Mom
Anonym skriver:

Det er vel netop et debatforum, og der kan man vel debattere? Ej jeg forstår godt hvad du mener, og jeg syntes man skal gøre hvad man kan for at holde sig inden på egen banehalvdel, men som alle andre steder, så lykkedes det ikke altid.

Anmeld Citér

18. november 2021

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg er nysgerrig på, hvor længe i havde kendt jeres kæreste/mand/kone før I erklærede jeres kærlighed og sagde “Jeg elsker dig”

Der gik 5 uger fra vi havde mødt hinanden..

Hvis du har interesse i en lidt sukkersød fortælling om vild kærlighed så fortæller jeg gerne mere uddybende :)

Anmeld Citér

18. november 2021

Anonym trådstarter

Wampires skriver:

Der gik 5 uger fra vi havde mødt hinanden..

Hvis du har interesse i en lidt sukkersød fortælling om vild kærlighed så fortæller jeg gerne mere uddybende :)

Den vil jeg meget gerne høre

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.