Mor11 skriver:
Helt enig. Dog kan det også være et kikset forsøg på at "blende ind" i en ny rolle, som manden ikke er vant til. Det kan være SÅ vanskeligt.
Men ts bør helt sikkert sige fra overfor nedladenhed! og afklare om de kan tale åbent om de udfordringer der unægteligt kommer omkring det her med barn/ny kæreste og hvordan det skal spille.
Det er slet ikke fedt at være alene mor, i et forhold. Omvendt er det også sindsygt svært, hvis kæresten har et helt andet take på opdragelse end én selv og man ikke kan tale om det. Det er bare alfa omega at tale sammen og finde en fælles vej.
Jeg er enig I, at hun skal tage tyren ved hornene med det samme og forklare, hvad hun følte, da han gjorde sådan og spørge ind til, hvorfor han sagde som han gjorde. Her er det så virkelig vigtigt at se på, hvordan han reagerer, lytter han og anerkender hendes (ts) følelser og viser han respekt på en måde, hvor han regulerer/ændrer adfærd eller vil han bare stå på sit? Jeg har været i noget lignende med en fyr (dog mødte han aldrig mit barn), men han kommenterede nedladende og irettesættende på, hvordan jeg talte til min søn i telefonen (og jeg er altså en rolig og høflig Person). I mit tilfælde blev hans nedladende opførsel en glidebane til noget lort, han begandlede mig virkelig skidt. Derfor "sig fra, sig fra, sig fra " (I tide)
Anmeld
Citér