Anonym skriver:
Hvis jeg skal være ærlig så er den “ven” den mand jeg har ses med længe efterhånden. Og som er blevet introduceret for min datter for nylig.Men jeg må indrømme at jeg faktisk er overrasket over at han på den måde blander sig, efter en situation mellem jeg og min datter. Og jeg havde ikke set det komme 
Okay. Jeg er lige kommet ud af et forhold til en mand som ikke selv har børn. Jeg har selv 2. Det blev aldrig rigtig godt.
Mit råd til dig er, at du skal mærke helt vildt godt efter, hvordan du egentlig har det med at en anden voksen har holdninger til opdragelse af din datter. Hvis i 2 skal have en fremtid, nytter det ikke noget at han ikke kan/må byde ind. Det kan være pissehamrende svært at balancere netop når den ene part ikke har børn selv og mærker de følelser, vi som bio forældre gør, i konflikter eller andre situationer hvor der skal sættes grænser. Det ER bare noget andet at opdrage på sit eget barn, end andres. Især fordi man ikke tvivler på kærligheden mellem bio forældre og barn - men en bonus forældre? Det er svært at kræve kærlighed. Og derfor kan det være svært som bio forældre at se bonus irettesætte/skælde ud/sætte grænser, på deres egen måde. Det er mine erfaringer. Men jeg forestiller mig at det er nemmere hvis man har en bonus der er meget omsorgsfuld samtidig. Det var min eks ikke.
Det er sindsygt vigtigt at du finder ud af om i 2 kan tale åbent om det her. Hvordan du har det med hans indblanding, hvordan han har det med at skulle være en del af et parforhold med et barn der ikke er hans. Hvad er jeres forventninger hver især, til hans rolle egentlig?
Anmeld
Citér