Vi har fælles budgetkonto, fælles madkonto og en fælles kassekredit, og så nogle fælles små konti til opsparinger eller noget..
Derudover har vi egen emergency-konto, egen gaveopsparing, egen alm. opsparingskonto (til sjov og ballade) og egen alm. Konto hvor der står nogenlunde det samme til hver af os af lommepenge hver måned.. Og vores egne penge råder vi fuldstændig selv over.. Okay jeg blander mig en smule i min kærestes emergency, fordi han aldrig har lært at spare penge op - dog er han nu blevet rigtig god til det, men sparer så op til fælles ting i stedet for sig selv, så han fx ikke har råd til at komme til fysioterapeut
.. Men det er med hans tilladelse, at jeg blander mig..
De fælles konti snakker vi om nogle gange om måneden, men aldrig med sure miner.. Men vi er også enige om, at fx en café tur i byen med en ven går fra egne lommepenge, og det samme hvis en af os skal have en dyr parfume eller noget..
Børnepengene bestemmer jeg over, men det er fordi min kæreste ikke gider gå ud og købe sko eller tøj til dem.. Så vi har aldrig fået lavet de konti fælles.. Mad til ungerne kører over madkontoen, og der bliver heller aldrig stillet spørgsmålstegn.. Hvis en af os mener, at vores datter skal have ostehaps eller kiks, jamen så køber vi det.. Det samme hvis vi mener, at hun skal have noget slik eller en kakao eller juice.. Det hele over madkontoen..
Men bliver da lidt nysgerrig på, hvad han mener er unødvendigt og hvor mange penge, du har brugt på det..
Anmeld
Citér