Anonym skriver:
Men hvad er rimeligt.. 30kr.? Det koster jo snildt 100+ for en biografbillet. Jeg ville aldrig personligt køre væk pga prisen. Lysshowet koster 75-150 kr. så vidt jeg kan se. Det er da heller ikke så dyrt..?
Jeg tror måske, at man fra Jylland er mere påholdende med penge. Vi betaler vel ca 30 pct mere for ting fra lagkagehuset her i København. Fordi folk er villige til at betale mere. Det til trods for at husene koster det halve i Jylland. Så generelt kan man vel sige at jyder har væsentlig flere penge mellem hænderne. Undskyld det lidt sure opstød
.
Hilsen mig der bor i et villakvarter i Nordsjælland hvor huse ikke sælge til mindre end 7-8 mio.
Det var da en sjov generalisering. I Jylland såvel som på Sjælland er der folk, som har oceaner af penge til rådighed og folk, som lever tæt på fattigdomsgrænsen - og så alle dem derimellem. I min by i Østjylland er huspriserne absolut i den høje ende, men rykker man til nabobyen, som ikke har sø og skov og kulturliv, er de langt lavere. På samme måde er der jo kolossal forskel på priserne i dit nordsjællandske villakvarter og i en sydsjællandsk flække.
Det handler sjældent om, hvad man er villig til at betale, men hvad man KAN betale uden at mærke det tynge budgettet - og jo flere penge, man har til rådighed, jo mere rykker grænserne selvfølgelig for, hvad man finder, er en rimelig pris. Mine meget velhavende onkler - her fra Jylland - har forbrugsmønstre, der matcher Hellerup- og Rungsted Kyst-segmentets, mens den ufaglærte enlige mor selvsagt skal tænke sig om mere end én gang, før hun lover sine børn en tur i Tivoli - uanset, om hun bor i Kbh. Nordvest eller i Brabrand.
Jeg er ret overbevist om, ud fra din oplysning om huspriserne i dit område, at du har langt mere til fælles, når det omhandler forbrug, med en villaejer fra Risskov end en person, der bor i en lejet lejlighed i Næstved.
Anmeld
Citér