At blande sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2021

Charl90

Han skal ikke blande sig i situationen, men det er i orden bagefter (under fire øjne) at tale om hvordan man være håndterer den slags konflikter.

Så det ville jeg sige til ham er sådan I gør fremadrettet. Så irettesætter man ikke hinanden foran barnet og kan have en dialog om det.

Efter min mening håndterede du det helt korrekt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2021

Kontrast

Mor11 skriver:

Helt enig. Dog kan det også være et kikset forsøg på at "blende ind" i en ny rolle, som manden ikke er vant til. Det kan være SÅ vanskeligt. 

Men ts bør helt sikkert sige fra overfor nedladenhed! og afklare om de kan tale åbent om de udfordringer der unægteligt kommer omkring det her med barn/ny kæreste og hvordan det skal spille. 

Det er slet ikke fedt at være alene mor, i et forhold. Omvendt er det også sindsygt svært, hvis kæresten har et helt andet take på opdragelse end én selv og man ikke kan tale om det. Det er bare alfa omega at tale sammen og finde en fælles vej. 

Jeg er enig I, at hun skal tage tyren ved hornene med det samme og forklare, hvad hun følte, da han gjorde sådan og spørge ind til, hvorfor han sagde som han gjorde. Her er det så virkelig vigtigt at se på, hvordan han reagerer, lytter han og anerkender hendes (ts) følelser og viser han respekt på en måde, hvor han regulerer/ændrer adfærd eller vil han bare stå på sit? Jeg har været i noget lignende med en fyr (dog mødte han aldrig mit barn), men han kommenterede nedladende og irettesættende på, hvordan jeg talte til min søn i telefonen (og jeg er altså en rolig og høflig Person). I mit tilfælde blev hans nedladende opførsel en glidebane til noget lort, han begandlede mig virkelig skidt. Derfor "sig fra, sig fra, sig fra " (I tide)

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Jeg er enig I, at hun skal tage tyren ved hornene med det samme og forklare, hvad hun følte, da han gjorde sådan og spørge ind til, hvorfor han sagde som han gjorde. Her er det så virkelig vigtigt at se på, hvordan han reagerer, lytter han og anerkender hendes (ts) følelser og viser han respekt på en måde, hvor han regulerer/ændrer adfærd eller vil han bare stå på sit? Jeg har været i noget lignende med en fyr (dog mødte han aldrig mit barn), men han kommenterede nedladende og irettesættende på, hvordan jeg talte til min søn i telefonen (og jeg er altså en rolig og høflig Person). I mit tilfælde blev hans nedladende opførsel en glidebane til noget lort, han begandlede mig virkelig skidt. Derfor "sig fra, sig fra, sig fra " (I tide)

Er ked af at høre om din oplevelse, det lyder bestemt ikke rart.
Ja altså han var på vej ud af døren da episoden skete. Og vi har ikke mødtes siden da, men jeg skrev en sms til ham hvor jeg blandt andet beskrev at han havde overskredet min grænse. Men han blev ved med at skrive det samme som han sagde. 
Så den her snak skal vi have sammen, det er helt sikkert.. For nej, hvor jeg blev overrasket på en ikke positiv måde.

Anmeld Citér

13. november 2021

CKJ

Profilbillede for CKJ

Min holdning er ret klar med sådan noget der: man skal bare holde mund, med mindre, du selv spørger og beder om hans mening. Eller nogen som helst anden for den sag skyld! Folk skal blande sig udenom børneopdragelse, med mindre der er tale om overgreb og en bekymring for barnets ve og vel. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Vi har snakket lidt i telefon her til aften. Han undskyldte sin opførsel overfor mig, men han sagde at han synes stadig jeg skulle have skældt mere ud  Han mente vi nok bare var forskellige hvad det angik. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes, for jeg tænker om der er fremtidigts muligheder i os, hvis vi allerede er uenige i hvordan situationen skulle håndteres. 
min x og jeg havde forskellige syn på en del ting.. Hvor at min x var meget forældet på nogle punkter, og meget disciplineret og endte i mange imo unødvendige magtkampe med vores datter.

Anmeld Citér

13. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Vi har snakket lidt i telefon her til aften. Han undskyldte sin opførsel overfor mig, men han sagde at han synes stadig jeg skulle have skældt mere ud  Han mente vi nok bare var forskellige hvad det angik. Jeg ved ikke helt hvad jeg synes, for jeg tænker om der er fremtidigts muligheder i os, hvis vi allerede er uenige i hvordan situationen skulle håndteres.

Okay. Hvis han er så uenig allerede nu, og står stejlt på sit, selv uden forældre erfaring,  inden i overhovedet er kommet igang med at være mor, bonusfar og barn, så bliver det ikke nemt i fremtiden! 

Han lyder ikke til at forstå dit budskab..

Jeg ville genoverveje hele jeres relation. Selvom det sikkert gør ondt. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Okay. Hvis han er så uenig allerede nu, og står stejlt på sit, selv uden forældre erfaring,  inden i overhovedet er kommet igang med at være mor, bonusfar og barn, så bliver det ikke nemt i fremtiden! 

Han lyder ikke til at forstå dit budskab..

Jeg ville genoverveje hele jeres relation. Selvom det sikkert gør ondt. 

Ja det er jo det.. Jeg er blevet rigtig glad for ham, men den dag.. Den ændrede mit syn på ham. Han sagde undskyld for opførslen, men mente stadig at siden han var sammen med os, og jeg ikke er fremmede, så måtte han godt blande sig..

Anmeld Citér

13. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja det er jo det.. Jeg er blevet rigtig glad for ham, men den dag.. Den ændrede mit syn på ham. Han sagde undskyld for opførslen, men mente stadig at siden han var sammen med os, og jeg ikke er fremmede, så måtte han godt blande sig..

Klog af skade, så ville jeg, hvis jeg var i dine sko, skynde mig videre fra det forhold nu. 

Det ville være mere end nok til at jeg ville vurdere at vi aldrig kom til at mødes på midten eller kunne have en konstruktiv dialog omkring det. Desværre.. 

Anmeld Citér

13. november 2021

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Klog af skade, så ville jeg, hvis jeg var i dine sko, skynde mig videre fra det forhold nu. 

Det ville være mere end nok til at jeg ville vurdere at vi aldrig kom til at mødes på midten eller kunne have en konstruktiv dialog omkring det. Desværre.. 

Har lyst til at skrive et eller andet til ham, men jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvad jeg skal skrive.

Anmeld Citér

13. november 2021

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Har lyst til at skrive et eller andet til ham, men jeg kan virkelig ikke finde ud af, hvad jeg skal skrive.

Jeg tror du skal tage dig lidt tid til lige at mærke rigtig godt efter om du tror det er noget i kan tale om og få noget ud af, eller du kommer til at ende i en blindgyde ligesom nu, hver gang i tager det op. Og så tal med ham, enten face to face eller i telefon. Han er nødt til at kunne forstå at det ikke er almindeligt at man bare blander sig. Og selv hvis han skulle være en primær rolle i fremtiden, så er det noget der kommer gradvist og noget man taler om og vurderer. Hans firkantede og definitive tilgang, er slet ikke holdbar. Og når han ikke er mere "ydmyg" overfor så sart en sag som hans nye kærestes barn - så tror jeg der er dårlige odds. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.