7+0 men scanning viste ikke noget ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. september 2021

Altea

Du er altid 2+0 ved æl, og det passer så også med at du tester positivt 10 dage senere. Derefter, og frem til uge 6, udvikler alle fostre sig stort set ens. Derfor er din situation desværre nok ikke positiv. Hverken med hcg der skal fordobles hver 2.-3. dag hvis ikke du var længere, men også tiden for din positive test. Man skal aldrig sige aldrig, men jeg ville være afventende hvis jeg var dig. Jeg har to gange stået i situationen, og de to gange hjertet ikke var gået i gang 6+0 og fosteret ikke var størrelsesmæssigt med, dér er graviditeterne gået i stå i uge 8 og 9. 
Jeg ved hvordan det er at være i rutchebanen, med glæde- skuffelse-glæde- skuffelse, og jeg siger det ikke for at være grim - blot for jeg selv gerne ville have vidst, at så var prognosen meget dårlig.. Men vi håber da på et mirakel for dig.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2021

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Jeg kan kun give dig ret i det ikke giver mening. 
Men jeg kan kun holde mig fast i hvad de blev ved med at sige til mig idag. 
- enden en langsom starter, eller en ægløsning meget senere end regnet.

og mine cyklus'er har været ret så regelmæssige - 28 dage hver gang på slaget. 

1/8 - først sidste mens dag. 
Positiv ægløsnings test d 17/8 (senere end den plejer at være)
forventet mens 28/8 - med svag positiv test. 

ingen mens været siden.

deres bedste bud er jeg først har haft ægløsning sidst i august.
hvilket så ville undre mig den var postiv d 17. 

De gav mig ikke nogen præcise tal på hvor langt jeg skulle være henne - andet end maks være i uge 6 - som de kunne se antydning til hjerteblink. 

Ja ved godt, at du ikke kan gøre andet end at forholde dig til, hvad de siger.. Men hvis du maks er 6 uger nu, så kan du ikke have testet positiv den 28., da du ikke engang var gravid på daværende tidspunkt.. 

Så jeg tænker desværre, at der er noget galt, eller også har du haft en abort i mellemtiden og er blevet lynhurtig gravid igen 

Anmeld Citér

28. september 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Håber virkelig det bedste for dig og at det ender lykkeligt. Jeg ville dog forberede mig på det kan ende skidt. For i uge 7 og 8 der skal der altså kunne lokaliseres et tydeligt foster med tydlig hjerte aktivitet. 

Og hvis det er ved at være 5-6 uger siden du testede positiv så skulle der altså være hjerteblink, der ikke var til at tage fejl af nu.

Plus dine hcg målinger heller ikke er tilfredsstillende og indikere en ikke leve dygtigt graviditet en stigning fra 1300 til 3900 på en uge er meget lavt :/

Anmeld Citér

28. september 2021

123321

Profilbillede for 123321

Da jeg var gravid med min datter tog jeg en graviditetstest, den var positiv. Så gik der et par uger og lidt dage før jeg kunne blive scannet. Jeg vidste ikke hvor langt jeg var henne, hvorfor jeg skulle scannes. De scanner mig til at være MAKS 4+0, der er kun en lille smule fostervand at se i livmoderen. Jeg skal komme tilbage to uger efter og se om der er sket en udvikling. Det var der og den dag i dag er hun 7 år. Det gav ingen mening ift. hvornår jeg havde taget en positiv graviditetstest og kan ikke forklare det, men altså gravid var jeg. Håber din graviditet udvikler sig på samme måde! 

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym

Hvordan går det trådstarter? Står selv i præcis samme situation som dig nu

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Esj

Profilbillede for Esj

Ja jeg er da egentlig også spændt på udfaldet. Krydser fingere for det hele endte godt  

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Jamen altså indtil videre så er alt stadig godt. 
det jo ikke mere end godt 1 uge siden jeg sidst var til scanning, og skal igen i morgen. 

mit tal var fortsat steget torsdag, og skal have blodprøve igen i dag. 

men jeg valgte simpelhen ikke at kigge herinde særlig meget mere, da jeg følte mange af svarende tilbage var at jeg skulle forvente det hele ville gå galt. 
Så jeg valgte at lytte til lægerne istedet, og forsøge at tænke positivt ud fra de sagde alt så godt ud. 

så jeg kan ikke sige så meget andet endnu, før scanningen imorgen, hvorvidt den viser noget positivt eller ej.

men ud fra hvordan det hele startede, med man intet kunne se, så viste der sig jo en udvikling ugen efter. 

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hvordan går det trådstarter? Står selv i præcis samme situation som dig nu

Prøv at lade være at lade det slå fuldkommen panik i dig, det lod jeg det desværre gøre med mig. 
jeg blev hurtigt sendt ud på sygehuset, der selvfølgelig ikke så meget udvikling på blot 2 dage. 

men ugen efter fandt man udvikling i foster. 

de har generelt været super søde derude for os, og vi skal til scanning igen i morgen. 

hovedsageligt nok blot for at give mig en ro, til en "hyggescanning" som de kaldte det.

fordi de mente alt så fint ud sidst

Anmeld Citér

4. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Prøv at lade være at lade det slå fuldkommen panik i dig, det lod jeg det desværre gøre med mig. 
jeg blev hurtigt sendt ud på sygehuset, der selvfølgelig ikke så meget udvikling på blot 2 dage. 

men ugen efter fandt man udvikling i foster. 

de har generelt været super søde derude for os, og vi skal til scanning igen i morgen. 

hovedsageligt nok blot for at give mig en ro, til en "hyggescanning" som de kaldte det.

fordi de mente alt så fint ud sidst

Er glad for at høre, at det hele virker godt hos dig alligevel

Jeg har scanning i dag kl.16.30, og er mega spændt på om der er dukket er foster op. Min HCG ligger på 14.000, men det siger ikke så meget før blodprøve nr. 2 onsdag.. Puha en omgang! Er virkelig glad for at høre, at der dukkede et foster op hos dig

Anmeld Citér

5. oktober 2021

Anonym

Anonym skriver:

Er glad for at høre, at det hele virker godt hos dig alligevel

Jeg har scanning i dag kl.16.30, og er mega spændt på om der er dukket er foster op. Min HCG ligger på 14.000, men det siger ikke så meget før blodprøve nr. 2 onsdag.. Puha en omgang! Er virkelig glad for at høre, at der dukkede et foster op hos dig

Hvordan gik det med din scanning? Jeg håber, der var dukket et foster op

Og til trådstarter, super meget held og lykke i dag Jeg håber, der er sket en udvikling og at den lille slowstarter har fået gang i den Endelig giv en opdatering når du har været til scanning

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.